Zoontje van 12 mnd wil 's avonds nog een fles

Mijn zoontje is 13 maanden en krijgt nog smorgens en savonds gewooon flesje hoor! hij geniet er enorm van en wil er nog niet af en dat is prima! Ik hou me niet zo aan die regeltjes die je van de CB opgelegd krijgt. Ik ken mijn kind uiteindelijk het best! En jij moet ook gewoon lekker doen wat jou goed lijkt!

Hoi lieve moeders,
Bedankt voor alle reacties! Zolang het niet om 4 uur 's nachts is vinden mijn man en ik alles nog prima, dus jullie hebben gelijk: ons kind geeft zelf wel aan als het klaar is. We wachten gewoon rustig af en zijn allang blij dat hij het verder gewoon super goed doet!
Liefs!

Mijn zoontje is 16 maanden, en in de avond krijgt hij na zen verhaaltje nog lekker de fles en hij zou echt niet zonder willen, en wij zijn nog niet van plan om hiermee te stoppen :)

Ik zou me er niet te druk om maken. Wil je de fles wel afbouwen dan moet je er gewoon elke keer minder in doen dag 1 30 ml minder dag drie nog eens en kijken hoe ie reageert

Wij hebben na 9 maanden de fles weggedaan. Hij was er oké mee (kreeg borst voeding aan de borst of rietjesbeker) Je kan hem voor het slapen prima wat melk geven uit een (rietjes) beker. Uur van tevoren zo. 

Mijn zoontje is 15 maanden en krijgt ook meestal voordat ie naar bed gaat een fles met pyjamapapje. Zolang hij dat lekker vindt, prima.
Volg je eigen gevoel. Jij kent je kind het beste.

Mijn zoon van 12 maanden krijgt ook sochtends als hij wakker wordt een fles en Savonds om 7 uur ook een fles. 
Na z'n groentehap krijgt hij ook een beetje yoghurt. Hij zit dus op zon 360 ml melk producten per dag. Zo lang hij z'n fles nog wil geef ik hem die. Hij is een grote jongen en geeft zelf wel aan als hij geen honger heeft 

Mijn dochter van 13 maand krijgt ook de ochtend en de avond de fles.  Soms wil ze het savonds ook niet. Ze eet ook gewoon met de pot mee en krijgt een toetje na.  Ook 2x brood.  En soms als ze slechter eet door bijvoorbeeld griep of doorkomende tanden krijgt ze in de middag een fles ipv brood als ze wil.  Vaak gaat de fles er dan makkelijk in.  En heeft ze toch belangrijke voedingsstoffen binnen en vocht.  Bij mij krijgt ze gewoon de fles om 19.00 en komt ze niet weer.  Als ze wel eens wakker wordt dan leg ik haar goed en geef ik haar weer de knuffels en speen en slaapt dan eigenlijk wel weer verder.  Om 23.00 zal ik proberen eraf te krijgen zodat je ook gewoon op tijd naar bed kan als je een keer wil.  Denk dat dit patroontje wel te doorbreken is. Heel veel succes!  Ik ben benieuwd hoe het nu is?  En wat je hebt geprobeerd.. 

Terug
Bovenaan