Hallo
Ik zal mijn verhaal proberen kort te vertellen tot nu toe: het is namelijk zo dat ik eind Juni te weten ben gekomen onverwachts zwanger te zijn geworden. Maar ik loop al in het Z.H. omdat ik vanaf 2/2014 al in de ZW zit met enorme pijnklachten en vermoeidheid, half Juli kreeg ik dan ook de uitslag Fibro te hebben. Nou het is momenteel nog steeds onmogelijk en niet te bevatten mijn hele wereld staat op zijn kop en weet me soms echt geen raad meer met mezelf en de pijn. Loop ook al bij de Fysio en sinds vorige week wordt mijn rug gekraakt door een manuele therapeut (ik wil al zo lang gekraakt worden maar nu het zover is, zit ik er hard aan te denken om daar maar mee te stoppen want het kost me meer als dat het me oplevert). Kortom ik heb al zo lang, zo`n verschrikkelijke ondraaglijke pijn voornamelijk in mijn onderrug, helaas ben ik al rugpatient door een aangeboren rugafwijking, scoliose en sta inmiddels 2cm scheef en heb een holle rug. Ons eerste zoon hebben we op 18/3/2002 gekregen 2wkn voor mijn 21ste is hij gehaald d.m.v een spoedkeizersnede, nu is het dus 13.5 jr later en ben ik nu 34jr en doe mijn eerste zwangerschap echt 10x liever over dan deze 2de zwangerschap want kan echt gewoon niet uitleggen hoe ik me echt voel. Alles lijkt zo onmogelijk, negatief, zo frustrerend en dat terwijl ik iemand ben die altijd bezig is en blijft want ken echt niet stil zitten maar heb nu gewoon geen andere keus meer dan soms gewoon dagen niks in mijn huishouding te kunnen doen omdat de pijn onmogelijk ondraagbaar is en zo verschrikkelijk vermoeiend maar ik geef ondanks alles toch niet op want ben en zal altijd een echte doorzetter blijven maar echt zwaar en moeilijk is het nu zeker. Dus als je het mijn vraagt de combi Fibro en een zwangerschap zeker na de 30ste zou ik niet willen adviseren maar eerder afraden zeker als de pijnklachten al heel erg aanwezig zijn want anders wordt het echt dubbel zo erg.
Nou ik wens iedereen succes maar zeker ook sterkte voor degene die toch graag nog zwanger willen worden met Fibro en houd kracht en moed en hoop op beste want wat ik nu meemaak en voel dat gun ik niemand te toe.
Groetjes de 34jarige zwangere vrouw met Fibro