Zoontje van 2 wil niet warm eten !

hai
nou ik heb hetzelfde probleem mijn zoontje is 2 jaar en 5 maand en hij eet nu al een jaar niet met de pot mee.erg frustrerend!!!
maar ik heb ook al iemand van het consultatiebureau bij mij thuis gehad en die zegt dat je het gewoon moet negeren en het bordje weghalen als wij ook uitgegeten zijn en wel gewoon een toetje na de tijd geven want daar zit ook weer vitamines in.
ik hoop dat hij binnenkort weer een beetje begint te eten want ik vind het wel heel gezellig als hij wel zou eten.
maar hij vraagt tussendoor ook nooit koekjes of snoepjes dus heeft hij ook niet veel trek.
maar zo te zien bn ik gelukkig niet de enige die het probleem heeft en het is dus ook  wel de leeftijd.  

Hoi,

Mijn dochter eet nog regelmatig potjes want die eet ze wel smakelijk op. Ze heeft een fase gehad dat ze absoluut geen ander eten nam. Ik heb braaf volgens het boekje 2,5 week niets anders voorgeschoteld dan eigen (voor haar prettig) eten. Maar nada. Daarna zijn we gewoon weer over naar de potjes gegaan. Nu zit ze voor het eerst in haar leven in een eetfase en komt gewoon eten op tafel. Zolang ze er zelf in mag roeren en zelluf mag eten gaat het wonder boven wonder redelijk goed. Het lijkt er sterk op dat we voor haar 18-de van de potjes af zijn! Marloes wordt zondag 2 jaar.
Ik vind het ernstig frustrerend als je kind niet eet maar dat is, denk ik, moederinstinct.
Succes.

Hoi, hoi,
Mijn dochter is ook zo'n typetje, hoor. Ik maak me er gewoon geen zorgen om. Ik heb ook geen zin om elke avond een strijd aan te gaan. Maar daarintegen eet ze bij anderen ook slecht. Ik denk maar van, het komt wel goed naarmate ze groter wordt. Dan kan ik ook zwaarder geschut inzetten. Zoals dan eet je maar niet, of wat dan ook.
Groetjes
Shelby

Hoi, mijn dochtertje at van alles tot ze bijna twee was, denk ik. Nu is ze 3 jaar en 3 maanden en eet ze al heel lang niet meer warm (ook niet afgekoeld warm eten helaas). Maar na een strijd en een tijd van berusting bij de oudste eet die nu sinds hij 4 1/2 jaar is eindelijk weer heel veel, als het maar in stampotvorm is en met worst, terwijl wij zelden vlees aten). Ik heb nu dus gewoon geduld en schotel haar fruit, noten, cruesly, brood met hartig beleg (of half zoet, half hartig) e.d. voor. En in de winter multivitaminepilletje voor kinderen.  En raad eens pas wilde ze zo maar een rauw worteltje en vandaag een koud knakworstje.
Succes en vooral veel geduld en berusting. Zolang hij/zij levendig  blijft en enigszins groeit is het toch goed?

Wat betreft geen groente willen eten heb ik iets wat het proberen waard is. Het werkt bij mijn zoontje van 2 en 1mnd uitstekend. Hij krijgt de groente en aardappels (o.i.d.) op zijn eigen bord en zijn stukje vlees gaat bij papa of mama op het bord. We moedigen hem aan om zelf een hap groente te nemen waarna hij steeds een klein hapje vlees krijgt. Hij is echt een vleesmonster en hij begrijpt de deal heel erg goed. De aarappels e.d. vind hij sowieso wel lekker dus die eet hij tussendoor. Dit werkt heel goed. En mocht het een keer zijn dat je vind dat je kindje te weinig gegeten heeft om zn bed in te gaan. Dan geven wij altijd fruityoghurt (wat ie iedere avond als toet krijgt) met daardoor een banaan in stukjes. Is lekker vullend en voedzaam. Bij ons is het brood eten een groot probleem maar daar weid ik even een nieuw bericht aan. In de hoop daar tips voor te krijgen.
Succes ermee!

Groetjes Marjolijn

quote: Samhy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2006 22:54:47'));

Hoi, mijn dochtertje at van alles tot ze bijna twee was, denk ik. Nu is ze 3 jaar en 3 maanden en eet ze al heel lang niet meer warm (ook niet afgekoeld warm eten helaas). Maar na een strijd en een tijd van berusting bij de oudste eet die nu sinds hij 4 1/2 jaar is eindelijk weer heel veel, als het maar in stampotvorm is en met worst, terwijl wij zelden vlees aten). Ik heb nu dus gewoon geduld en schotel haar fruit, noten, cruesly, brood met hartig beleg (of half zoet, half hartig) e.d. voor. En in de winter multivitaminepilletje voor kinderen.  En raad eens pas wilde ze zo maar een rauw worteltje en vandaag een koud knakworstje.
Succes en vooral veel geduld en berusting. Zolang hij/zij levendig  blijft en enigszins groeit is het toch goed?

quote: Samhy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-08-2006 22:54:47'));

hallo mama samhy.
er ging even wat verkeerd met het plaatsen van een berichtje.maar nu is het goed,
ik zit in het zelfde pakket als jullie.ook mijn zoontje is 3.3 jaar.
en wil ook geen warm eten,ja lekkere dingen,pannekoek frikandel enzo.
hij eet wel vlees maar voor de rest echt geen warm eten.
maar hoe doen jullie het met het eten?krijgt ze gewoon warm eten voorgeschoteld,en als ze dan niet wil een broodje ofzo?je kan je echt lamlendig voelen daardoor.wij gaan de strijd ook niet meer aan,niks helpt ook.maar je wil zelf zo graag he.

Terug
Bovenaan