Zwanger/alleen/twijfel/geen werk?

<p>Ik vind het erg moeilijk, maar ik heb toch maar besloten om hier om advies/hulp te vragen.</p><p>Ik ben ongepland zwanger geraakt en de verwekker van het kindje wil het niet. Ik twijfel nu al 2 weken wat ik moet doen. Ik ben 31 en denk: ik kan het wel alleen, ik wil dit. De twijfel wordt steeds minder en eigenlijk wil ik er voor gaan.</p><p>Een van de redenen waarom ik heel erg twijfelde is mijn werk. Ik ben vrachtwagenchauffeur en werk erg onregelmatig. Ik weet pas 's avonds laat hoe laat ik de volgende dag moet beginnen, en dit varieerd van 5.00u tot 8.00. Ik weet nooit hoe laat ik klaar ben met werk, maar vaak tussen 19.00 en 21.00. Opvang regelen lijkt mij dus onmogelijk.</p><p>Nou dacht ik voor ik mijn besluit maak wil ik weten wat er op mijn werk mogelijk is qua aangepaste werktijden. Misschien erg vroeg maar omdat ik zo aan het twijfelen ben/was, heb ik gisteren een gesprek gehad met mijn leidinggevende. </p><p>Ik ben er helemaal kapot van! Ik heb hem mijn twijfel verteld en hij stuurde het hele gesprek aan op abortus. Hij zei dat mijn vaste contract voor januari al klaar ligt maar dat hij nu begint te twijfelen daaraan. Qua werk is er voor mij niks mogelijk, en waarom doe ik het een kind aan zonder vader op te groeien, was zijn reactie. Het hele gesprek was vreselijk! Hij verwacht dat ik over ongeveer 2 weken mijn beslissing aan hem vertel. </p><p>Ik denk dat wanneer ik ervoor ga, ik mijn werk kwijt raak. En hoe moet het dan? In mijn eentje met een kindje en geen werk? Solliciteren in de zwangerschap? Ik word waarschijnlijk nergens aan genomen. </p><p>Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben er kapot van. Iemand advies? </p>

Lieve gebruiker,
Wat een heftig verhaal en wat een moeilijke keuze. Ik vind het heel erg dat je baas je zo probeert te sturen. Hij heeft er eigenlijk ook nog eens niets mee te maken. 
Hoe moeilijk ook, volg je hart! Als je voor een kindje wilt gaan, dan kun je het ook en dan zul je een weg vinden. Met of zonder deze baan. Als je een beslissing neemt waar je je toe gedwongen voelt door de omstandigheden terwijl je er eigenlijk niet achter staat, kan dat nooit de juiste zijn. Neem de tijd.
Alleen jij kunt deze keuze maken..
Sterkte!

Heey, 
Jeetje wat een verhaal. Wat vervelend dat je baas zo reageert en de verwekker ook.
Je moet doen waar jij goed bij voelt. Ik vind echt al heel knap dat je de keuze maakt dat je de baby alleen wilt opvoeden. 
Kwa werk weet ik niet of ikzelf wel voor zo'n baas wil werken.
Ik had op mijn werk een vast contract en toen ik 13 weken was hebben ze mij ontslagen.(vervelende baas) ik heb toen mijn cv op werk.nl gezet en heb toen heel snel nieuw werk gekregen. Ik heb nu een superlieve baas en collega's en ben zoveel beter terecht gekomen.
Zover ik weet zijn vrachtwagenchauffeurs te kort heb ik gehoort van een vriend die vrachtwagenchauffeur is. Deze vriend werkt bij een top bedrijf met goeie uren dus ziet zijn kinderen ook nog goed. 
Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik hoop dat je eruit komt! 
Wat je ook beslist ik wens je heel veel succes en elke besluit dag je maakt is heel knap!!

Jeetje ik weet niet wat ik lees, zo schaamteloos van je baas. Dat die dat durft te zeggen allemaal! Die heeft zeker zelf nog nooit in een dergelijke situatie gestaan, emotieloos dit.
helaas kan ik je niet echt advies geven want de keuze moet je zelf maken. Een kindje is zwaar en alleen al helemaal. Maar natuurlijk is er veel mogelijk. Maar wetende dat je je gaan waarschijnlijk gaat verliezen is ook echt klote. Mja.. komt er nu geen kindje.. dan Misschien wel een andere x..
iig heel veel sterkte! Kies waar je je het meest goed bij voelt en laat je geen abortus aanpraten als je daar niet 100000% achter kan staan

Wat naar zeg!! Echt schaamteloos van je baas. Geen woorden voor. Wat opvang betreft; hier in de randstad is veelal flexibel opvang mogelijk. Voor mensen die als steward of verpleegkundige werken of zoals jij vrachtwagenchauffeur. Je betaald er wellicht wel meer voor maar dan kun je vroeg terecht vanaf 06.30 en sluit rond 23.00 uur dacht ik. Zelf maak ik hier geen gebruik van, alleen van de reguliere opvang. 

Daarnaast krijg je als alleenstaande ouder naast kinderbijslag ook kindergebonden budget.
Meid, als je ervoor wilt gaan doe het dan. Je bent 31, woont op jezelf? Baan komt eventueel na je bevalling wel. Wellicht krijg je spijt van een abortus. Praat hierover met je huisarts en een goede vriendin bijvoorbeeld. En vergeet niet; voor alles is een oplossing!! Liefs ♥️

Wauw, wat een ongelofelijke lul is jouw baas. Excuseer het taalgebruik. Als je contract niet verlengd wordt heb je sowieso recht op WW. Dat is ook niet je van het, maar dan heb je in elk geval inkomen.
Ik weet dat er bij ons ook een 24uurs opvang zit. Ik weet niet of zoiets ook bij jou in de buurt zit. Is inderdaad voor ziekenhuispersoneel of mensen die in de horeca werken. Hier zou je eens naar kunnen kijken. 
Dat jij het gevoel hebt dat je dit wilt zegt al genoeg. Laat je niet tegenhouden door werkomstandigheden. Ook dit komt wel weer goed. Misschien kun je informatie inwinnen bij de fnv om te vragen in hoeverre jouw baas aangepast werk zou kunnen regelen? En wat je rechten zijn in dit geval. 

Als jij dit kindje wil ‘houden’ ga er dan gewoon voor. Het zal echt zwaar zijn, daar durf ik niet over mee te praten. 

Uiteindelijk heeft iedereen mening en advies, maar het is jouw leven. En ja met een zwangerschap verandert er super veel. Maar dat hoeft niet negatief uit te pakken. Persoonlijk denk ik wel dat het fijn is om een hecht netwerkje om je heen te hebben van mensen die je willen helpen. (Mocht je besluiten er voor te gaan.) 

Sterkte met het maken van jouw beslissing! 

Vraag je inderdaad vooral af of je voor zo'n baas wilt werken. Chauffeurs kunnen overal beginnen op het moment dus dat komt vast wel goed.
Eventueel met het UWV sameb kijken of je kunt bijscholen tot planner ipv chauffeur? Er zijn bedrijven die dit intern doen. 
Volg vooral je gevoel en uiteraard ook je verstand. De mening van je baas zou ik geen aandeel laten hebben in het maken van een keuze over jouw kindje en jouw toekomst. 

Veel succes! 

Terug
Bovenaan