Zoontje van 12 mnd wil 's avonds nog een fles

Hoi Melissa,
Met mijn zoontje gaat het over het algemeen goed (helaas nu enorm verkouden, dus slapen is even een drama maar dat komt door al het hoesten en slijm). Hij is nu bijna 14 maanden en komt rond 21.30 of 22.30 nog voor een fles, maar we zijn erachter dat dit vooral vanwege het vocht is. Als hij in de avond, voor het slapengaan, wat meer water van ons krijgt dan slaapt hij vaak de hele nacht door. De flessen die hij krijgt zijn dan ook erg slap (weinig schepjes poeder), want het lukt ons niet altijd om er genoeg water in te krijgen voor het slapen. Meneer gaat namelijk vaak al rond 19.00u slapen... 
We hebben maar geaccepteerd dat ie die fles soms nog nodig heeft, en dat breekt ons slaapritme soms ook wel.. Maar het is nu eenmaal even niet anders ;)

Mijn zoon van 1.5 krijgt ook elke avond nog 120ml warme melk, wel gewone melk. Wij eten tussen 17.30 en 18.00 meestal voor hem en dan om 19.00/19.30 krijgt hij zijn melk en lekker naar bed. 
Misschien een idee om die avond fles te vervroegen, zodat je hem richting de maaltijd krijgt/bedtijd. Zodat hij niet om 23.00 iedere keer wakker word om te drinken. Kinderen zouden het makkelijk moeten redden van 20.00 tot 7.00 om niet te eten. 
Succes!

Hoi Laura,
Bedankt voor je reactie! Hij heeft nachten dat hij doorslaapt, en er zijn ook nog nachten bij dat hij het niet red. Helaas redden wij het niet om rond 17.30u te eten, omdat zowel mijn man en ik dan nog niet thuis zijn van het werk. Meestal eten wij pas tussen 18.00 en 18.30u, dus dan schuift de rest ook al op. Mijn zoontje is gewend aan dit ritme, dus dat gaat prima, alleen dat betekent wel dat een fles om 19.00u al net te vroeg is.
Het gaat hem ook eigenlijk niet eens om het eten, maar om het vocht. Hij heeft dan op een of andere manier nog gewoon heel veel dorst, terwijl hij overdag genoeg drinkt. We merken sinds een aantal weken dat de fles 's avonds wel af aan het bouwen is, dat hij vaker doorslaapt of hij met even geruststellen ook weer gaat slapen. Dus er zit langzaam vooruitgang in!

Mijn zoontje, 17 maanden, krijgt s ochtends én s avonds nog een Papfles. Eet overdag prima, brood en fruit, groente gaat s avonds ook prima. Waarom zouden ze geen fles meer mogen? Het is gewoon melk met wat pap. Ik ben zwanger van de tweede en ontbijt dagelijks met Brinta. Heerlijk hoor. Dus gewoon lekker doen.Ik geef de fles wel altijd zo'n 20 min voor het slapen zodat ik zijn tanden nog even kan poetsen! 

Waarom zouden kindjes van 1 jaar geen fles mogen drinken? Mijn zoon van 12 maanden drink er 2. Sochtends en savonds en de kinderarts vond dat geen probleem. Zolang je maar de rest van de dag wel ander voeding geeft. 

Mijn dochter van 15 maanden krijgt voor het slapen gaan om 19.30 ook nog een fles van 150cc opcolgmelk hoor! De rest van de dag niet meer, maar voor het slapen vind ik het nog wel fijn als ze dr buikje vol heeft met warme melk. Ik zie wel wanneer ik hiermee stop, maak me niet zo druk om die ene fles per dag ;) 

Mijn oudste kreeg toen ze 1 werd ook geen flesjes meer. De jongste is nu 14 maanden en krijgt nog 2 keer per dag een flesje. Tijdens de lunch en voor naar bed. Ze vindt het nog heerlijk en laten het voorlopig nog zo.

Me zoon van 18 maanden krijgt ook gewoon een fles voordat hij naar bed gaat. Het is wel opvolgmelk maar normale melk lust hij niet. Ik zie ook dat hij echt geniet van zijn fles, heb nog niet geprobeerd om het fles niet te geven maar zolang hij het drinkt geef ik hem gewoon. Van de cb moest ik het niet meer geven maar ja ze willen ook zoveel het cb. Niet alles kan vaan volgens het “boekje”

Terug
Bovenaan