Zwanger en laten vaccineren corona

[quote quote=10442444]Ik zit met hetzelfde! Ik wil ontzettend graag gevaccineerd worden, ik ben zelf wetenschapper en weet dat de vaccinatie zoveel meer goed dan kwaad doet. Maar… we weten nog niks over de (lange termijn) effecten bij baby’s, alleen dat pasgeborenen niets afwijkends laten zien. Mijn man is bang voor een zelfde soort reactie als bij de vaccinatie voor Mexicaanse griep (kinderen kregen narcolepsie, een heel ernstige slaapwaakstoornis). Vind het een lastige beslissing.[/quote]
Dat klopt niet volledig. Ik heb dat van die narcolepsie ook gehoord en gelezen en dit bij mijn broer neergelegd. Hij is biomedisch wetenschapper en heeft dit toen ook volledig weerlegd. Ik weet het niet precies meer. Maar ik was geruststeld. Daarnaast is de basis van dit vaccin al langer in gebruik en daar zijn wel de langer termijn effecten van gemeten. Namelijk geen. 

[quote quote=10442451]Ik heb covid gekregen met 33 weken zwangerschap en door de hoge koorts bevallen met 33 weken en 1 dag. Ik werk in de gezondheidszorg en heb me bewust niet laten vaccineren, er was nog weinig over bekend. Achteraf gezien heb ik daar uiteraard veel spijt van. Loop je dus risico en kan je jezelf laten vaccineren zou ik het altijd te doen. In het ziekenhuis gaven ze ook aan dat ze steeds vaker vroeggeboortes zien door hoge koorts bij covid-19. Geniet van je zwangerschap en succes met de keuze![/quote]
Wat heftig ? Is nu alles wel goed met jullie kindje? Ik heb ook verhalen gelezen van vrouwen die hun kindje verloren door corona. Iets met bloedproppen in de placenta.
Ik hoop dat alles nu goed is. :) 

Ik heb dit weekend mijn eerste prik gekregen, ik heb er erg naar uit gekeken! Ik ben 38 jaar en 13 weken zwanger. Ik ben geregistreerd mantelzorger en kon daarom nu al gevaccineerd worden. Ik heb de brief lang laten liggen, maar nu het advies is dat zwangeren m wel zouden moeten nemen, helemaal als je 35+ bent, heb ik meteen gebeld voor een afspraak. Het risico op vroeggeboorte, keizersnede of moeilijk beademen van mij of erger in geval dat ik corona krijg wilde ik niet nemen. En daarnaast denk ik dat we alleen via vaccinatie weer een beetje een normaal leven kunnen krijgen. 
Ik heb Pfizer gekregen en heb nergens last van gehad. Alleen voelde mijn bovenarm aan alsof er iemand tegenaan geramd had hahaha. 

Ik zou mezelf heel graag laten inenten.. Jammer dat Nederland niet het voorbeeld volgt van België en Duitsland om zwangeren voorrang te geven. Ik
moet er niet aan denken om straks mijn zoon niet vast te kunnen houden mocht je Corona hebben tijdens je bevalling..of je met een zwangere buik in het ziekenhuis opgenomen moet worden..

Ik zeg knal hem er maar in! Bij mij dan want iedereen moet het zelf beslissen uiteraard

Hallo allemaal,

Wilde toch even ook mijn verhaal kwijt.
In heb corona gehad toen ik 9 weken zwanger was. Nu waren mijn klachten: verkoudheid, moe en pijnlijke oogkassen. Doordat ik waarschijnlijk ook het HG heb was het even pittig, maar mijn huisarts en verloskundige verzekerde mij dat mijn baby veilig zit en dat het beschermd zit in de baarmoeder. Met 11 weken een echo gehad en alles was goed met de kleine, goede hartslag en was goed gegroeid ondanks dat ik wel ziek heb gelegen. Mijn ijzer en suiker waren perfect! Zo blijkt dat een menselijk lichaam veel aan kan. Ik zelf had de oproep ook al gekregen voor de vaccinatie, bewust voor gekozen om toen aan het begin van me zwangerschap niet te laten zetten. Mede doordat het een proef is tot 2023 en er voor mijn gevoel te weinig over bekend is wat het doet etc.

Ieder zijn keuze natuurlijk, het blijft een lastig iets:)
Maar dacht zal ook even een andere kant laten horen.

En ik heb momenteel een collega aan het zuurstof in het ziekenhuis liggen.. niet zwanger, maar toch. Corona is gewoon heel erg verschillend, bij de een valt het gelukkig mee en bij de ander is het echt levensbedreigend en alle varianten hier tussen in. En je weet van te voren niet hoe het bij jou uit zal pakken als je het krijgt! En dat is dus wat het allemaal zo moeilijk maakt om te beslissen over het nemen van het vaccin.

Ieder moet dit voor zich weten en ik begrijp de twijfel.
Persoonlijk zou ik mij, zwanger of niet, niet laten vaccineren. Zoals Manra ook zegt, het is nog een proefperiode en de gevolgen op de lange termijn zijn niet bekend.
Daarnaast lijkt er iets te ontstaan dat mensen denken imuun te zijn als ze zijn gevaccineerd. Je kan het nog steeds krijgen en doorgeven en niemand kan nog zeggen hoe lang de vaccinatie beschermd.
Succes met je beslissing!

Daar heb je gelijk in gebruiker! Vaccinatie wil inderdaad niet zeggen dat je dan totaal immuun bent: ik kreeg als kleuter ook kinkhoest door een niet-gevaccineerd klasgenootje, gelukkig wel veel minder heftig!
Succes allemaal met beslissen!!

Terug
Bovenaan