Zullen we dit forum nieuw leven inblazen?

Wat een leuk idee om dit Forum op deze manier weer nieuw leven in te blazen!!

Ik geef nog geen fruit en groenten. Het mag wel hoor vanaf 4 maanden maar je kunt zelfs wachten tot ze 6 mnd oud zijn. Ik heb geen haast. Misschien dat ik het binnenkort wel eens ga proberen.
Mijn kleine meid rolt trouwens op haar buik sinds kort! Zo grappig

Heeft er al iemand tandjes?? Mijn dochter bijt driftig op alles wat ze voor handen krijgt dus ik denk dat er wat aan zit te komen.

Groetjes, Mariska

Onze kleine man heeft al twee tandjes, de eerste kwam door toen hij net 15 weken was. Ik heb daarvoor niet gemerkt dat hij driftig aan het bijten was of iets dergelijks. Maar misschien deed hij het wel alleen nog niet heel fanatiek en is het me niet opgevallen. (Ik had er ook nooit rekening mee gehouden dat ze al konden komen). Nadat deze eerste twee tandjes zijn doorgekomen is hij wel heel heftig gaan bijten op van alles en nog wat en hij kwijlt heel erg. Dit heeft als het goed is niets te maken met de tandjes die al door zijn gekomen, maar eerder voor nieuwe tandjes, maar daar kan ik nog niets van ontdekken. Ik kreeg pas wel te horen dat de kiezen al een tijd voordat ze doorkomen zitten te drukken in de kaak. Dus het hoeft blijkbaar niet zo te zijn dat als ze op alles gaan bijten ze heel snel tandjes krijgen.

Zijn er al moeders begonnen met babyzwemmen?
Ik hoor ook verhalen dat je beter nog even kunt wachten ivm de chloordampen, dus ik zit nu te denken of en wanneer ik dan ga zwemmen.

Ik vind ze voor babyzwemmen nog te klein. Niet eens zozeer vanwege de chloordampen (ook al lijkt me dat inderdaad niet zo gezond) maar ook omdat ze gewoon nog zo afkoelen in het water. Het water is ongeveer 32 graden.  Ze zijn nog zo klein eigenlijk. Met mijn eerste dochter ben ik begonnen toen ze 6 mnd was en die klappertandde (nou ja zonder tanden dan ) de hele tijd dus toen vond ik het ook wel zielig. Maarja, er zijn mensen die al gaan met 3 maanden, dat is ieder zijn eigen keuze. Ik wacht nog wel een tijdje en misschien ga ik helemaal niet. Ik weet het nog niet.

Als je iets leuks wilt doen met je kindje, dan raad ik babymassage aan!! Ik vond het zelf heel leuk om te doen en mijn dochtertje genoot er ook van.

eeeh, een nieuwe vraag...... weet ik zo eigenlijk niet hoor!

Eh tja...om antwoord te geven op je vraag....ehhhh, denk er nog even over na goed?! Hahahaha. Vind het zelf ook niet makkelijk om een vraag te bedenken

Wie van de kindje draait al op zijn/ haar buikje...? Elize doet pogingen maar komt nog niet verder dan haar zij...

Groetjes Hanneke

Ja, mijn dochtertje Eline draait sinds 2 weken op haar buikje. Ze krijgt alleen haar arm er nog niet onderuit haha. En terugrollen kan ze ook nog niet.

Zijn er al eenkennige september-babies?

Groetjes, Mariska

Ik doe ook mee, leuk!!

Mijn zoon Sven draait op de zij en is sinds kort eenkennig! als ik weg loop begint hij te huilen, die van jullie ook???

Hoeveel voeding krijgt die van jullie in de fles?? Hier 180 water en 6 schep, maar hij drinkt vaak alles op. als hij 4 voedingen heeft, dan doe ik de laatste wel eens 210 wateren 7 schep/ maar dan wel zonder rijstebloem. dat eheft hij gister voor het eerst in de fles gehad, met 180 water.

Groetjessssss Tamara

Mijn kleine was een maand geleden erg eenkennig. Nu is dat weer over. Gek he?

Ze krijgt nu 2 x per dag een flesvoeding, 180 + 6 scheppen en 1 fles met rijstebloem. Daar heeft ze ook genoeg aan. Vaak laat ze nog wat staan. Verder nog 3 borstvoedingen.

ik weet effe geen vraag meer....

Groetjes, Mariska

Vanaf eer-gisteren zijn we begonnen met het veranderen van eetpatroon. Van 5 naar 4,5 (borst)voedingen. Phoe, dat valt nog niet mee zo'n ander ritme.
Zeker voor mijn dochter niet. Ookal is ze nog zo klein, ze weet, volgens mij, precies wanneer het etenstijd is.

Misschien kunnen jullie me advies geven of me vertellen of we goed bezig zijn. Ons nieuwe ritme is:
6:00 uur - 10:30 uur - 15:00 uur - 19:30 uur - en een kleine voeding rond 21:00 uur.

Moet ik meteen van 5 naar 4 gaan of is 4,5 goed? Als we direct naar 4 voedingen gaan, is het om de 5 uur eten en de laatste voeding zou dan ook om 21:00 uur zijn...

Ik hoor graag over jullie ervaringen.

Groetjes,   Suus

Terug
Bovenaan