Zwanger & veganist

Dank je wel Lewis voor de aanvullende info! Ik ga de link vanavond eens rustig bekijken! Ik ben ook wel erg alert op mijn voeding, maar toch maak ik me soms zorgen of het voldoende is wat ik binnenkrijg (dat zou ik wellicht ook hebben als ik niet vegan was). Mijn waardes zijn tijdens mijn vorige zwangerschap gecheckt en die waren allemaal dik in orde, dus daar houd ik mij maar aan vast. Die zwangerschap is helaas geëindigd in een miskraam bij 10 weken en een heel lang medisch traject. Heel naar, maar we zijn dit jaar gelukkig opnieuw gezegend met een zwangerschap, die ik nu heel anders beleef. Ik heb nu gek genoeg veel meer vertrouwen dat het goed zit, terwijl ik dat de vorige keer vanaf het begin al niet had. Bijzonder hoe dat werkt! Ik ga bij de komende intake bij de VK weer vragen om bloed te prikken, zodat ik weer een check-up heb. Ik heb mijn VK wel geïnformeerd over mijn eetpatroon en bij mij werd er helemaal niet moeilijk over gedaan. Ze vertelden mij dat het helemaal prima was! Wel merkte ik dat zij ook niet veel kennis hierover hadden, maar pretendeerden in ieder geval niet dat een veganistisch eetpatroon per definitie slecht is. Wel moet ik opmerken dat ik een hele fijne Verloskundigenpraktijk heb, die heel erg open, eerlijk en betrokken zijn. Dat is heel fijn, zeker ook tijdens de rollercoaster van de afgelopen 6 maanden.

Fijn om tips en ervaringen met elkaar uit te wisselen!! ?
 
Hoi,
Ik en mijn vriend zijn vegetariër, maar koken in de praktijk veelal vegan. Op bol staan best een aantal vegan kookboeken voor kinderen en/of het hele gezin, ook voor de allerkleinsten. Heb je nu niks aan, maar wellicht leuk voor straks!
Ik merk wel dat ik tijdens de zwangerschap ineens zin in vlees kreeg, denk dat ik te weinig eiwitten binnen kreeg. Heb er niet aam toegegeven en ben hier nu extra op aan het letten en voel me nu weer stukken beter. Ik gebruik ter aanvulling op de voeding shakes van orangefit (helemaal vegan) gewoon met wat amandelmelk. Helpt wellicht ook als je misselijk bent? Vult je maag en drinkt makkelijk weg, maar ik ben nauwelijks misselijk geweest deze zwangerschap dus dat zal je zelf moeten ervaren. Volgens mij kan je op de site kleine proefverpakkingen bestellen om eens te proberen. Succes!
 
Thanks voor je reactie! Ik heb bij vlagen ook trek in vlees en dan met name in gekruide speklapjes of kip. Heel vreemd haha! Ik geef er ook niet aan toe, maar misschien heeft het bij mij dan ook te maken met te weinig eiwitten?

Ik heb bij bol inderdaad al een kookboek op mijn verlanglijstje staan voor baby’s, maar nog geen geschikt boek gevonden voor tijdens de zwangerschap.

De proteïneshakes van Orangefit heb ik thuis ook nog wel staan, maar gebruik ze al heel lang niet meer! Ik ga af en toe maar eens een shake nemen om mijn eiwitten aan te vullen. Ik denk dat ik dan een schepje toevoeg aan een smoothie of aan mijn kommetje havermout, dan krijg ik het denk ik wel weg. Bedankt voor de tip!
 
Ik vind dat we goed bezig zijn met zn allen :)
Het feit dat we er al mee bezig zijn is al goed voor onze baby ?

Mijn dochter was 4250 gram bij de geboorte en op t moment heb ik ook geen kleine jongen in m'n buik ...
Komen niks tekort schijnbaar ?

Lekker bezig ?

 
Terug
Bovenaan