Zoontje 16 maanden elke avond verhoging of koorts

Ik herken dit verhaal precies van ons zoontje van nu 19 maanden en was benieuwd hoe de verdere ontwikkeling is verlopen bij mensen waarbij dit ook zo was.
Wij hebben komende maand de eerste afspraak bij de kinderarts maar vrezen een beetje met niks uit te komen en maken ons zorgen dat dit op de lange termijn mogelijk wel gevolgen met zich meedraagt omdat het ons niet goed lijkt dat dat kleine lijfje elke avond koorts heeft :(

In het algemeen is het normaal dat lichaamstemperatuur 's nachts hoger is dan overdag.

Zie ook dit artikel over het actiever worden van het immuunsysteem 's nachts: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190207_04159112?journeybuilder=nopaywall&utm_source=google#:~:text="De activiteit van je immuunsysteem,slechter kan voelen dan overdag."

Bij onze dochter viel het enorm op, dat ze vooral 's avonds ziek was, en overdag gewoon vrolijk speelde. Dat veroorzaakte wel wat onbegrip tussen ons en het kinderdagverblijf, tot we zelf ook ervoeren dat er overdag niets te merken was.

Ik weet niet in hoeverre het normaal is, dat dat bij een verder gezond kind ook oploopt tot koorts? Maar ik kan me voorstellen dat het ene kind de temperatuur beter reguleert dan de ander.
Ga voor de zekerheid wel naar de huisarts, zeker als er nog andere symptomen zijn.
Ik las op een andere website ook dat het kan liggen aan een voorwerp dat een kind zelf is de neus of longen heeft laten belanden.

(Ik ben geen dokter, dit is geen doktersadvies.)

Wellicht overvloedig, maar bij koorts zijn er wel bepaalde dingen die je kan doen, zoals extra drinken geven/extra aanleggen, en zorgen dat de baby de warmte kwijt kan. Zoals te lezen in dit, door een huisarts beoordeelde artikel:

Terug
Bovenaan