Zoon is 4 maanden en nog steeds 'begrijp' ik hem soms niet...

Met 4 maanden had die van ons ook nog geen ritme. Het was gewoon nog kijken wanneer hij huilde of hij moe was of honger had. het ritme komt vanzelf en je leert je kindje steeds beter kennen. 
Vandaag misschien al te moe om te drinken? Drinken kost ook veel energie en als hij al moe was dan kan het zijn dat het teveel was om de hele fles nog leeg te drinken. 

Heel herkenbaar! Mijn zoontje is ook 4 maanden en de ene dag denk ik dat ik volkomen snap wat hij bedoelt, de volgende dag bak ik er voor mijn gevoel niks van. 
Ik probeer hetzelfde schema aan te houden qua voeding als jij (alleen de fles rond 2 uur niet, die krijgt hij rond 23 uur) en ook ik kom altijd wel ergens in de knoop en eind van de dag komt het meestal (wonderbaarlijk) toch weer uit. 
Ik kan soms ook zo onzeker worden van uitspraken als luister naar je gevoel, volg je kleintje etc. Soms zijn er dagen dat 't gewoon even niet lukt. Een kennis van me zei: elke dag is improviseren. Dat ervaar ik ook echt zo. 
Maar weetje, al met al is onze zoon een goedlachs kereltje dat meestal wel tevreden lijkt. Dat houd ik maar in mijn achterhoofd. Hij is vast en zeker een gelukkige baby (en ik een gelukkige moeder). En dat geldt voor jullie vast ook! 

Dank jullie wel allemaal! Het is ook zo dat hij over het algemeen vrolijk is en ik wil ook niet klagen, maar ik zou stiekem willen dat ik hem altijd begrijp (wishful thinking, ik weet het) en ik weet wat ik moet doen, voordat hij dan overstuur raakt. Vind dat zo zielig!

Heel herkenbaar, soms heel moeilijk te begrijpen die kleine mupkes. Zelf ook mama van een meisje van 4 maanden, de ene dag is de andere niet... maar het komt goed als je weet hoe moeilijk het in het begin was vind ik dat ik dat ik haar steeds beter begrijp... ik probeer mijn uiterste best te doen en als ze dan inderdaad huilt in mijn ogen voor geen reden is dat soms best frustrerend... ik begrijp je heel goed!! Het wordt beter zeggen ze allemaal.... daar houden we ons maar aan vast ? knuffel!!

O, zo herkenbaar. Wat onzeker kun je worden van de 'luister naar je gevoel' tips. Geen idee wat mijn gevoel soms is. Wat wilt ze toch?!
Onze spruit is 5,5 maand en ik moet zeggen dat ik soms al wel meer begrijp wat ze wilt t.o.v. toen ze 4 maanden was. Het helpt mij soms om gewoon tegen haar te zeggen dat ik niet snap wat ze bedoelt en dat ik mijn best doe. Af en toe lijkt ze me zelfs te snappen en stopt ineens met huilen.
Flessen waren hier de eerste 3-4 maanden een eitje. Ze leek wel altijd honger te hebben, moesten opletten dat we niet boven de liter uitkwamen. Ik zorgde dat er altijd ongeveer 3 uur tussen zat, soms maar 2,5. Nu heeft ze soms honger voor 10 en dan ineens wilt ze maar 30cc, geen pijl op te trekken. 
Ik werd/word heel onzeker van al die tips en boeken en blogs van 'perfecte moeders' die al een ritme hadden met 3 maanden. Hoe dan?! Hier slaapt ze soms 10 minuten, soms een uur. Soms speelt ze 10 minuten, soms loop ik uren met haar in de draagzak. Niks vast ritme op vaste tijden. Niet haalbaar en heel frustrerend als het dan niet lukt.
Vergeet niet: al die andere moeders doen ook maar wat. Als je het uit liefde doet, doe je het goed.

Haha fijn dit. Met mijn dochter van bijna 4 maanden heb ik ook geen vast ritme en hoewel ik meestal door heb waarom ze huilt, heb ik ook momenten dat ik er niks meer van snap. Kon ze het soms maar vertellen..

Herkenning is er zeker!

Onze dochter is bijna 6 maanden en ik krijg alles nu een beetje door en dan is er weer wat nieuws haha.

Dat van in de avond eerder honger/drammerig herken ik helemaal. Ze krijgt bij ons vaak ook een half uur eerder de fles omdat ze gewoon zo moe is van de hele dag. Dan begint ze al wat te miepen en denk ik ok hmm honger? Maar vaak ben ik dan wel wat langer met de fles bezig. Ik zet haar dan even in de wipper en na 15 minuten de 2de helft van de fles en die gaat er dan zo in.
Slaapjes waren eerst altijd 2,5 uur en tegenwoordig 45 minuten of toch 2 uur.

Moet zeggen dat er bij de 4 maanden ook wel een heftige sprong is die lang duurt. Heb je de app Oei Ik Groei? Ik vind die echt heel fijn en herken er zo veel van. Geloofde eerst echt niet in die sprongen.
Dacht, vroeger hadden ze dat toch ook allemaal niet?
Maar met wat ze doet en ineens kan na de sprong. Bizar, precies wat de app zegt.

Mag ik vragen waarom je rond 2:00 uur nog een fles geeft?

Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben ? Al had mn zoontje vannacht en vandaag koorts, dus was hij gisteravond waarschijnlijk al niet lekker. Ga de app meteen downloaden, bedankt voor de tip! 
En ik ga zelf meestal vroeg naar bed, dus vind 23.00 een onhandige tijd, omdat ik dan net in slaap ben. En ook omdat hij het niet redt tot de volgende ochtend dan.

Terug
Bovenaan