zo'n zin in sushi!

bedankt voor de tips!!!

misschien dan maar sushi zonder vis, als het dan nog sushi heet. heel verse vis is bij ons minder makkelijk te krijgen, misschien dat de visboer er morgen is.....
maar daarintegen weet Anouska dat het beter is van niet dus ja, dan maar zonder vis. ik WIL gewoon sushi eten.

toch lastig, in Japan eten zwangere vrouwen toch ook gewoon sushi? waar zou het dan aan liggen? ander afweersysteem, andere vis?

nou ja, als hier maar sushi op tafel komt, hihi.

groetjes

Je mag wel gewoon rauwe vis hoor, haring (=rauw) word zelfs aanbevolen!
Denk je nou echt dat japanners tijdens hun zwangerschap geen sushi meer eten?
Je moet gewoon uitkijken dat het vers is, geen zwaard/roofvis (zoals tonijn) en niet vacuum verpakt is geweest.
Ik werk dan wel niet in een vishandel, maar eet wel al mn hele leven 2x per week vis en dat is het eerste wat ik heb uitgezocht en heb nagevraagd bij mn VK.

Bij mij weten mag het ook gewoon. Geen zalm uit de vacuumverpakking en geen rauwe tonijn. Bij de AH verkopen ze sushi die is echt heel lekker. Er zitten stukjes bij met alleen komkommer erin en met een garnaal erop en een met een soort gebakken eitje erbij. Als je die met zalm laat liggen is geen probleem hoor. Beetje soyasaus erbij en je komt helemaal aan je trekken :)

Hoi meiden,

Haring is niet rauw, haring is gezouten vis en op dat moment is het bewekt en niet rauw meer.
Als je lekker vis wilt eten kan het wel, maar neem dan alsjeblieft de gezonde, vette vissen, zoals makreel, haring, gebakken zalm, scholfilet.
Voordeel is dat ze nog zeggen dat je er kinderen van krijgt met een hoger iq ook, hahaha, of dat zo is moet blijken. Als dat inderdaad aan de vis ligt moet die van mij advocaat of dokter worden ofzo hahaha.

Maar ga alsjeblieft geen onnodig risico lopen, weliswaar vertelt de ene dit en de andere dat, is hetzelfde met roken, de een zegt is slecht de ander zegt, ik heb heel de zwangerschap gerookt en alcohol gedronken en het kindje heeft er niks aan overgehouden, nou op dat moment heel erg gelukkig voor die personen maar we weten allemaal dat het niet goed is.

Groetjes Anouska

Hoi meiden,

Haring is niet rauw, haring is gezouten vis en op dat moment is het bewekt en niet rauw meer.
Als je lekker vis wilt eten kan het wel, maar neem dan alsjeblieft de gezonde, vette vissen, zoals makreel, haring, gebakken zalm, scholfilet.
Voordeel is dat ze nog zeggen dat je er kinderen van krijgt met een hoger iq ook, hahaha, of dat zo is moet blijken. Als dat inderdaad aan de vis ligt moet die van mij advocaat of dokter worden ofzo hahaha.

Maar ga alsjeblieft geen onnodig risico lopen, weliswaar vertelt de ene dit en de andere dat, is hetzelfde met roken, de een zegt is slecht de ander zegt, ik heb heel de zwangerschap gerookt en alcohol gedronken en het kindje heeft er niks aan overgehouden, nou op dat moment heel erg gelukkig voor die personen maar we weten allemaal dat het niet goed is.

Groetjes Anouska

Zelf zou ik het wel wat eng vinden om rauwe vis te eten. Ipv gebakken.

Maar wat jij hebt met dat je sushi WILT eten, dat heb ik al vanaf dag 1 met carpaccio.
Owwww wat heb ik daar een zin in. Een paar keer uit eten geweest en dan staat er als voorgerecht carpaccio en ik mag het niet eten.
Zei vorige week tegen een vriendin van mij: als ik bevallen ben hoef ik geen beschuit met muisjes, maar carpaccio. haha

Ik doe het zelf dus ook niet. Nou ben ik niet zon sushi liefhebber, maar bijv wel filet americain en carpaccio. Jammie jammie. of een toastje rauwe zalm.

Ik neem toch het zekere voor het onzekere, en laat al die lekkernijen maar staan. Want waarom risico lopen die laatste maanden. Zeker de listeria bacterie slaat ernstig toe in de laatste maanden van de zwangerschap. Het risico is heel erg klein, maar goed, jij zal maar net diegene zijn die het krijgt.

garnalan eet ik echt bij het leven!!!!! maar de rest niet echt eigenlijk... ja zalm uit de oven(maar is zalm uit de vriezer in de winkel). begreep als je die goed verhit er niks aan de hand is!!!

ook garnalen zei de vk dat ik die gewoon mocht eten... mn vriendin heeft tijdens der zwangerschap ook gewoon brie op en der dochtertje is gezond.... sommige dingen zijn echt uit voorzorg want 5 jaar geleden bij mn zoontje mocht ik alle soorrten vis nog gewoon hebben en hij is super gezond oke filet toen idd niet !! en nu nog niet haha

Terug
Bovenaan