zwanger en een peuter thuis

Ik heb ook een peuter van 2,5 en zij is gelukkig erg rustig en luistert goed. Helaas slaapt ze al maanden niet meer tussen de middag, maar ik ga geregeld even op de bank liggen en dat vindt ze geen probleem; ze komt er dan bij liggen of gaat lekker om me heen spelen.
En ik heb het geluk dat mijn man vaak thuis werkt dus dan kan hij inspringen als het nodig is.

Ook ik ga echt op tijd naar bed, anders voel ik me een dweil!

ik heb een ventje van 3 en een dochter van 5 en ik moet zeggen dat deze zwangerschap mij makkelijker af gaat dan de vorige. mijn zoontje is nu net iets ouder dan mijn dochter toen. hij is al zindelijk loopt al zelf de trappen op, klimt zelf in de auto en ga zo maar door. dit scheelt enorm en dat ik nu geen bekkenklachten heb is ook een verademing. helaas slaapt mijn zoontje al sinds zijn 2e niet meer overdag maar hij is zo lief en makkelijk dat het eigenlijk heel goed te doen is. mijn dochter 4x halen en brengen is soms wel wat veel maar dat doe ik nu ook lekker met de auto dus geen recht van klagen. verder ben ik met 2 kindertjes wel heel de dag bezig en 's avonds uiteraard ook gewoon gesloopt. en ik moet erbij zeggen dat mijn moeder nu 2x in de week langs komt om te helpen in het huis, heerlijk!! dat scheelt allemaal enorm.

sterkte nog even!

Hier ook een kleine man van bijna 2,het ging op zich nog wel tot we vorige week allebei ziek waren, dat was echt een drama, nu is hij gelukkig weer helemaal beter , maar ik helaas nog niet. Hij vraagt erg veel ,aandacht op het moment en wil alleen maar mamma. Hij gaat wel 2 dgn naar het KDV, dan kan ik nog eea in huis doen en zelf tot rust komen, Mijn man heeft het erg druk met werk, en daarnaast nog een opleiding......

Ja, van de trap kan hij ook nog niet, en tillen mag ik ook niet meer, maar ja, wat moet je dan he?? Vind het ook erg jammer dat het steeds zo koud en glad is, buiten spelen is dan ook niet zo'n succes, daar raakt hij altijd lekker moe van Hopelijk knapt het weer gauw op.

Gelukkig is het al bijna maart denk ik dan maar.

hier ook een mama met een peuter van 2.
hij gaat 2 maart naar school toe en ik heb er heel veel zin in.
dan ben ik 39 week en lig dan waarschijnlijk hele dagen op de bank.
nu loop (lees waggel) ik elke dag ff het centrum in net na de rust om de kleine weer vermoeid te krijgen.
loop dan rustig een uur rond.
s`morgens is hij of buiten of heerlijk aan het kleuren of spelen.
papa neemt het al tijdens het eten van me over en doet dan hem verzorgen tot bedtijd.
dan ga ik heerlijk op bed liggen en doe ik helemaal niets meer. heb een bed in de kamer staan:)

Hi,

Hier een mama met een peuter van bijna 3. Ik vind het ook erg zwaar, zeker met mijn bekkeninstabiliteit. Dan merk ik dat de uk mij veel belast. Maar gelukkig gaat hij 3 dagen in de week naar het kdv (ging hij voorheen ook al), dus dan heb ik 3 dagen rust. De andere twee dagen red ik net, mijn man zorgt dan dat hij vroeg thuis is.

Sinds vorige week heb ik er nog een longontsteking bij gekregen, dus nu trek ik de zorg voor die uk helemaal niet meer. Op de dagen dat hij thuis is, komt een van de oma's met hem spelen of neemt hem mee en net zoals vandaag, heeft mijn schoonzus hem een ochtendje lekker mee.

Overigens slaapt onze uk nog wel in de middag.

Sterkte.

Gr. Tamara
(februari mama, 39 weken)

Ik heb ook een dochter van 2 en een half. Ze slaapt gelukkig nog tussen 13.30 en 15.30 dus dan ga ik ook slapen. De oudste van 8 zit dan lekker op school of, in geval van woensdagmiddag, speelt lekker buiten of op zijn kamertje.

Ik vind het ook wel zwaar worden nu. Gelukkig loopt ze nu wel zelf de trap op en af. En ze weet dat ik haar niet meer zoveel kan tillen. Gelukkig is het een rustig en lief meisje.

Maar ook hier kijken ze momenteel meer tv dan goed voor ze is. Ik ga wel iedere morgen met haar naar buiten, boodschapje doen, naar de kinderboerderij, even naar het speeltuintje. Maar na haar middagslaapje tot het avondeten zitten ze toch wel voor de pit...

Terug
Bovenaan