Zwanger eerste kindje! alleen naar echo! help

hallo mama’s
onzekerheid blijft toch het eerste trimester.. denk dat alle moeders dat herkennen. Ik ben gewoon wat meer een stresskipp? Ja donderdag zullen we het weten! met hopelijk een goeie echo!
herkennen jullie het dat je je naar voelt voor dat je naar bed gaat? mijn maag voelt dan zo leeg aan.. en eet dan maar wat.

groetjessss ?

Vorige week woensdag de eerste echo gehad, 10 weken en 1 dag. Partner mocht niet mee, maar mocht wel videobellen. De verloskundige nam de tijd en betrok ook mijn vriend erbij. Ik was een beetje zenuwachtig (zeker omdat het de 1e keer is en dan ook nog alleen), maar vond het prettig. Echo was ook goed?

[quote quote=10308708]hallo mama’s onzekerheid blijft toch het eerste trimester.. denk dat alle moeders dat herkennen. Ik ben gewoon wat meer een stresskipp Ja donderdag zullen we het weten! met hopelijk een goeie echo! herkennen jullie het dat je je naar voelt voor dat je naar bed gaat? mijn maag voelt dan zo leeg aan.. en eet dan maar wat. groetjessss [/quote]
Mijn kwaaltjes zijn een beetje af en aan.. 4e en 5e week ontzettend opgeblazen en pijnlijke borsten, 6e week misselijk en weinig gegeten, 7e week bizar moe en nu ontzettend last van mn rug.. Dus hoop dat dit volgende week ook weer weg is net als de rest :) 

Vervelend, maar in deze tijd is het helaas niet anders. Hij kan meekijken en er alsnog voor je zijn als er wat niet goed is. Daarnaast kan er bij een gewone controle echo ook altijd iets mis zijn en ben je misschien ook alleen.
Mijn man ging vaak mee naar de echo's, maar in beide zwangerschappen slecht nieuws gekregen toen hij juist niet mee was en 2u verderop zat ivm werk.
De kans dat alles goed gaat is het grootst. Leuk is het niet, maar helaas is het nu niet anders. Succes. 

Hoi hoi, 
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :) ik snap jouw gevoel heel goed dat je het eng vindt om alleen naar de echo te gaan. Ik ben momenteel zwanger van mijn eerste kindje en moest vorige week alleen naar de 20-wekenecho. Voor deze zwangerschap heb ik een miskraam gehad, dus ik vind alle echo's zo eng. Mijn vriend is met me mee gegaan en heeft in de auto zitten wachten. Dat vond ik een heel fijn idee. Mocht er iets zijn, dan hoef je dan toch niet alleen naar huis te rijden en kan hij je meteen "opvangen"  zodra je klaar bent met de echo. Misschien is dat bij jullie ook een optie? 
Verder schommelde mijn kwaaltjes ook heel erg vanaf week 9. Ik zou zeggen, geniet even van de momenten dat je kwaaltjes wat zijn afgenomen en je je iets beter voelt. Bij mij kwamen ze na een week namelijk weer net zo hard terug ?
Heel veel succes bij de echo! Het blijft spannend, vooral in deze rare tijden. 

Terug
Bovenaan