O, zo herkenbaar. Wat onzeker kun je worden van de 'luister naar je gevoel' tips. Geen idee wat mijn gevoel soms is. Wat wilt ze toch?!
Onze spruit is 5,5 maand en ik moet zeggen dat ik soms al wel meer begrijp wat ze wilt t.o.v. toen ze 4 maanden was. Het helpt mij soms om gewoon tegen haar te zeggen dat ik niet snap wat ze bedoelt en dat ik mijn best doe. Af en toe lijkt ze me zelfs te snappen en stopt ineens met huilen.
Flessen waren hier de eerste 3-4 maanden een eitje. Ze leek wel altijd honger te hebben, moesten opletten dat we niet boven de liter uitkwamen. Ik zorgde dat er altijd ongeveer 3 uur tussen zat, soms maar 2,5. Nu heeft ze soms honger voor 10 en dan ineens wilt ze maar 30cc, geen pijl op te trekken.
Ik werd/word heel onzeker van al die tips en boeken en blogs van 'perfecte moeders' die al een ritme hadden met 3 maanden. Hoe dan?! Hier slaapt ze soms 10 minuten, soms een uur. Soms speelt ze 10 minuten, soms loop ik uren met haar in de draagzak. Niks vast ritme op vaste tijden. Niet haalbaar en heel frustrerend als het dan niet lukt.
Vergeet niet: al die andere moeders doen ook maar wat. Als je het uit liefde doet, doe je het goed.