Zonnebrand

Hoi hoi,
Welk merk zonnebrand is het beste voor een baby?
Enkele weken geleden heb ik die van nivea gekocht,.f50 voor kinderen en dan gevoelige huid. Maar deze is behoorlijk vettig..is ook logisch omdat het zo'n hoge factor is...maar zijn er andre merken die minder vettig is? Wat is jullie ervaring?
En hoe vak smeren jullie? Of als je je kindje uit de zon houdt hoeft het niet? (ik weet natuurlijk wel dat je de schaduw alsnog kan verbranden..)
Jari heeft natuurlijk best een licht huidje, dus wil hem toch wel insmeren..
Ben benieuwd :)
 
Ik smeer Aniek ook altijd in voordat we naar buiten gaan en ook met factor 50 maar dan van Garnier Amre solaire. Die gebruik ik voor mezelf ook (ik verbrand heeeel snel! ) En had laatst een actie bij kruidvat dat ik hem voor de helft van het geld kon halen. Het is best wel duur spul maar ik ben er heel tevreden over, ik vind deze niet echt vettig..
 
Factor 30 doet het net zo goed hoor (beschermt 95%, factor 50 98%)en is minder vettig/dik. Hier smeer ik mijn peuter wel in, maar alleen 's middags of bij erg sterke zon, want een ingesmeerd velletje neemt geen vit.D meer op.
mijn baby ligt heel veel in de schaduw en ook haar smeer ik pas 's middags in. Ik wil graag dat mijn kinderen Vit.D opnemen via de zon, dus daarom ben ik minder scheutig met het smeren. De beste zonnebescherming is de melamine in je huid, en dus het langzaam bruinen van je huid.
 
Wat een goede tip! Aniek heeft niet een heel lichte huid maar ik was er toch wel voorzichtig mee maar dan doe ik het nu ook iets minder. Als ze in de schaduw is niet en alleen als de zon heel vel is.

 
Misschien raar maar ik smeer Luana nog niet in. Als ze al buiten is dan is het maar 15 min max met dit warme weer en verder is ze binnen. En ook ik vind de opname van vit D bealngrijk. Mijn dochter van 3 smeer ik wel goed in, maar zij speelt dan ook de hele dag in de zon. Ik meer met factor 50, was toen een aanbieding en heb toen meteen 2 flessen meegenomen.

Liefs ciomama
 
Ik heb gisteren Nivea factor 50 voor de gevoelige huid bij C1000 gekocht, 1+1 gratis. Dus meteen een aftersun erbij. Keiran komt niet in de zon, maar Jarmo en Geerle wel. Ik heb voor de kinderwagen een Dooky, als we gaan wandelen.
 
Terug
Bovenaan