Hi,
Ik reageer eigenlijk nooit, maar vind het belangrijk ook voor lezers om nu wel van mij te laten horen. Vrijdag heb ik mijn 2de Moderna prik gehad. Ik val in een risicodoelgroep en was/ben nu 25 weken zwanger. De eerste kreeg ik met 21 weken. Ik heb heel lang getwijfeld, alle onderzoeken gelezen en met artsen gesproken.
Mijn medische zwangerschap is al spannend genoeg en ik weet wat de gevolgen van corona kunnen zijn. Dus ik heb besloten het wel te doen. Bij Radboudumc, waar ik het vaccin kreeg en onder behandeling ben, moest ik een formulier invullen en daarna ging een verpleegkundige vragen of ik het echt wel zeker wist omdat ik zwanger ben, wat ik heel stom vond. Vrijdag kreeg ik weer die opmerking en dat terwijl de richtlijnen zijn aangepast nu, ze in België zwangere vrouwen zelfs voorrang geven. Maar goed. Ik heb 'm nu gehad, terug kan niet meer en lijkt mij ook niet nodig. Ik ben 2 dagen waarvan met name de tweede dag flink ziek geweest. Dit was met de 2de prik. Bij de eerste prik was ik met name moe en had ik een zere arm.
Ik las na de opmerking en prik een artikel, hierin stond dat minstens 334 vrouwen het corona vaccin hebben gehaald tijdens hun zwangerschap, omdat ze mee doen met het onderzoek voor Moeder voor Morgen. Hier doe ik ook aan mee. De arts vertelde daarna ook dat iemand met mijn aandoening ook zwanger is nu en ook het vaccin heeft gehaald, met daarnaast nog andere zwangere vrouwen met andere aandoeningen. Dat gaf mij wel een goed gevoel, want ik voelde mij er redelijk eenzaam in. In een artikel in het AD over vaccin en zwanger en ook risicogroep, hadden ze alleen interviews met mensen die het ondanks hun medische gesteldheid toch niet gingen doen. Dat vind ik jammer, zo blijft het taboe wel bestaan. Ik durf het bijvoorbeeld ook niet op Facebook of Insta te zetten. Er heerst zo'n negatief beeld rondom de vaccins. Terwijl studie juist ook aantonen dat je kindje nu ook beter beschermd is tegen corona, ik vind dat waardevol.