zwanger en een peuter thuis

Hoi Meiden,

Voor degene die zwanger zijn en nog een kleine peuter hebben rondlopen hoe doen jullie dit??

Ik ben morgen 37 weken zwanger maar vind het nu wel zwaar worden met die kleine meid.
Ze is opzich hartstikke rustig maar vraagt natuurlijk wel veel aandacht en dat sloopt me in de loop van de dag.
Hoe doen jullie dat? Krijgen jullie hulp?
Nynke slaapt gelukkig nog wel 1x van 11.00 tot ongeveer 12.30 dan kan ik even rusten maar ben toch nog steeds heel moe.

Liefs Zonnetje

Hoi hoi,

ook ik merk dat het af en toe wel zwaar begint te worden hoor. En ik ben "pas" ruim 33 weken zwanger. Tijn is nu 13 maanden oud. Gelukkig kan hij zichzelf heel erg goed vermaken maar dan nog is het af en toe wel zwaar. Mij begint vooral het optillen / dragen en het traplopen te nekken. Het is toch iedere keer 9 kilo die je in je handen hebt en zelf lopen doet hij nog niet. Slapen vaak ook niet, hij heeft niet echt een ritme en als hij slaapt is dat een uurtje, anderhalf uurtje op een dag. Ik ga dan ook wel direct plat hoor! (laat anders dan eerst alles uit mijn handen vallen en blijf ook echt liggen zolang Tijn ligt)
Tijn gaat nog 1 dag per week naar het kinderdagverblijf en 1 dag per week naar mijn ouders en dat wil ik ook als mijn verlof over 2 weken ingaat wel aanhouden. Als ik heel moe ben rij ik een extra keertje naar mijn ouders en kruip ik lekker daar in bed. Of mijn moeder is al thuis of ze komt thuis en haalt Tijn uit bed zodra hij wakker is / het lang genoeg geweest vindt. Verder laat ik veel aan mijn man over, zodra hij thuis is til ik niet meer en loop ik niet onnodig de trap op. Hoop het zo nog eventjes te redden...
Heb jij extra hulp die je in kunt roepen? Mijn moeder heeft tijdens mijn vorige zwangerschap (toen had ik veel last van mijn bekken) op een gegeven moment alle was gedaan. Alleen al dat die mogelijkheid er is geeft me veel rust. En... maak het jezelf niet te moeilijk, dan is het huis maar wat minder schoon, maak je even wat minder uitstapjes, kies voor jezelf!

Veel sterkte ermee!

Natasja

Een peuter hebben kan idd heel zwaar zijn... Mijn geluk is dat onze peuter in januari een kleuter is geworden, dus nu dan ook hele dagen naar de basisschool gaat. Eerlijk gezegd vind ik het wel ineens heeeeel stil in huis. Nu heeft ze gelukkig een weekje vakantie, maar helaas wilde mevrouw al gelijk gaan logeren.
Het rare vind ik dan, vanmorgen heb ik het hele huis lekker gepoetst, gezogen, gedweilt, en het is nu nog steeds netjes! Ben ik niet gewend meer. Normaal kan ik binnen een uur al niet meer zien wat ik gedaan heb, haha, leuk joh kinderen ;)

Gaat jullie meid wel naar een peuterspeelzaal of dagverblijf? Want dat kan natuurlijk ook wel heel prettig voor je zijn om even bij te komen..

Ik probeer alles nu zoveel mogelijk te verdelen. Vandaag toevallig een druk dagje gehad, maar dat komt omdat ik me ook goed voelde vanmorgen. De laatste tijd probeerde ik maar 1 ding per dag te doen (mag ook niet meer van mijn bekkenfysio). Dus of de badkamer schoonmaken, of boodschappen doen, of stofzuigen, enz.. Niet meer en nog even dit en nog even dat...

Veel succes meid, nog even en je krijgt een heerlijke kraamhulp in huis en dan is het 10 dagen lang bijkomen!

Liefs, Nicole 36+3

Hoi zonnetje,

Yordi is net in jan 2 geworden, dus hier ook zo'n druktemaker in huis. Ik ben momenteel 35w1d zwanger en ook ik vind het erg zwaar worden. Yordi is al geen makkelijk mannetje en vraagt ook de nodige aandacht. Me man neemt af en toe wat eerder vrij, zodat hij me helpt op dagen dat ik het echt niet meer trek met hem.Vooral als hij die dagen heeft dat hij niks anders dan driftbuien heeft. Ook doe ik wel eens een beroep op me ouders of schoonouders. Maar dat komt zelden voor. Ik ben ook ontzettend blij dat yordi 's middags nog zo'n 2 uurtjes slaapt, want ook ik ga dan echt even liggen anders trek ik het helemaal niet meer. "s Avonds neemt mijn man het dan voor het grootste gedeelte de zorg over, want dan ben ik ook echt helemaal kapot. Verder heb ik helaas geen tips voor je.

Liefs marielle

Hey hey,

Helaas gaat Nynke nog niet naar de peuterspeelzaal of kdv ze wordt 10 maart pas 2.
Opzich kan ik wel beroep doen op mijn schoonouders en ouders alleen Nynke is allergisch voor honden en zij hebben allebei honden.
Als ik Nynke dan daar een dagje breng dan zit ze meteen onder het eczeem en dat wil ik ook weer niet...
Het zou fijn zijn dat ze haar gewoon leuk een dagje meenemen zwemmen of effe naar buiten met dr gaan want dat kan ik ook allemaal niet meer,maar ja ik ga dat zelf niet voorstellen.
Ook mijn vriend komt heel af en toe iets eerder thuis om me te ondersteunen.
En inderdaad wat jij zegt Marielle 'savonds neemt hij ook de zorg over want ik ben helemaal uitgevloerd.
Ik moet Nynke ook zo af en toe nog optillen bv met van de trap af gaan ze weegt 13,5 kilo eigenlijk mag het niet van de verloskundige maar ja ze kan nog niet zelf de trap af wel de trap op.

Straks inderdaad de kraamhulp dat is wel even fijn.
Ach ja hoop dat ik binnekort beval,dit is voor mijn dochtertje ook niks zo'n moeder die niks kan haha!

Liefs Zonnetje

oww wel lekker zeg dat ze nog slaapt zeg!!! ik zou dat zeker dat uurtje pakken voor jezelf om lekker effe plat te gaan!!!

hier een kleuter van 5 die zn sportjes heeft en school dus steeds op en neer rijden en brengen en halen bij vriendjes enzo tis vermoeiend maar goed het is niet anders pak me rust door optijd naar bed te gaan en desnoods als ie op school is even plat te gaan maar gebeurd zelden tot niet nnog omdat ik het gewoonweg nog te druk heb haha

succes danielle

Hoi Hoi,

Hier ook een zwangere met 2 peuters in huis, een van 3 en een van 17 maanden. Ik moet al 4 maanden rust houden en kan inmiddels helemaal niks meer met de kids. Aankleden geeft al erg veel buikpijn en harde buiken. De oudste vraagt elke dag of de baby al bijna komt, maar ben pas 34+1 weken zwanger. Ws. gaan ze wel over een week of 3 inleiden, maar dat is voor haar nog niet te overzien.
Gelukkig kan ik aftellen en straks kan ik heerlijk weer vanalles doen met mijn (dan 3) kids.
Nienke

Terug
Bovenaan