Zwanger/alleen/twijfel/geen werk?

Ik herken je twijfels. Zie mijn topic. 
Alleen doen is het zwaar. Maar niet onmogelijk toch?
Je baas mag dit soort zaken nooit zeggen. Bij een contract verlenging dient dit een maand van te voren doorgegeven te worden anders wordt die automatisch verlengt. 
Daarnaast is zwangerschap geen reden om een contract niet te verlengen. Maar dat is moeilijk te bewijzen. 
Ik heb momenteel ook geen baan (en zwanger en veel twijfels). Je hoeft het pas drie weken voor je op verlof gaat aan te geven op je werk. 
Bij sollicitaties hoef je het dan ook niet door te geven. Ik doe dit zelf momenteel ook niet. Ik zou gewoon gaan solliciteren. 
Ga er voor als je hart je ingeeft dat je er voor moet gaan. Je kan het. 

Wat een vervelende situatie! 
Over je baas: het is absoluut verboden wat hij zegt en dit kun je heel goed aanvechten. Ik snap dat je liever niet voor zo'n baas wilt werken, maar ik zou hoe dan ook echt stappen ondernemen en kijken of je wat hij gezegd heeft op de een of andere manier zwart op wit kunt krijgen. Want als je nu zelf weggaat heb je nergens  recht op, behalve bevallingsverlof via UWV, en dan heeft hij je gewoon weggepest met bangmakerij. Het is echt verboden wat hij doet. Je mag nooit, maar dan ook nooit gediscrimineerd worden om je zwangerschap. 
Ik word hier best wel kwaad van eigenlijk. Maargoed dat is mijn probleem ;-) 

Heeft u een tijdelijk contract en loopt dit af tijdens uw zwangerschap? Dan hoeft uw werkgever uw contract niet te verlengen. Maar uw zwangerschap mag niet de reden zijn dat een werkgever uw contract niet verlengt.
Advies bij einde contract door zwangerschap
Bent u zwanger en wordt uw aflopende contract niet verlengd vanwege uw zwangerschap? Dan kan het verstandig zijn juridisch advies in te winnen. U kunt advies vragen bij uw rechtsbijstandsverzekeraar, uw vakbond of bij het juridisch loket. Zij kunnen u helpen en adviseren.

Bent u geholpen met deze informatie?
Ja Nee

Bijzondere situatie

Bent u zwanger van een tweeling of meerling? Dan gaat uw zwangerschapsverlof in tussen 10 en 8 weken voor de dag na de uitgerekende datum.

Ik ben zwanger van een tweeling of meerling(Klik om uit te klappen)

Na mijn aanvraag van de WAZO-uitkering
Tijdens mijn verlof
Einde WAZO-uitkering

Wat zijn mijn plichten?

Denk eraan dat u met een zwangerschapsuitkering een aantal plichten heeft.

Wat zijn mijn plichten?

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?
Wij helpen u graag!

Service & contact

Veelgestelde vragen

Mijn werkgever betaalt mij per 4 weken. Ik heb 2 keer loon gekregen in december. Hoe vul ik de Inkomstenopgave in?
Waar kan ik mijn jaaropgaaf bekijken?
Wanneer betaalt UWV mijn WW-uitkering?
Hoelang kan ik een WW-uitkering krijgen?
Meer veelgestelde vragen

Handige informatie

Formulieren
Rekenhulpen
Inloggen eID

Contact met UWV

Service & contact
Kantoren
Cliëntenraden (signalen en ideeën)
Klantenonderzoek
Klachten
Bezwaar en beroep
Werken bij UWV

Over de website van UWV
Privacy

Wat een moeilijke situatie voor je. Ik raad je aan een afspraak met het fiom te maken. Zij hebben mij echt heel erg geholpen bij mijn keuze bij mn ongeplande zwangerschap. En luister altijd naar je gevoel, en probeer niet te kiezen vanuit je ratio. Heel veel sterkte! 

Terug
Bovenaan