1,5 jaar blijkt toch een magische leeftijd te zijn.... Onze zoon at tot dan alles alles of wilde in ieder geval alles proeven. Maar ineens was dat afgelopen. Boterhammen e.d. gaan er nog wel in, fruit wat moeizamer, maar avondeten...ho maar!
Inmiddels is meneertje bijna 2,5 jaar en hij heeft echt van die fases waarin hij bepaalde dingen veel en vaak wil eten. Een tijd geleden werkte hij hele bananen weg (nu kijkt hij er niet eens meer naar), dan een tijdje doperwten en op het moment is hij helemaal verzot op kaas (babybel).
s'Avonds vraagt hij ook om een boterham. We bieden hem wel altijd 'ons' eten aan, maar meestal eindigen we daarmee dat hij een boterham eet + babybel en zijn danoontje.
Je hoort overal dat je geen alternativen moet geven, wil je dat je kind weer 'normaal' gaat eten. Maar zolang hij om verantwoorde dingen vraagt en niet om chocola of koekjes, krijgt hij die van mij. Hij is al zo'n scharminkel (net iets meer dan 12 kilo)... Ik ben allang blij dat hij iets wil eten en ik ben er ook van overtuigd dat het allemaal goed komt! Ik was ook een zeer slechte en vooral eenzijdige eter als kind, maar dat is inmiddels helemaal goedgekomen en zijn er weinig dingen die ik niet eet.
Ik wens ons allen geduld...
groetjes!
Uli