Zwanger en erg bezitterige schoonmoeder

Mijn schoonLoeder bemoeit zich nergens mee. Tijdens de zwangerschap heeft ze überhaupt geen interesse getoond. 
Ik ben het met de rest eens. Spullen aanschaffen is prima, maar 'eisen' dat ze bevalling mag zijn is een heel ander verhaal. Dan moet je man maar het gesprek met je schoonmoeder aangaan. De bevalling moet je vooral zo doen zoals jij het wil.
 
Nou ja haha, dat is wel heel abrupt hierboven ? meningsverschillen kunnen er zeker gewoon zijn. 
Maar je bent samen een team, en als een daarvan iets niet wilt dan gebeurd het gewoon NIET. 
Zo wist bij ons niemand iets tot onze dochter al geboren was. En dat was flink wat later dan dat de bevalling begon. Zo heb ik op het laatst nog een spoed keizersnee gehad en moesten we 3 dagen in het zkh blijven. Toen heeft mijn partner lukraak tegen iedereen die langs wou komen in het zkh gezegd dat we op een gesloten afdeling lagen ivm de keizersnede ? zodat we de eerste daagjes even rust hadden en onze dochter helemaa voor ons alleen. 
Is achteraf ook juist goed geweest want na de hele poespas moesten we ook behoorlijk wennen aan ons eerste kindje. En zo wist meteen iedereen hun plek. Niemand kon claimen, of belangrijker zijn dan een ander, of ‘als eerste’ zijn blabla. 
Ikzelf heb dan niet zo’n schoonmoeder gelukkig. Helaas krijg ik nu al mee waar mijn zusje mee te kampen heeft ? die is ook zwanger, en sinds dat ze het verteld hebben staat haar schoonmoeder elke vrijdag op de stoep, lijkt wel bijna een controle. Ondanks haar slechte contact met haar zoon. Dat is haar vrije dag, dus dan kan mijn zusje er alvast aan wennen dat ze dan altijd op visite zal komen ??‍♀️ enzenz.
mensen die dit nog nooit van dichtbij hebben meegemaakt, snappen het vaak ook niet wat je issue is. Die denken: zeg gewoon nee...maar zo makkelijk is dat niet, dit soort ‘mamas’ weten het heel subtiel maar onvermurwbaar te maken. Dat je zelfs schuldig zou voelen ookal erger je je eraan kapot, als je ertegen in gaat. Hebben ze dan ook nog een goede band met je partner dan ben je compleet genaaid, want die manipuleren ze al hun hele leven....
ik wens je veel succes, en beste tip: beval lekker in ‘stilte’. En eis die rust ook van je partner. Geef aan dat je eerst wat alleen tijd wilt hebben met de kleine, en ook dat je geen anderen erbij wilt waardoor je gehaast gaat voelen. Een bevalling kan ook best wel eens 3 dagen duren. Dan is het voor jullie beide echt niet prettig als er continu in je nek gehijgd word ? dus geen appjes: het is begonnen ofzo ??
 
Poepiemonstermama, ik vind je naam zo geweldig! Moet er elke keer stiekem om lachen. Wat een super actie van je man! Verder heb je echt die schoonloeders goed omschreven en ik ben het met je eens... Je bent een team en als er een niet achter een bepaalde keuze staat, dan gebeurt het gewoon niet.
 
Hoi hoi, 
ik zou het gesprek aangaan en aangeven dat je het erg lief vindt dat ze een kamertje maakt maar dat hij zij voorlopig lekker thuis slaapt. 
Daarnaast aangeven dat je de bevalling met je man zelf doet maar als ze het leuk vind best wel 1 keer mee mag naar de echo? Is dat ook weer duidelijk en daarnaast beleeft ze iets positiefs. 
 
Succes. Iig 
 
[quote quote=10162026]Poepiemonstermama, ik vind je naam zo geweldig! Moet er elke keer stiekem om lachen. Wat een super actie van je man! Verder heb je echt die schoonloeders goed omschreven en ik ben het met je eens… Je bent een team en als er een niet achter een bepaalde keuze staat, dan gebeurt het gewoon niet.[/quote]
Haha thanks, t is er ook echt ene ? maar dat zullen de meeste lieve schattige babytjes heel goed in zijn ? ja soms kunnen mannen je best wel verassen in zo’n situaties. Naja: een lange heftige pijnlijke bevalling van dichtbij meemaken zorgt er ook wel voor dat je partner de eerste tijd overal rekening met je in houd ? jammer genoeg blijft het niet voor altijd zo perfecten moet je daarna vast nog wel eens op je strepen gaan staan, zeker als je zo’n ‘schoonloeder’ hebt zullen we maar zeggen. Maar: wie niet waagt wie niet wint ?? 
 
 
Mijn schoonmoeder is meegeweest naar de termijn echo, leuker voor haar dan voor mij maargoed hier heb ik mij dan overheen gezet! Helaas denkt ze dat ze nu iedere echo mee kan en mag... 
 
poepiemonstermama, inderdaad jou reactie kan ik me helemaal in vinden. Het is een lastige situatie en net wat je zegt mijn vriend is altijd al gemanipuleerd door Mn schoonouders, wanneer hij aangeeft tot hier en niet verder weten ze het wel weer zo te praten dat hij toegeeft aan hun wil.
 
Jeetje wat klinkt dit verschrikkelijk zeg. Kan me voorstellen dat je er benauwd van word.  Ik zou me hier dus ook druk om kunnen maken. Het betekend wel iets dat ze meubels enz gekocht heeft..
 
Ik weinig aanvulling. Behalve het belang dat je duidelijk maakt wat je wil en niet wil. Sorry heb hier verder geen ervaring mee. 
 
Terug
Bovenaan