Zoontje van 2 wil niet warm eten !

Hier het zelfde probleem, soms gaat het goed en soms niet. Bij anderen eet hij vaak wel goed...
Wij gaan de strijd niet aan, proberen wel altijd de truc van 1 hapje voor papa en 1 voor mama en 1 voor jou. Ik wil dat hij namelijk wel proeft wat hij voorgeschotelt krijgt. Maar ook dit lukt niet altijd.
Als hij niet warm gegeten heeft krijgt hij wel yoghurt met roosvice, toetje is bij ons niet om mee te straffen. Maar normaal gesproken mag hij na het eten 10 minuutjes Tetubbies kijken alleen gaat dat 'feest' niet op als hij totaal geen warme hap op heeft. Tja of dit gaat helpen geen idee.
Ik maak me niet druk, hij lust fruit, bruine brood, vleeswaren, kaas, melk, yoghurt en soms zo maar ook 1 keer warm eten. Hij is een dikke 14 kilo met zijn 2 jaar en 1 maand en is levendig en vrolijk en het zal wel weer een keer komen. Hij heeft altijd goed gegeten totdat hij 1.5 was.
Groeten Debby

Hallo allemaal, ik heb een meisje van 2,5 jaar en eet momenteel ook heel erg slecht. Het eten is hier elke dag een gevecht. En ook al weet ik dat ik me niet gek moet laten maken vind ik dat erg moeilijk. Alleen de ochtend maaltijd (pap, die ik haar zelf geef) gaat goed, maar zowel brood als warm eten is een drama. Wat mij misschien nog wel meer irriteert is dat ze over elke hap zo onwijs lang doet. Ze houd het eten heel lang in haar mond en het duurt een eeuwigheid voordat ze het door slikt. Ik heb dus helaas geen tips voor jullie, maar hoop wel tips te kunnen ontvangen om met mijn slecht etende peuter om te gaan ?

Maak er geen strijd van. Wij zijn losjes met eten. Mijn dochter wou geen pap meer als ontbijt. Geven we ook niet meer het is nu gewoon een boterham of geroosterd brood voor de afwisseling. Brood is bij haar sowieso geen probleem. Avondeten is ander verhaal. Ze is heel kieskeurig. Zo wilt ze voonamelijk aardappelen en maar beperkt soort groente, vlees wilt ze geen kip. We proberen dr regelmatig iets anders geven, maar wil ze niet dan maken we daar geen probleem van. Langzaam gaat ze toch alles wel proeven.

Hoi,
mijn dochter van 2 eet ook al een hele tijd niet, alle tips die op internet staan geprobeerd. Het enige wat ze wil eten is brood, terwijl ze iets meer dan een half jaar geleden gewoon alles at! 
Een week lang zonder eten naar bed en ik heb een kind wat nu zelfs niet wil ontbijten. Ik snap er niks van!
Na een half jaar alles proberen ben ik het eerlijk gezegd wel zat en ga ik dus de strijd niet meer aan. Vraagt ze om brood als ze haar warme hap niet wil geef ik het, want dan heeft ze toch nog wat binnen. 
Ze krijgt ook een vitamine pil standaard, ook al is dat natuurlijk geen vervanging 

Hoi,
Mijn zoontje van 22 maanden eet soms goed, vaak matig, soms niks. We pushen nooit. Ik probeer er wel iets leuks van te maken (van mijn "grote mensen lepel" mogen eten, raden welk plaatje/bordje er onder zijn eten zit, laten spelen met een autootje en ondertussen hapjes voeren, etc). Hij krijgt van ons niks anders als hij niet eet. Maar krijgt wel een toetje. Soms yoghurt met een banaan, dan heeft hij toch nog wat vulling. 
Ik probeer wat groente binnen te krijgen door tomaatjes te geven bij de boterham of wat soep bij de lunch. Reepjes paprika vindt hij ook lekker. Dit gaat over het algemeen heel goed. En het helpt mij om het bij het avondeten een beetje los te kunnen laten.
Wat ik het ergst vind is dat ik apart voor mijn zoontje kook (mijn man is te laat thuis, dus zoontje kan niet met ons mee-ten). Ik probeer, tussen alle drukte van twee kleine kindjes door, een vers, lekker en verantwoord maaltje voor hem te maken. Maar als hij het dan vertikt om één hap te eten... gggrrrr. 
Sterkte allemaal!

Ik neem mijn zoon (2 jaar en 4 maanden) op schoot en krijg dan redelijk wat naar binnen.
Hij speelt ondertussen met de ipad, een puzzel of pen en papier.
Ik had ook geen zin in strijd, heb liever dat hij eet..
en helaas wel alles gepureerd nog ?
het helpt hier ook als hij helpt met koken.
groenten wassen, samen roeren in de pan etc

Mijn dochter is nu 18 maanden en ik heb vanaf dat ze 4 maanden is al stukjes eten  gegeven,  zolang het maar zacht was en uit elkaar valt in de mond.. Ze eet sinds ze zelf tanden heeft 9 maanden al met de pot mee. Dus ook hardere stukjes. Ze eet niet onwijs veel soms maar paar happen en soms  wat meer als ze het echt lekker vindt . Maar ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg gegeten heeft wij dringen verder niet aan en ruimen af als wewzelf ook klaar zijn.. Om de dag krijgt ze een toetje. Dan went het niet zo en gaat ze het toetje niet zien als dat krijg ik toch wel .  Werkt tot nu toe prima. 

Terug
Bovenaan