Zo ziekjes, iemand tips ?

Zifjkon is al bijna een hele week goed ziek,koorts, veel spugen niet echt willen eten heel verkouden en een zware hoest. (klinkt alsof hij aan pakjes sigaretten per dag verbruikt).
Ook komen de bakken kwijl uit zijn mond en had hij bloedend tandvlees waarschijnelijk zitten die boventanden dus ook eraan te komen. Nou heb ik al van alles geprobeerd om hem wat meer lucht te geven want hij kan niet een iets drinken/eten want hij komt gewoon lucht te kort. Maar hetw erkt allemaal niet, het volgende heb ik allemaal al gedaan.

Bedje schuin gezet
Stoombadje met eucalyptische (of hoe je het ook schrijft)
halve ui in zijn bedje
neusspray

Luuf nog niet maar heb zelf het gevoel dat het niet gaat werken aangezien ik ook niks heb aan al die smeer mintjes al ik verkouden ben, maar misschien is dit niet zo. Iemand ervaring ermee en misschien nog tips, ik wil hem zo graag wat meer lucht geven. Want hij is zo ziekjes en heb echt met hem te doen.

liefs van Mariska en Zifjon (bijna 10 maanden)

Hallo Mariska

Ik ken het ik gebruik dan een neusreinigertje dat is wel even vechten want ze wil het niet . Ik douche er dan ook   in de avond daar slaap ze goed van en ja een paracetemol als ze echt goed ziek is of niet lekker. Rot is dat he zo zielig ik wens altijd dat ik het zelf ben maar mijn man roept dan nee want jij moet ook voor de kinderen zorgen. Ik geloof dat het bij shanice momenteel ook zit te rommelen met de boventandjes ik mag er nou helemaal niet aankomen en die billetjes bloedens toe.
Ik zou zeggen sterkte en beterschap voor de kleine. groetjes lisette

daniël (9 mnd) was ook steeds erg verkouden, en liep hele nachten met hem op...
toen heb ik van vsm nisykind forte geprobeerd,
een plantabioticum voor de keel neus en luchtwegen...
en moet zeggen het hielp bij ons echt heel goed!

het is een plantaardig middel op basis van een of andere wortel (weet de naam zo gauw niet) en dat ondersteunt de weerstand, verder heeft het een verzachtende invloed op luchtwegen, brengt de keel weer tot rust en helpt om wat vrijer te kunnen ademen.

het is een 7 daagse kuur, smorgens een paar druppeltjes en s' avonds een paar druppeltjes en bij ons, of eigenlijk bij daniël, had het goed effect, hij knapte wat op en was na een paar dagen weer lekker fit.

misschien heb je er wat aan?
Je kunt het bij een gewone drogist (kruidvat, da, etos etc) halen.

veel sterkte ermee,
liefs marina

Tygo was ook al een hele tijd verkouden, en toen het 3 weken aan de gang was ben ik naar de dokter gegaan.
Deze hoorde niets aan zijn longetjes en zei dat ik maar een ui naast zijn bed moest leggen en met luuf moest smeren.
Maar het stopte niet,hij kreeg hoge koorts en stikte bijna in zijn slijm en  toen ben ik weer terug gegaan en toen bleek hij bronchitis te hebben!
Hij heeft een anti-biotica kuur achter de rug en nu is het eindelijk over.
Als je het dus niet vertrouwd dan zou ik even naar dokter gaan.

Aj, Mariska, bij jullie ook al! Wat enorm zielig he? Leah is sinds gisteren ook helemaal van de wereld. Begon met overgeven. Bleek ze 39gr koorts te hebben. Vandaag is ze heel veel aan het huilen, grijpt naar 'r oortje en heeft inderdaad zo'n lage hoest met volgens mij veel slijm; ze slikt continu. Ze kwijlt de hele boel onder en vooral hoesten lijkt pijnlijk te zijn.Net met een paracetamolletje in bed gedaan. Vannacht nauwelijks kunnen slapen. Jullie ook korte nachtjes? Poeh, niks aan als je kleintje zo ziek is.

Jeetje, hangt er iets in de lucht ofzo. Dejnna was gisteren ook ineens ziek! Ook heel veel kwijlen °, dus ik dacht eigenlijk aan tandjes, daar was de vorige keer ook goed ziek van. Maar als ik dit zo lees, kan het ook een griepje zijn. Ik doe al de bovenstaande dingen en al ben ik geen voorstander van paracetamol   .... s ´nachts vind ik het sowieso een ander verhaal. Je kan de kleine dan minder goed in de gaten houden en slapen is nog altijd het beste medicijn, dus persoonlijk doe ik dat dan wel.

Sterkte! Groetjes, Olga

Hoi dames,

Ook ik ben gisteren met yordi naar de dokter geweest, omdat yordi niks meer binnen hield.
Het blijkt dat buikgriep erg rond gaat.
Wij zitten nu met yordi aan de ors, zodat hij toch misschien wat binne houdt.
Tips heb ik dus heelas niet voor je.

Liefs marielle

Hoihoi,

Vervelend he, als je kindje zo ziek is en niks wat je doet helpt. Ik heb daarom maar 1 tip: naar de dokter! Dat hebben wij vorige maand ook gedaan. Norah kreeg toen een inhaleermedicijn met zo'n puffertje erbij. Ze vond het helemaal niks, maar het gaf haar wel veel lucht.

Het kan trouwens heel goed zijn dat het zowel een griepje als tandjes is. Bij Norah kwamen er nadat ze ziek was in vier weken vijf tanden door. Die hebben echt wel dwars gezeten. En omdat haar weerstand verminderd was, kwam die griep zo hard aan, Ook hoge koorts inderdaad. We zijn zelfs nog een keer naar de huisartsenpost geweest toen het in een weekend ineens erger werd. De huisarts heeft ons gelukkig goed kunnen geruststellen. Maar het kan dus best, dat als alles straks voorbij is, er ineens toch tanden komen. Het heeft vaak dus toch met elkaar te maken.

Sterkte en vergeet niet dat het maar een fase is en dat het ook zo weer voorbij is!

Liefs,
Jamie

Terug
Bovenaan