Natuurlijk kun je er niks aan doen dat je je zo voelt! Ik moet ook wel zeggen dat het voor het eerst moeder worden behoorlijk wordt onderschat. Het is niet niks he, ineens ben je verantwoordelijk voor een klein mensje; een levend wezentje! En dan die hormonen. Ik blijf erbij dat dat echt heel zwaar wordt onderschat in de maatschappij! Daar mogen ze wel eens nader onderzoek naar doen. Ikzelf ben van nature een heel erg nuchter en relaxed persoon, echter heb ik met name na de bevalling ervaren dat hormonen echt rare dingen doet met je!Nu viel het bij mij gelukkig allemaal wel mee vergeleken met jou, maar toch, zelfs ik maakte me soms druk/zorgen om dingetjes, dat mijn man zei: hallo, doe s relaxed! Zo ken ik je helemaal niet!Daarbij komend heb jij ook nog eens een hele heftige bevalling achter de rug, ook iets wat naar mijn onziens totaal wordt onderschat! Je wordt uiteindelijk maar naar huis gestuurd zo van: ‘ tja, het loopt niet altijd ecen soepeltjes! Veel sterkte en beterschap... Wat doet zoiets mentaal met je? Nou.. dit dis! En dat in combinatie met je hormonen..... Echt waar, zoals eerder gezegd en ook meerderen hier hebben aangegeven: ga eens langs bij de huisarts. Dat is voor jou nu de enige juiste plek denk ik.Zorg dat je zelf tot rust komt. Je kunt inmers pas goed voor je kleintje zorgen, als je eerst ook goed voor jezelf zorgt!Wat betreft slapen van je kleintje in ledikantje: geef het de tijd. Die kleiene voelt jouw stress. Maak een vast ritueeltje, stel je kleine gerust en heb in het begin niet teveel verwachtingen. Slaapt ze bij jullie op de kamer, of op eigen kamertje? Misschien anders even tijdelijk bij jullie op de kamer laten slapen? Succes met alles! Geloof me (en alle anderen hier): het wordt serieus beter. Het is cliché, maar waar. Jouw tijd van genieten komt ook nog, echt waar! Als julloe dalijk wat meer aan elkaar gewend zijn, je kleine wat meer gewend is aan de grote boze wereld, de ellendige krampjestijd voorbij is.....☺️