Zullen we dit forum nieuw leven inblazen?

Hoi,
Ik vind 4,5 uur tussen de voedingen erg lang. Of krijgt ze nog hapjes tussendoor?
Mijn dochter krijgt meestal nog om de 3 a 3,5 uur. Alleen na een fles pap houdt ze het wel eens 4 uur vol.
Waarom wilde je een voeding minder gaan geven eigenlijk?

Groetjes, Mariska

Hoi,

Sven is maandag 5 maand. hij krijgt al een poosje 4 á 5 voedingen. als hij om 8.00 wakker is smorgens voor de eerste voeding dan krijgt hij om 12.00 en 16.00/16.30 en dan 20.00/20.30 de laatste en dan slaapt hij weer tot 7.00/8.00. savonds voor de laaste voeding+rijstebloem gaat hij in bad. hij krijgt tussen door of fruit of groente hap en een paar slokjes diksap. er mag 4 á 5 uur tussen de voedingen zitten. maar soms is hij om 6.00 wakker en dan krijgt hij elke 4 uur voeding en de laatste dan om 22.30. dan heeft hij 5 keer de fles gehad. rond 20.00 de laatste voeding is mooi.

Groetjes Tamara

Hoi,

De CB-arts vertelde me dat we een voeding minder mochten geven... vandaar.
Ze houdt het prima vol hoor, zo'n 4,5 uur. We zijn sinds kort ook aan de hapjes begonnen, dus tussendoor krijgt ze ookal wat.

Als ik  het zo lees, wachten jullie met voeding geven totdat ze het zelf aangeven/wakker worden. Mijn dag begint echt om 6 uur. Wakker of niet... er wordt gegeten... Ook in het weekend proberen we dit ritme aan te houden.

Vinden jullie dat ik dit ritme los moet laten?

Thanks!   Suus

quote: Sunshine_1978 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-02-2008 12:20:19'));

Hoi,

De CB-arts vertelde me dat we een voeding minder mochten geven... vandaar.
Ze houdt het prima vol hoor, zo'n 4,5 uur. We zijn sinds kort ook aan de hapjes begonnen, dus tussendoor krijgt ze ookal wat.

Als ik  het zo lees, wachten jullie met voeding geven totdat ze het zelf aangeven/wakker worden. Mijn dag begint echt om 6 uur. Wakker of niet... er wordt gegeten... Ook in het weekend proberen we dit ritme aan te houden.

Vinden jullie dat ik dit ritme los moet laten?

Thanks!   Suus

Bij ons begint de dag als ik moet werken om 7.00 uur. Dan maken we hem wakker en krijgt hij zijn eerste voeding. Daarna zit er ongeveer 4 uur tussen de voedingen. Dus 7.00
11.00
15.00
19.00
en dan om 22.00 uur.

In het weekend en op de dagen dat ik niet werk komt hij vaak zelf rond 7.00 uur, maar als hij niet wakker wordt dan laat ik hem gewoon slapen tot hij wakker wordt. Dat is meestal wel voor 8.00 uur en anders maken we hem rond die tijd zelf wakker, omdat anders de hele dag een rommeltje wordt met voedingen en dan kom je 's avonds niet meer uit.
Wij zijn nog niet begonnen met hapjes en wachten daar ook mee tot 6 maanden. Wel gaan we met 5 maanden met rijstebloempap beginnen en dan niet in de fles maar als hapje. Dat was het advies van het CB zodat hij kan wennen aan eten van een lepel.

Pffff, Suus, elke dag om 6.00 uur opstaan, nou, da's mij te vroeg hoor
Of je je aan dat ritme wilt blijven houden, is helemaal aan jou lijkt me. Als jij dat prettig vindt, moet je het gewoon blijven doen. Bij ons wil het ritme er nog niet erg inkomen. We beginnen 's ochtends altijd weer op een ander tijdstip. Als ik werk vroeg en als ik niet werk en mijn dochter slaapt nog, dan blijf ik ook nog lekker een uurtje langer liggen. Maar later dan 8.30 krijgt ze niet, dan maak ik haar wakker. Meestal komt ze 'snachts ook nog wel voor een slokje dus dat houdt ze dan prima vol.
Ja, 's avonds komen we vaak niet goed uit. Soms krijgt ze om 18.00 uur en dan nog een keer om 19.30 ofzo. Maar dan geef ik borstvoeding dus dan kan ze zelf regelen hoeveel ze nog wil drinken. Het gaat prima zo, ik maak me er niet zo druk om.  Hapjes krijgt ze trouwens nog niet.

Groetjes, Mariska

Bedankt voor jullie reactie ,

We zijn inmiddels een paar dagen verder en onze dochter doet het prima. We houden het even bij 4,5 voedingen.
Toch beginnen we om 6 uur. Op dagen dat ik niet hoef te werken, kruip ik ook lekker nog even terug hoor...
Dan om half 11 - om 3 uur - om half 8 en rond 9 uur nog een beetje en dan hup... naar bedje toe.

Maare..., nu een nieuwe vraag...
Valt het moederschap jullie mee of tegen?

PS: ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar "moeders september 2007" staat bovenaan de lijst. Zou ie binnenkort verwijdert worden?
Bij 0-1 jaar staat nog geen optie van september moeders bij... balen toch?

PS: ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar "moeders september 2007" staat bovenaan de lijst. Zou ie binnenkort verwijdert worden?
Bij 0-1 jaar staat nog geen optie van september moeders bij... balen toch?

Wat alert!
Ik had het nog niet gezien, maar kwam ook altijd gelijk op de goede pagina binnen, was dus net even schrikken. Toen hij ineens leeg was.
Dit is op zich ook wel leuk, want nu zijn er wel weer meer onderwerpen. Ook al zijn dat niet alleen septemberkindjes.

Jullie moeten het nu ook met ons DecemberMamma's doen..

En natuurlijk Oktober en November!

Terug
Bovenaan