Zorgverzekering

Consumentenbondvergelijker staat online:
https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering?cid=sea_google_zorgverzekering&gclid=CjwKCAiA5qTfBRAoEiwAwQy-6TiNBLo1QZ-n1_GRdrmfmiYqo2FP_HKa_X-xxHB8GKahekpeggWXGRoCa-UQAvD_BwE

Ik ben afgelopen juni bevallen en heb de maand daarvoor mijn polis gewijzigd in een gezinspolis. Ik dacht dat dat wettelijk zo geregeld was dat je als zwangere ook tussentijds mag switchen.

Heb net geswitcht ben in februari uitgerekend. 
Ik zit bij PMA (onderdeel van menzis) met het aanvullend pakket extraverzorgd 2. PMA staat bij independer niet in contract dus een vergelijkingsite zou deze niet snel aanbieden.
Van een thuisbevalling zal ik nooit uitgaan aangezien ongeveer 70% wordt ingestuurd naar het ZH. 
Ik ga ongeveer 132 betalen (Dit kan natuurlijk minder als je 1 jaar in 1x betaalt of eigen risico verhoogd. ) En Ik kan aan einde volgend jaar €25 ofzo terug vragen. (Ach alle kleine beetjes helpen)
Kraampakket/Kraamzorg/poli klinisch bevalling/klinische bevalling eigen risico/lactatie wordt allemaal vergoed 

Ik heb tot nu toe iets van DSW (AV-TOP) als meest gunstige.. 
Vergoedt de eigen bijdrage van kraamzorg 100%
€115 vergoed bij niet medische ziekenhuisbevalling 
27x fysio 
& goeie tandartsarts verzekering!! 
Kom ik uit op €148 per jaar!
(Ik heb momenteel een slechtere aanvullende verzekering bij OHRA voor €149,85)

Ik zie maar 2 verzekeringen waar je tussentijds de aanvullende aan kunt zetten. Nationale Nederlanden en CZ. Of heeft iemand nog wat anders gevonden. 

Ik vind het zo raar om nu een module aan te zetten niet wetende of ik uberhaupt zwanger wordt of kan worden :S 

Terug
Bovenaan