Zoontje ziek...moet ik thuisblijven..

Hoi,
Ik zou me zelf ook niet ziekmelden...
Ik heb geluk dat ik zelf nooit ziek ben, en zou alleen  als het echt niet anders kon..me toch ook ziekmelden..maar meer omdat ik weet dat er collega's zijn die ook vaak thuis zitten met een reden van...jajaja En zich dan ook niet afvragen of ik het wel red..
Maar zou eerder aan oma denken, of aan papa..haha

Op mijn werk, op het kdv..kan ik wel gewoon bellen als ze ziek zijn, en zeggen dat ik niet kom omdat er een kind ziek is!
Dan kost het me uiteraard een verlofdag..maar ik kan wel meteen thuis blijven..En het is dan de bedoeling dat ik voor de evt dag erna iets anders regel..
En aangezien ik zelf werk op het kdv waar de jongste heen gaat..neem ik haar ook wel eens gewoon mee..als ze niet fit is.
Ik ben in de buurt..
En wat is erger?? Een groep kids op het werk..zonder vaste leidster..of ik ben er wel, en hou haar daar in de gaten..als het echt niet gaat, ga ik alsnog naar huis met haar..
Kortom..nog zelden nodig gehad..en hoop dat het zo blijft.

Succes, en beterschap..
Gr Rina

Hoi Rina,

Dat is wel fijn dat je je kindje mee naar je werk kan nemen, gaat het dan echt niet, dan kan je altijd nog naar huis.....maar ik moest vandaag anderhalf uur heen en anderhalf uur terug reizen voor m'n werk (breda), was ik nou gewoon in Den Haag aan het werk, dan ben ik met 20 minuten op de creche, dan had ik het gewoon gedaan.

Ik heb natuurlijk ook mijn man nog, maar mijn zoon moet alleen niks van hem hebben als hij ziek is...alleen mama kan hem dan troosten, wel als ik uit beeld ben....maar dat lukt bijna niet als hij ziek is!

Dit is voor het eerst in anderhalf jaar dat ik vrij moet nemen, morgen, overmorgen en zondag had ik al vrij, dus maandag zal hij echt wel weer beter zijn! En ze deden niet moeilijk op mijn werk en begrepen het gelukkig wel!

Nu hopen dat hij snel weer de oude is, hij heeft de hele ochtend op mij gehangen en op de bank gelegen (mocht wel even stofzuigen van hem) en daarnet zag ik hem in slaap vallen, dus gauw naar bed gebracht...dit keer voor z'n boterham, maar het is even niet anders!

Thanks voor jullie medeleven! Wat kan een mens onzeker zijn als z'n kind ziek is!

Groetjes
Angelique

Zielig zijn ze he als ze ziek zijn, hopen dat hij snel weer beter is. Ik heb er hier ook heen om me heen hangen, vlgs mij weer voor de tigste keer oorontsteking word er helemaal gek van.
Ikmoet morgen ook werken en kan echt niet thuis blijven omdat er al zoveel zieken zijn op werk. Ik hoop maar dat hij zich morgen wat beter voelt anders weet ikook even niet hoe ik het op moet lossen.

groetjes chimene

Lees trouwens net de link van Linda. Wij hebben inderdaad 3 dagen calamiteiten verlof en dat is bedoeld voor de eerste dag dat je kind ziek is en de dagen daarna gaat het zorgverlof in.

groetjes chimene

Persoonlijk vind ik het niet kunnen om je zelf ziek te melden terwijl je niet ziek bent.... Ik weet dat een oud collega dat wel deed en dat is niet echt collegiaal te noemen.
Wij proberen eerst een oma en als dat niet lukt zijn we om de beurten thuis. De laatste keer was Dennis aan de beurt, dus ik ben de volgende keer aan de beurt.

groetjes Maris

Klopt! Je ziekmelden als je kind ziek is hoort niet. Er is zorgverlof en das al heel wat vind ik. Wij proberen ook eerst opa en oma en als dat niet kan dan nemen we vrij. Das het nadeel van kindjes hebben. Het hoort er gewoon bij.

gr.Ing

Je moet natuurlijk wel verlof KUNNEN nemen! Ik werk in het onderwijs en mijn vakantiedagen staan vast. Ik kan dus geen verlof nemen als mijn kind ziek is en moet altijd anderen inschakelen. Gelukkig is dat bij ons geen probleem omdat familie altijd op wilt passen. Maar ik kan me voorstellen dat het echt een probleem kan zijn als je op korte termijn opvang moet regelen. Als ik in een situatie zou zitten waarin ik echt niemand zou kunnen regelen, zou ik het eerlijk met mijn werkgever bespreken. Ook al is het natuurlijk geen taak van de werkgever om opvang te regelen, maar je zit dan wel met een serieus probleem.

Groetjes Babybelle

quote: ing3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-11-2008 22:23:55'));

Klopt! Je ziekmelden als je kind ziek is hoort niet. Er is zorgverlof en das al heel wat vind ik. Wij proberen ook eerst opa en oma en als dat niet kan dan nemen we vrij. Das het nadeel van kindjes hebben. Het hoort er gewoon bij.

gr.Ing

Ben het helemaal met je eens. Zo krijgen moeders met kinderen een slechte naam, doordat anderen zich ziekmelden, terwijl het eigenlijk om de kinderen gaat. Mijn man heeft ook afgelopen dagen calamiteitenverlof en zorgverlof opgenomen, omdat ik in eerste instantie niet voor Eline kon zorgen. Hij heeft gewoon open kaart gespeeld, en daardoor is zijn wg heel coulant. Nu kan ik redelijk de dagelijkse verzorging zelf doen, alleen als ik naar het ziekenhuis moet, dan   neemt hij of zorgverlof of eigen verlof. Wij zorgen ook altijd dat we aan het eind van het jaar nog minimaal een week ieder verlof kunnen opnemen. Voor gevallen als dit. Verder doen wij ook wel eens beroep op opa en oma, maar dat is eigenlijk nog maar 1 keer voorgekomen, en de oudste is al 7 jaar!

Terug
Bovenaan