Zwanger en fibromyalgie

Hallo, ik heb een vraagje:
Twee jaar geleden is bij mij de reumatische aandoening fibromyalgie geconstateerd. Voor mij betekent dit in een mindere periode veel pijn in mijn spieren en gewrichten.
Sinds afgelopen mei zijn we getopt met de pil en proberen we zwanger te worden.
Ik vroeg me af of hier ook dames zijn die ook deze aandoening hebben en hoe ze dit hebben ervaren tijdens de zwangerschap? Ik ben momenteel -nog- niet zwanger, maar ik ben erg benieuwd hoe je lichaam op zo'n verandering reageert.

 
hoi

ik heb het zelf niet maar toevallig sprak ik van de week een moeder op het schoolplein die het wel heeft en zij gaf aan dat zij er tijdens haar zwangerschap veel minder last van had. Hoop dat het voor jou ook zo is.
succes
 
Ja ik heb zelf ook een ziekte, is voor mij ook afwachten hoe het gaat zonder medicatie in de zwangerschap. Gelukkig mag ik met 8 weken al een echo. Heb gehoord dat ik nu meer kans heb op een miskraam vandaar de vroege echo.

Denk dat het voor iedereen verschillend is hoe je lichaam erop reageert!

Succes met zwanger worden!
 
hoi hoi,

ik heb ook fibro, en ben 13 weken zwanger.
Mede door reeds (helaas) jarenlange ervaring met hoe om te gaan met fibro, heb ik nu nergens last van eigelijk.
pas toen ik jou stukje las, realiseerde ik me dat.
Op diverse patientenforums, heb ik van meerdere vrouwen al gehoord dat ze voor eeuwig zwanger willen blijven, omdat ze dan nergens last van hebben. ik ben nu 30 en op mijn 15de is de diagnose fibromyalgie. een beetje ervaring heb ik dus wel. ik hoop dat je een heerlijke zwangerschap mag hebben, en volop kan genieten van dit prachtige cadeau.

liefs
smooty
 
@smooty: Bedankt voor je reactie. Is is erg fijn om te lezen dat je sinds je zwangerschap geen pijn meer voelt. Het lijkt mee heerlijk, zeker nu de gebieden in mijn lichaam zich steeds meer uitbreiden... We zijn nog niet zwanger, moet doen wel goed ons best. Het is een hele geruststelling om jou ervaring te lezen. Al ben ik m er wel van bewust dat het voor mij niet hoeft te gelden...
Succes met je zwangerschap, ik hoop dat je over een paar maanden een gezond kindje op de wereld mag zetten. Geniet daarnaast ook van je pijnvrije maanden, het lijkt me heerlijk...
 
Hier ook Fybro... Heb vorige maand een MK gehad maar de weken dat ik zwanger was... Totaal geen last. Nu? ja slechter weer komt terug en verneem het verschil enorm. Hopen dus snel weer zwanger te zijn haha! Wat een natuur'product' al wel niet kan doen!
Succes!
 
Beste FA1985, Heb ook fibromyalgie, op mijn 21ste geconstateerd. Met behulp van de nodige fysio en sportiviteiten heb ik mijn spieren sterker weten te krijgen en dat heeft mij erg geholpen om aanzienlijk minder last te hebben van de FM. Het is wel even doorzetten en je moet een sport vinden die je ligt en alle spiergroepen pakt, maar het werkt wel. Alleen bij weersschommelingen kon je mij nog oprapen.
Nu ben ik zwanger en heb ik eigenlijk geen klachten van FM ondanks dat het sporten stil ligt (door hartritmestoornissen), ook nauwelijks van de zwangerschap! En dat is erg fijn ;-). Het blijft natuurlijk afwachten, maar heb van andere FM patienten ook gehoord dat ze tijdens de zwangerschap geen klachten hebben.
Succes! En wees er niet te gebrand op (snel zwanger worden), dan gaat het alleen maar langer duren is mijn ervaring :p
 
Hoi hoi,

Ik heb begrepen van de reumatoloog dat het soms juist vermindert!
Nu ben ik zelf 8 weken zwanger en wonderbaarlijk heb ik eindelijk geen pijntjes!!!!

Ben alleen wel bang dat het dan na de bevalling juist een klap wordt.
Ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maken, er zijn mensen met veel ergere ziektes en krijgen ook de gezondste baby's op de wereld.

Ik ga mijn best doen tussen mijn vreselijke misselijkheid door te genieten van het idee dat er een mini mensje in mij groeit, dan heb ik er ook wel wat pijntjes voor over :D

Heel veel succes!

liefs
 
Terug
Bovenaan