Zwanger en erg bezitterige schoonmoeder

Herkenbaar! Echt je vriend en schoonmoeder heel duidelijk maken dat je echt niemand anders bij je bevalling wil! Dat is niet meer dan logisch, dat heeft ze maar te snappen en te accepteren.
Echt tenen krommend, de dingen die ik hier lees over schoonmoeders. Ik heb er helaas ook zo een. Het eerste wat ze zei toen we mijn zwangerschap aankondigde: oh dan help ik je wel mee puffen hoor. Dat heeft ze meerdere keren gezegd, want aan mijn vriend heb ik toch niks volgens haar. Gelukkig staan wij er hetzelfde in en wonen ze 80 km verderop. We sturen ze ook pas een bericht als wij daar klaar voor zijn, dus misschien wel een dag later haha. 
 
Aah wat verschrikkelijk! Ik snap jou reactie zó goed.

Maar wat hier ook al is gezegd: als zij die spullen wilt aanschaffen voor bij HUN thuis, dat is aan haar om te doen. Moet ze helemaal lekker zelf weten. Dat ze achteraf niet/nauwelijks gebruikt gaan worden is aan jullie en dat is dan jammer voor haar.

Als ik het zo lees gaat ze er dus al vanuit dat de kleine van heel jongs af aan blijft logeren enzo, waarom zou je anders een badje e.d. aanschaffen. Bedenk voor JEZELF of je dit wil. Het is jou leven, jou kind. Als JIJ iets niet wilt dan kan zij nog zo hard iets anders willen, maar zij moet zich hier maar bij neerleggen.

En wat betreft de bevalling: jij bent degene die bepaald wie er aanwezig is. Jij maakt een bevallingsplan etc. Als je in het ziekenhuis gaat bevallen kan je dit daar zelfs ook nog aangeven, die verpleging laat haar er dan echt niet zomaar langs hoor! Heb je dit ook al met je verloskundige besproken? Misschien kan zij tips geven.

Verder erg jammer dat je vriend niet achter jou staat en het allemaal maar laat doen. Jij bent zwanger van zijn kind, hij zou er meer voor jou moeten zijn. Schop onder zn kont en een beetje ruggengraat tonen! 
 
Over de bevalling ben ik het eens, dat is helemaal aan haar, wie ze erbij wil. 
Maar over het oppassen en logeren, daar kan haar vriend natuurlijk ook een grote rol in spelen. Als hij het leuk vindt om bij zijn moeder te logeren met zijn kind, dan is dat aan hem. Misschien juist ook wel lekker, dan kan zij eens een weekendje iets voor zichzelf gaan doen, met een vriendin een weekend weg bijvoorbeeld. Heerlijk als die mogelijkheid er is. 
Ik vond het eerst best spannend om mijn kinderen bij mijn schoonouders te brengen. Bij mijn eigen ouders voelde het logischerwijs meer vertrouwd. Toch ben ik blij dat we het gewoon hebben gedaan. Het zijn hartstikke lieve mensen en inmiddels vertrouw ik hen net zo als mijn eigen ouders, dat heeft soms ook tijd nodig om te groeien. 
 
Als je gaat bevallen,  laat het dan nog niet weten aan andere mensen. Maar bel ze pas als je bevallen bent en een beetje bijgekomen bent. Mijn schoonouders wilden dan niet bij de bevalling zijn, maar zodra we ze gebeld hadden dat ze een kleindochter hadden gekregen wilden ze meteen langs komen. Gelukkig begreep mijn man wel dat ik daar niet aan toe was, maar voor de bevalling had hij nog zoiets van hun kunnen wel komen als je bevallen bent. Dus misschien snapt je vriend het pas als je bevallen bent. Wij hadden ook van tevoren afgesproken dat we niet meteen iedereen gingen bellen/appen maar pas toen ik was bijgekomen en dat we even samen konden genieten. 
Dat je schoonmoeder al spullen heeft gekocht moet je haar maar lekker in laten gaan. Bij mij past m'n schoonmoeder wel op, maar moesten wij alles voor bij hun kopen. En opzich is het wel makkelijk als er straks al wat staat als jullie daar op visite gaan. 
Zou wel een gesprek aangaan met je vriend over hoe jij het voor je ziet allemaal en daar moeten jullie toch echt samen uit zien te komen. 
 
Jeetje wat een brutale schoonmoeder zeg. Zo te horen heeft ze totaal geen respect voor jou mening/keuzes. Ik denk dat je echt duidelijk mag zijn tegen haar wanneer ze zich aan jullie opdringt. Als ze hier moeite mee heeft kun je zeggen dat jij moeite met haar hebt, en graag wat meer afstand wilt. Zo blijft het maar door gaan en wordt het alleen maar erger wanneer je kindje geboren is. Ook je vriend heeft hier in verantwoordelijkheid. Hij mag ook best voor jou op komen!
 
Terug
Bovenaan