Zoontje ziek...moet ik thuisblijven..

A

Anoniem

Guest
Even een mening van andere mama's vragen hoor,

Zoonlief is vanochtend met koorts wakker geworden, vandaag was ik vrij en konden we dus heerlijk in huis ravotten....nou ja ik kreeg de kans niet, hij wilde de hele tijd mama tanken....en even op me liggen en dan ging hij weer spelen, ik mocht niet meer dan 1 meter van hem vandaan, of hij kwam al jankend achter me aan. Het was ook wel heel zielig hoor, en maar hoesten en roepen NEUS, dat ik z'n neusje weer moest afnemen...en hij had ook al nergens geen trek in!

Hij heeft nog wel twee uurtjes geslapen en 's middags ben ik toch even naar buiten geweest met hem...wel heel goed ingepakt hoor!

Maar daarnet weer 39 graden koorts en alleen in z'n romper in z'n slaapzak gelegd en de kachel uit gedraaid..hoop dat hij nu een beetje lekker slaapt!

Maar ik zit met morgen in mijn maag, hij gaat om 8 uur naar de creche en ik daarna naar m'n werk. Ik weet dat als hij morgenochtend nog koorts heeft, ik hem dus niet hoef aan te kleden, want dan is hij niet welkom op de creche....en ik zal me dus ziek moeten melden....maar hoe werkt dit eigenlijk op het werk, is daar een regel voor, want dit zal voor mij echt de eerste keer zijn. Heb de voorgaande keer iemand kunnen regelen, maar morgen gaat het helaas niet lukken....dus mezelf ziek melden  is de enige oplossing er  zit niets anders op! Maar ik weet nu al dat er één iemand op het werk heel moeilijk zal gaan doen! Zeker ook omdat ik van de week ruim twee uur te laat op mijn werk was door doktersbezoek en ziekenhuisbezoek, dat niet gepland was!

Ik ben morgen dan wel niet op mijn standplaats aan het werk, maar toch ben ik heel bang voor het tegenwoord wat ik ga krijgen....er zijn toch regels of niet?

Bedankt als jullie willen reageren!

Groetjes
Angelique

Hoi Angelique,

Daar heb je zorgverlof voor. Dit is speciaal voor als je kind bijv. ziek is en je daardoor thuis moet blijven.
Hier kun je meer informatie vinden.

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/
werk-en-loopbaan/verlofregelingen
/kortdurend-zorgverlof

Sterkte met je zieke mannetje!

groetjes Linda

Hey Lin!

Wat ben jij snel thanks!! En zeker thanks voor de link! Zorgverlof, heb er wel van gehoord, maar wist niet of het al mocht als Jesse ziek was!

Ik meld mij morgen dus gewoon ziek en neem dus zorgverlof op!

Groetjes
Angelique

Hoi Angelique,

Vervelend dat je zoontje koorts heeft! Hopelijk is het morgen over...

Als Lindy ziek is meld ik me niet ziek maar zeg ik gewoon dat ik niet komt omdat dochterlief ziek is en dus gaat het automatisch van m'n zorgverlof af.
Ik durft niet precies te zeggen hoeveel dagen je per jaar krijgt  maar er is (natuurlijk) wel een maximum.

Informeer anders even bij PZ. Die moeten precies weten hoeveel uur je hebt en hoe het werkt.

Succes!
Sannemams

hoi hoi

wat vervelend zeg hoop dat je mannetje zich al wat beter voelt vandaag

ook ik zou me niet ziek melden maar idd zorgverlof opnemne of een snipperdag ofzo

volgens mij heb je recht op 10 dagen zorgverlof per jaar
maar zolas mijn voorganger al zei:
pz weet het wel daar kun je het zeker ff navragen

succes ne beterschap

groetjes moekje

Hoi,

Ik heb me nog nooit ziek gemeld als mijn kinderen ziek zijn want je bent zelf toch niet ziek. Wij hebben 3 dagen zorgverlof per jaar (vind 10 wel veel hoor, misschien in hele bijzondere gevallen maar volgens mij niet voor een griepje).
En als de zorgverlofdagen op zijn kost het dus gewoon mijn vakantiedagen.

groetjes chimene

Lieve meiden,

bedankt nogmaals, heb daarnet m'n werk gebeld en ik heb dus zorgverlof opgenomen, Jesse heeft nog steeds 39 graden koorts en hangt alleen maar op m'n schoot, heb nu even 5 minuten m'n handen vrij omdat hij op de bank ligt en de teletubbies beginnen!

Nu hopen dat hij de dag een beetje doorkomt en beter wordt. Heb de dokter nog even gebeld, moet hem vooral veel laten drinken, maar heeft hij morgen nog zo'n hoge koorts dan mogen we even langs komen, om alles na te laten kijken. Ik heb namelijk gemerkt dat hij veel aan z'n oren zit en z'n keeltje erg pijn doet!

Dus ik ga vandaag heerlijk een hangdag hebben met m'n zoon! En we gaan zometeen even samen naar bed!!

Groetjes
Angelique

Owh ja en ik heb 8 dagen zorgverlof staan, door de link van Linda, ben ik erachter gekomen dat je twee keer je contracturen in een jaar krijgt...dus voor mij 64 uur. Mijn man heeft 10 dagen. Is wel prettig om te weten eigenlijk.

Terug
Bovenaan