Zwanger/alleen/twijfel/geen werk?

Een kindje is zoveel belangrijker dan je werk. Ik ben zelfstandige en heb altijd gedacht dat ik mijn werk moeilijk los zou kunnen laten. Nu ik met verlof ben lukt dit me verrassend goed. Ik heb altijd heel graag moeder willen worden en het is het mooiste dat er is. Je bent 31, dus je kunt hier heel goed een beslissing over nemen. Als je hart zegt dat je het kindje wilt houden, doen! Er komt vast een oplossing qua werk. Waar een deur sluit gaat ergens anders een raam open. Veel succes!! 

Wat een vervelende situatie zeg. 
Jouw baas heeft er helemaal niets mee te maken hoe jouw privé leven er uit ziet. Sterker nog, hij discrimineert als hij jou ontslaat of geen nieuw contract heeft omdat je zwanger bent en het kindje besluit te houden. Dat mag absoluut niet! (Ook al is het moeilijk te bewijzen) En daarbij, wil je voor zo'n baas blijven werken? Wat als je over een paar jaar weer zwanger bent? Gaat hij dan weer een mening hebben?
Het is 100% jouw leven en jouw keuze en daarbij speelt je eigen gevoel een grote rol. Luister daar vooral naar!
Een baan als chauffeur is blijkbaar zo weer gevonden als ik de reacties van andere vrouwen lees. Daar zou ik de toekomst van jou en je mogelijke kindje niet van laten afhangen! 

Sjongejonge die reactie hierboven weer hè. Wat is dat nou toch de laatste tijd? Het hele forum wordt vergald en dit soort topics en reacties komen steeds meer. Het loopt de spuigaten uit. Zout toch een eind op met je spam en buitenlandse telefoonnummers. Bah bah. Ik heb deze reactie alweer gerapporteerd in ieder geval.
Sorry, dat was even off-topic. 

Meid, wat een rot situatie en ongelooflijk van je baas. Wat een zak.. sorry dat ik het zeg. Ik sluit bij de anderen aan. Volg je gevoel en als het zo sterk is dat je dit kindje wil laten komen, dan denk ik dat je een enorme knauw gaat krijgen als je het weg laat halen vanwege de mening van anderen. Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat de consequenties ook niet niks zijn. Je bent alleenstaand en om dan zwanger zonder werk te komen zitten is natuurlijk ook mega onzeker en geen fijne situatie. Ik weet niets af van de branche waarin jij werkt, maar als het echt zo is wat de anderen zeggen, dat er heel veel werk is als vrachtwagen chauffeur, misschien is het dan toch de moeite waard om eens rond te kijken voor een andere werkgever. Wie weet kan je wat minder uren gaan werken of wat meer vastigheid aan uren? En check inderdaad of er een opvang is die die langere opvang tijden heeft. 

Pfoe, wat een lastige situatie zeg. Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte toe met wat je gaat doen.

Wat een rot situatie. Wanneer loopt je contract af? Ik zou sowieso rechtsbijstand of vakbond alvast om advies vragen. Per 1 januari treed er een nieuwe wet in die er voor zorgt dat je recht heb op een transitievergoeding. Als je geen onbepaalde tijdcontract krijgt en je moet iets tekenen voor contract beëindiging... niet tekenen. Eerst overleggen met rechtsbijstand. 

Bedankt allemaal voor de fijne reacties, doet me goed!
Ik heb besloten dat ik hoe dan ook niet meer voor zo'n baas wil werken. Ik heb zoals Spatel zei mijn cv op werk.nl gezet en gisteren op 2 vavatures gesolliciteerd. Ik heb nog andere diploma's waarmee ik hoop aan de slag te kunnen gaan. Werken als chauffeur en alleen een kind opvoeden is bijna niet te doen met het regelen van opvang. Ik heb gezocht naar mijn rechten en heb gelezen dat als je zwanger bent, je baas je niet kan verplichten tot overwerk en je max. 10uur per dag mag werken. Tot 6 maanden na de bevalling. 
Mijn contract loopt in januari af en eigenlijk hoop ik nu dat het niet verlengd wordt, dan heb ik recht op een ww uitkering en kan ik na de bevalling opzoek naar ander werk. Als het wel verlengd wordt, zal ik na mijn verlof toch weer aan het werk moeten en opvang moeten regelen voor onmogelijke tijden, wat lastig wordt. Bij mij in de regio is helaas geen 24uurs opvang, hier had ik al naar gezocht. Wel zijn er gastouders die flexibele tijden aanbieden, misschien is hier wel wat mogelijk.
De verwekker van het kindje heeft me gisteren gezegt dat hij me financieel zal helpen en me niet alles alleen laat doen, hopelijk blijft hij hierbij, dat stelt me al iets gerust. 
Het idee om abortus te laten doen zit nog steeds een beetje in mijn hoofd, maar ik weet dat ik het niet aan kan en er vreselijk spijt van zal hebben. Toch lijkt het soms de makkelijkste weg. 

Jeetje wat dapper van je zeg. Echt diep respect voor je.
Hey en wat fijn dat de verwekker financieel mee wil helpen. Zou hij er voor open staan om iets zwart op wit vast te laten leggen, zodat jij wat meer zekerheid hebt? 

Wat een vervelende situatie.
Vind het wel een beetje raar  dat je baas zich er mee bemoeid en eigenlijk op een abortus uit komt. 
Ik zou voor je kindje kiezen. wat je dus eigenlijk al besloten hebt.
Mocht je geen vast contract krijgen dan is er altijd het UWV  nog die jou kan opvangen.en er is eigenlijk als je werken wil wel werk te vinden na jou zwangerschap. 
Al is het dan eventjes wat je niet zo leuk vind . Wat komt dan wel weer.  
Het belangrijkste is jou kindje ?
Je kindje is voor heel je leven en je werk niet .
Succes met het nemen van de juiste keus voor jou 

Terug
Bovenaan