Jeetje, wat rot dat je je zo voelt. Ik had eerlijk gezegd dezelfde eerste gedachten als KL-E. Je bericht komt een beetje negatief over. Er is niks goed met de kleine, je had zeker gedacht dat de baby na de geboorte een engeltje zou zijn en alles op z'n plek zou vallen?. Echter, ik weet ik uit ervaring dat de eerste weken loodzwaar zijn, er zijn weinig nachten die je kan doorslapen en de baby vraagt om voeding en genegenheid/aandacht. De kleine moet gewoon nog wennen aan deze wereld. Ik denk dat meer ouders dit zo ervaren. Ik heb de eerste weken ook als zwaar ervaren, 2 dagen weeën en de bevalling had mij en mijn vriend ook gesloopt. Ik kan niet herinneren dat ik ooit moeier was. Toch hebben wij samen het toch gedaan en ja, ook vaak door ploegendiensten te draaien zodat we allebei aan onze slaap toekwamen. Het ging beter toen onze dochter de late avondfles niet meer wilde en de nacht ging doorslapen. (met 6 weken bij ons) Vanaf dat moment ging het allemaal een stuk beter. Dat moment zal voor jou ook komen. Maar je zal nog wel ffies geduld moeten hebben. En die zware tijd gaat echt over. Heb er gewoon vertrouwen in en probeer te genieten van de kleine. Hij/zij voelt heel goed aan dat jij je niet zo goed voelt. Probeer wel positief te blijven. En ik hoop dat je ook steun bij je partner vind, zodat jij ook aan je rust kunt toekomen. En anders, hoop ik dat je op tijd hulp zoekt, al is het alleen maar om erover te praten.