Zwanger (9 weken) en eerder door rij Schiphol?

Wat een belachelijk reacties hierboven! En hoezo als ze geen meningen wilt horen moet ze niet op forum?? Ze vroeg naar ervaringen omdat ze wilde weten of ze met verklaring voorrang kreeg, ze vroeg zeker niet naar onze mening! 
Maar ik heb geen flauw idee, wist überhaupt niet dat je als zwangere voorrang zou kunnen krijgen. Ik had in begin van mijn zwangerschap trouwens last van hele lage bloeddruk dus zou ook niet zo lang hebben kunnen staan. Ik vind het dus best belachelijk dat je alleen als hoogzwangere voorrang zou moeten kunnen krijgen. Ook in begin van zwangerschap kun je al best behoorlijke klachen hebben. En ook beetje raar dat ze dan doktersverklaring zou moeten gaan halen als ze al zwangerschapsverklaringheeft...
 
Fijn dat er ook nog mensen een normale reactie kunnen geven! Dank! 


Een medische verklaring mag een huisarts of verloskundige helaas niet afgeven. 
Daar had ik al naar gevraagd. Heb ik ieder geval mijn zwangerschapskaart. 

Ik wacht het gewoon even af. 
 
Tjonge, er moet 1 keer in de zoveel tijd weer iemand door het slijk gehaald worden. Reageer als je iets te melden hebt wat de topicstarter helpt, zo niet dan scroll je lekker door.

Ik denk zelf niet dat je voorrang gaat krijgen, maar als jij je niet goed voelt en niet lang kan staan kan je het altijd navragen bij de luchtvaartmaatschappij of de luchthaven.
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt, daar kan niemand anders over oordelen.
Ik wens je een fijne zwangerschap en een hopelijk fijne vakantie
 
Ik heb geen idee of dit helpt maar ik ben een keer op vakantie vertrokken een week nadat ik me enkel banden had ingescheurt. Ik heb toen KLM gebeld en aangegeven dat ik niet heel het vliegveld over kon lopen en zelfs toen nog met krukken liep etc. Zij hebben mij toen aangemeld voor ondersteuning. Ik moest me toen melden bij inchecken en toen ben ik opgehaald met rolstoel en moest ik ergens anders wachten met allemaal mensen die ook met een reden assistentie nodig hadden. Misschien is dat eventueel op een optie dus met je luchtvaartmaatschappij contact opzoeken?
 
Ik ben met 25 wkn op vliegvakantie geweest via Schiphol. Toen waren er ook enorme wachtrijen, maar volgens mij is een zwangerschapsverklaring daar niet voor bedoeld. Is meer om aan te geven dat je zwanger bent en wanneer je uitgerekend bent, zodat vliegmaatschappijen zeker weten dat ze je nog veilig kunnen meenemen. Het is geen medische verklaring, dus geeft niet aan dat jij recht/een reden hebt om de lange rijen te 'omzeilen'. Je kan wel van tevoren contact opnemen met de vliegmaatschappij, misschien dat die wat voor je kunnen betekenen. Maar ze zijn hier over het algemeen wel heel streng op!
 
Wellicht kan je een rolstoel lenen op het vliegveld zodat je niet zo lang hoeft te staan/lopen. Niet om per se voorrang te krijgen, maar meer om het lange wachten vol te houden... Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet als je je zo beroerd voelt! Hopelijk vind je een manier waarop het wachten mogelijk voor je wordt.. 
 
Terug
Bovenaan