zo'n zin in sushi!

hey,

ik heb echt zo'n zin in sushi maar ik heb het zelf nog nooit gemaakt. hebben jullie een idee of die surimi sticks rauw zijn?
hebben jullie nog lekkere, 'veilige' tips?

groetjes

Een collega van me die heeft het laatst voor ons gemaakt. Alle vis is supervers diezelfde dag bij de vishandel gehaald.
Let erop dat het niet te lang uit de koeling staat. Dus gelijk na klaarmaken eten of wegzetten in de koeling.
Geniet ervan, heb ik toen ook gedaan.

Groetjes Pauline

Hmm nee, ik ben niet zo van de sushi. Maar een oud klasgenootje van mij had het laatst wel zelf gemaakt en dat was best wel een succes. Inderdaad goed vers houden

Goedemorgen,

Voor de dames die rauwe vis (want dat is sushi meestal) willen gaan eten, niet doen. Je mag immers ook geen tonijn omdat die hetzelfde word gegeten als biefstuk.

Surimisticks kan je eten, mits ze niet vacuum verpakt zijn, dit is namelijk namaak krab.

Sorry als ik wijsneuzerig overkom, maar ik werk in de vishandel vandaar.

Veel liefs Anouska
36 weken + 1 dag

Ik dacht ook altijd dat het echt niet mocht, maar heb net wat gegoogled en de meningen zijn verdeeld. Als de vis supervers is, is het schijnbaar niet zo'n groot probleem. Pas wel op met tonijn ivm de dioxine.

Zo nu ga ik even goed balen omdat ik dol ben op sushi en al twee zwangerschappen lang loop te denken dat het echt niet mag;-)

Terug
Bovenaan