Oh wat fijn. Ik dacht de enige te zijn haha!
Hier al jaren veganist. Ja zo'n extreme ??
Ben nu 34 weken zwanger en onze kerel groeit als een malle.
Bij verloskundige en inderdaad online is niet zo veel te vinden.
Maar ik weet gelukkig zelf heel goed wat we nodig hebben. En ik krijg vaker bloedonderzoek om te kijken of m'n waardes nog goed zijn. En die zijn dik in orde.
Wat betreft tips misselijkheid... Bij mij hielp altijd een geroosterde boterham met plantaardige boter ( lekker gesmolten ) en een klein beetje zout er op.
Ik heb een lage bloeddruk dus dat zout is geen probleem.
Ook maakte ik alvast in de avond een smoothie zodat ik smorgens niet misselijk in de keuken hoefde te staan en gelijk iets zoets kon "eten".
Ik ben altijd erg alert geweest op m'n voeding en nu al helemaal natuurlijk.
Qua vitamine slik ik magnesium, algenolie en Prénatal vitamine.
Als ik kleertjes koop, koop ik ze altijd 100 % katoen. Verder komt hier eigenlijk niks anders in huis.
Wassen van de kleertjes uiteraard zonder toevoegingen van parfum en alle troep wat er bij komt kijken.
Zelf gebruik ik daarvoor dit merk.
https://www.biggreensmile.nl/products/eco-max-vloeibaar-wasmiddel-baby-parfumvrij-50-wasbeurten/emxbabylq50.aspx?productid=emxbabylq50&utm_source=google&utm_medium=merchant_centre&utm_campaign=merchant_centre&gclid=Cj0KCQjws4aKBhDPARIsAIWH0JXYhihjXWoN3mD5q3AuzKftHYdsFv_0-yAlote7JgjOMsOa4Ei7meUaAlr9EALw_wcB
En dan heb je nog deze site, daar bestel ik de verzorgingspulletjes.
www.ecco-verde.nl
Heel veel keus in verschillende prijsklassen.
Vegan, zonder toevoegingen....
Nu klinkt het net alsof ik de meest vegan mama muts ben van het land ?
Maar ik houd gewoon van natuurlijke geuren.
Ik heb op.de baby kamer bijvoorbeeld een bos lavendel gezet. Nou, dat ruikt heeeeeerlijk.
Ik maak zelf buideltjes met kruiden voor in de.kleerkast. Ook echt lekker.
Anyway, nou heb ik een heel verhaal getypt uit enthousiasme zonder antwoord te geven op je vraag geloof ik!
?
Ik kom ze gewoon zo weinig tegen. Vegan en dan ook nog eens zwanger!!!!
Oh en ik heb ook een dochter van 9.
Zij eet bij mij thuis plantaardig en ik geef haar mee dat als ze ergens is, dat ze mag aangeven dat ze plantaardig eet, maar dat het oke is als ze t niet doet. De keus laat ik aan haar , maar thuis geef ik het (voor mij) goede voorbeeld. Zij is nog te jong om zich druk te maken daarover.
Met deze grote vent in m'n buik ga ik precies hetzelfde doen.
Familie en vrienden weten dat ik vegan ben dus houden daar rekening mee.
Voor zover ze dat kunnen.
Want ja, voor sommige is pizza tonijn toch gewoon vegan? ?
En als mensen het weten en mijn kinderen bewust toch vlees of zuivel voorschotelen dan zeg ik daar wat van. Maar dan moet ik er wel bij zijn.
Mijn vriend is overigens niet vegan, maar respecteert alles en weet dat iedereen in het gezin alle voedingstoffen binnen krijgen die ze nodig hebben.
Ben best wel een crea kok dus ze hebben niks te klagen.
Alleen komt er echt niks dierlijks in huis.
En als m'n vriend uit eten gaat dan besteld ie de allergrootste biefstuk die je ooit gezien hebt ?
En weer ga ik verder met m'n ellenlange verhaal hahaha!!!! Sorry....
Heb ik nou antwoord gegeven op je vraag? ????