Hoi Esther,
Wat leuk dat je zo snel reageert!!
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ja ik loop ook bij de verloskundigenpraktijk op de Eikenlaan, ik zit in de oranje groep en jij?Ik ben 29 december al geweest voor de eerste afspraak en had toen ook diezelfde dag een echo. Dit was erg leuk, de baby zat er met alles erop en eraan en van de buitenkant zie je aan mij nog helemaal niks, wel aangekomen maar nog geen buikje, het is heel onwerkelijk dat in je buik toch al een klein wezentje zit met alles erop en eraan. Het hartje heb ik via de doptone gehoord, heel zachtjes maar de echo was het mooist. De baby draaide alle kanten op en de vk moest harder met het echoapparaat op mijn buik duwen om alles goed te kunnen zien, dit vond de baby niet zo leuk,hij/zij gooide zich zo op zijn andere zij.Mijn tweede afspraak is op 24 januari en dan krijg ik de uitslag van mijn bloedonderzoek. Dat bloedprikken is nou niet bepaald mijn hobby, ik vind het maar niks!Maar ja het is voor een goed doel zeggen we dan maar.
In het dagelijks leven werk ik bij verstandelijk gehandicapten, bij Bartimeus in Doorn, ook voor 4 dagen(32 uur)in de weekIk heb het daar enorm naar mijn zin, het werk is leuk en de collega s ook. Ik werk er inmiddels alweer 4 jaar en behoor al tot het meubulair haha.De bewoners functioneren op laag niveau d.w.z. dat ze het i.q. hebben van een baby.Ze hebben totale verzorging nodig en dat is af en toe best pittig.
Wat ik straks ga doen als de baby er is Qua werk:geen flauw idee eigenlijk!Mijn motto is:hoe kleiner mijn contract, hoe beter, maar ja, jammer dat Nederland deze instelling niet steunt met al die forse prijsverhogingen dit jaar.(ziekenfonds, energie e.d)Het liefste wil ik voor 24 uur terugkomen, de kleine heeft een lieve oma die straks met alle liefde op hem of haar wil passen waar ik uiteraard heel blij om ben!
Maar het liefste wil ik dat de kleine zo min mogelijk bij oma is, daarvoor hebben we niet voor hem/haar gekozen. We willen zo veel mogelijk zelf doen
Mijn man is daarom op zoek naar een baan met regelmatige werktijden(hij zit ook in de zorg maar wil eruit)
Weet je wat ook geinig is, al die kleine babyspulletjes, heb jij al wat voor de baby?
Ik wel een heleboel eigenlijk al. Het hele kamertje staat hier al, mijn man gaat in februari een begin maken met de babykamer. Ook heb ik al een wagen en een paar geinige kleine pakjes. Veel al he, maar ik kon dit niet laten liggen
En ik ben zondag nog jarig(word dan 26)zal dan nog meer babyspullen krijgen denk ik
Leuk!
Spreek je snel weer!
groetjes Joyce