Zwanger (eind juli 1ste kindje) uit Veenendaal, iemand uit de buurt?

hallo allemaal,

Zal ik maar eens wat over mij zelf vertellen.
Ik ben 26 jaar en als ik het goed heb rond 4 augustus uitgerekend.
Dit is mijn  eerste zwangerschap, dus vind het allemaal heel spannend.
Ik heb tot mij 19 in friesland gewoont en nog een paar jaar in Amersfoort.
Nu woon ik ongeveer 3 jaar in Veenendaal.
Ik zal blij zijn als ik naar de verloskundige ben geweest en het op mijn werk kan vertellen, werk in een verpleeghuis.
Kan iemand mij vertellen wat ik zo'n eerste keer bij de verloskundige kan verwchten? en wat houdt die kleuren in?
al vast bedankt voor de antwoorden.
groetjes

ps ik woon in veenendaal-zuid in de buurt van het bruineplein

Hoi Liennie,
Bij de eerste keer vk stellen ze je een hoop vragen en gaan ze je wegen en ook proberen ze met de doptone het hartje te luisteren. Je krijgt een brief mee voor bloedprikken(minder) en een leuke tas met veel info en een leuk knuffeltje waar kortingsbonnen aanzitten. Erg leuk allemaal.Je zal ook wel een echo krijgen (heb ik wel gehad dezelfde dag nog). De kleuren zeggen iets over het team verloskundigen , iedere kleur heeft 4 vk s en je wordt altijd gehoplpen door iemand van jouw kleur. Zit je in oranje of blauw?
Ben je al gewend hier helemaal vanuit het noorden, ikzelf kom uit het Zuiden des lands en had in het begin wat moeite maar nu helemaal ingeburgerd
groetjes joyce

hoi jocye

Bedankt voor de informatie, ik zit in groep blauw, morgen is het zo ver spannend.
Maar ik ben al aardig ingeburgerd hier in veenendaal.
Maar gaat bij jullie ook alles naar wens ik hoop het succes.
groetjes Liennie

Hoi Liennie, welkom hier!!!! Succes morgen, ik ben benieuwd hoe jij de sfeer ervaart in de verloskundigepraktijk, ik moet maandag voor de 1ste keer, dus ik ben erg nieuwsgierig.

Ik heb mijn 1ste echo (7weken, 5 dagen) en mijn 2de echo vandaag (11 weken, 6 dagen) in het ziekenhuis in Ede gehad, vanwege de ICSI behanding, waardoor we zwanger zijn geraakt. Maar vandaag was de laatste keer, dus hebben we afscheid genomen, met bloemen en kaartjes voor de 3 liefste gyneacologen daar.

We vonden het een mooie echo. Wel inwendig, want ze kreeg de baby niet mooi op de foto. maar wel met 8 echo foto's al resultaat om mee naar huis te nemen.
Babe is nu 5 cm, beweegt goed, alles aanwezig, echt zo schattig!!

Nou, ik ben benieuwd jou ervaringen te lezen!!

Groeten, Esther

Hoi Esther

Succes maandag, ik ben vandaag geweest, ik was erg zenuwachig, maar dat was nergens voor nodig, ze stellen een heleboel vragen.
kristy was ook erg aardig, ik zit natuurlijk in een andere groep, maar de sfeer vond ik gezellig.
Dinsdag gaan ze een echo maken, mijn eerste  dat vind ik echt super spannend.
 want dan zie je pas dat het werkelijk zo is, ze hebben geprobeert het hartje te luisteren maar dat lukte niet de baby is nog te klein.
Je krijgt ook veel informatie mee
Heel veel succes maandag, en ik hoop dat alles goed mag gaan voor jou deze zwangerschap.
Groetjes Liennie

Hoi Liennie
Jammer dat het hartje luisteren nog niet gelukt is maar volgende keer beter!
Heb je al bloed geprikt?ik heb daar zo n hekel aan ik heb het maar gelijk gedaan dan ben je er maar vanaf.Heb je ook de tas met info gekregen en het poppetje met de kortingsbonnen?Die bij da moet je echt halen dat kadootje het is een geinig luiertaartje met vanalles erbij.
En heb je ook al foldertjes van kraamzorg meegekregen?als je bij menzis zit moet je eerst een of ander nummer bellen en ik kreeg 2 folders mee waarvan 1 met een foto van een heel lief babytje in een veiligheidsspeld erop. Ik denk dat ik voor die ga alleen om dat lieve babytje eigenlijk haha
maar ja de presentatie van een foldertje zegt ook wat natuurlijk. Maar ik heb begrepen dat we dat snel moeten regelen, moet ik ook nog doen doe ik morgen.
Ik ben niet meer in staat om zoveel dingen op 1 dag te doen ben echt kapot moe de laatste tijd lig vaak vroeg in bedje. Als ik een dag gewerkt heb voelt het alsof ik er een hele week op heb zitten.
ik hoor wel weer van je tot schrijfs,
groetjes joyce

Hoi Joyce

Ik ben ook gelijk gistermiddag wezen bloed prikken, heb nu ook een flink blauwplekje.
Ik heb nog geen popje met korting bonnen gekregen, Wel een leuke tas en wat folders en een leuk tijdschrift.
Ik hoop dat het snel dindsdag is en de echo gemaakt is, wat ik vind het toch wel een beetje eng, want je hoort toch wel regelmatig dat het mis gaat.
Maar als dinsdag alles goed is, ga ik ook echt van mijn zwanger zijn genieten.
Mijn moeheid valt nu wel mee, een tijdje terug had ik het ook, ben nu af en toe 's ochtend misselijk zeker als ik zes uur mijn bed uit moet om te werken. Maar het is allemaal voor een goed doel.
En na dinsdag kan ik het ook verder vertellen, alleen nu weten de ouders en broers en zussen het, starks mag iedereen het weten heerlijk
Groetjes Liennie

Terug
Bovenaan