Zwanger en relatiebreuk

In juli deed ik een zwangerschapstest. Jahoor 2 streepjes. Na een aantal testen geloofde ik het pas echt. Bij de laatste van clearblue was ik aan het bellen met de vader en moest heel hard huilen. Hoe dan? Ik ben 22, student en woon nog thuis.De vader en ik waren een half jaar samen. Hij had een eigen huisje (nog in verbouwing) en hij stelde me gerust dat we het gingen doen. Hij wilde het absoluut houden. Wij zijn beide christelijk opgevoed en waren niet getrouwd, dus om het te delen was soms even slikken. We waren beide overtuigd te willen trouwen en dit besloten we te regelen. Mede omdat zijn moeder op sterven lag en dit dan nog mee zou kunnen maken. Het was een drukke periode. Bruiloft regelen, verbouwing, kind op komst en studeren. Hiernaast had ik veel last van hormonen en misselijkheid. Na een aantal weken ging onze relatie steeds slechter. De vader begon overmatig te drinken en ik voelde me niet gehoord. Dit escaleerde tot flinke ruzies. We probeerde het daarna wel weer opnieuw, omdat we er van overtuigd waren dat het kon werken tussen ons en we een kind krijgen.
Midden oktober wou de vader van mijn kind praten op neutraal terrein. Ik schrok, ik vroeg wil je niet meer trouwen? Hij wilde absoluut wel trouwen maar vertelde een maand geleden vreemd te zijn gegaan. Ik was toen 15 weken zwanger. Ik blokkeerde. Hoe, wat, wie? Hij vertelde dit en dit betrefde een vrouw waar ik al eerder slechte ervaringen mee had op het gebied van vriendschap en vorige relaties. Extra pijnlijk dus. Ze vroeg een paar weken voor de daad ook nog om babyspullen te lenen en had ons nog gefeliciteerd met de zwangerschap. De vader gaf aan niks van haar te willen verder en verbrak het contact met haar(zo gaf hij aan).‘S avonds ben ik langsgegaan en trof ik niet meer de man waar ik een relatie mee had. Hij vond dat het vreemdgaan kwam door mijn gedrag en reageerde naar mijn idee erg koud. Heb de relatie die avond verbroken.
Diezelfde week kreeg mijn opa een ernstig ongeluk, waardoor ik in overlevingsmodus moest. Kreeg een maand later nog kaarten en brieven in de bus, maar hier kwam hij een paar weken nadien van terug en gaf aan dat het idd niet ging werken. (19 weken zwanger)
Bruiloft werd afgelast en ik besloot met hulp van mn ouders om het kindje in mijn ouderlijk huis op te laten groeien.
We hadden contact via een mediator. Aan het begin van mn zwangerschap had ik mijn ex een flink bedrag gegeven, zodat hij door kon met de verbouwing. Hij gaf zelf aan hier momenteel geen geld voor te hebben om het voor de geboorte af te krijgen. Bij de mediator ontkende hij dit, waardoor de conflicten begonnen te ontstaan. Ik wilde mijn geld terug, zeker als student zijnde. Jij verdient ruim boven gemiddeld en genoeg om mij dat geld terug te betalen dacht ik.
Wegens alle stress en hectiek haalde ik mijn stage op school niet, deze zou ik na mijn zwangerschapsverlof weer oppakken.
Met zijn familie bleef ik goed contact houden. Zijn moeder kende ik al 9 jaar, omdat ik altijd bevriend was met zijn zusje. Bij 28 weken zwangerschap overleed ze. Op de rouwdienst kwam er een foto voorbij waarbij mijn ex en de vrouw waarmee die vreemd was gegaan samen waren met kerst. Of te wel tijdens de rouwdienst kwam ik er achter dat ze samen waren. Opnieuw een vertrouwensbreuk, omdat ik van hem hele andere verhalen had gehoord 2 maanden geleden over hoe hij mij terug wou en hij haar niks vond. Ik wilde deze vrouw wegens haar verleden, gedrag en vorige conflicten tussen ons absoluut niet in de buurt van mijn kind en dit veranderde de situatie voor mij.

Een aantal dagen na de rouwdienst kregen ik en mijn ex opnieuw app contact. Hij vroeg hoe het met de zwangerschap ging. Dit escaleerde waarbij de vader aangaf te denken dat jk vreemd zou zijn gegaan tijdens de zwangerschap en het kind daarom misschien ook van een ander kon zijn. Dit maakte mij nog kwader. Ik dacht hallo jij hebt mij bedrogen?

Nu merk ik dat ik het steeds moeilijker vind om alles aan te kunnen. Constant komt er wat nieuws bij en ben zo verdrietig. Heb zo een vertrouwensbreuk gekregen. Wil de vader van mn kind liefst nooit meer zien en hem niet in de buurt van mijn kind. Iemand tips hoe ik het beste met deze emoties om kan gaan en wat ik het beste kan doen? Merk dat ik behoefte heb aan een luisterend oor van buitenaf of iemand met een soort gelijke situatie die misschien advies kan geven.

Iemand ervaring met situaties omtrent zulke zaken met advocaat? Waar ik dan ongeveer op uit zal komen qua omgang/rechten. Ben bang dat ik mijn kind veel kwijt zal raken aan hem, omdat hij als vader veel rechten heeft.


Ben nu 30 weken zwanger en hebben binnenkort weer afspraak bij een mediator (waar ik enorm tegen op zie overigens).
 
Laatst bewerkt:
Wat een heftige situatie waar je in zit. Mijn advies is om contact op te nemen met de praktijkondersteuner van je huisarts, die kan je vast verder helpen.

Ondanks dat je zelf natuurlijk heel boos bent op de vader van je kind, is het ook wel wat om je kind straks weg te houden bij hem. Ik snap dat je handelt uit emotie, maar voor je kind is het ook belangrijk dat het een vader heeft.
Hopelijk kunnen jullie een manier vinden om met de situatie om te gaan waar jullie beiden vrede mee hebben.

Veel sterkte en hopelijk kun je ook een beetje genieten van je zwangerschap, het is ook erg bijzonder!
 
Wat een vreselijk verhaal. Het is erg vervelend dat hier ook nog eens een kind bij betrokken gaat zijn. Hij toont op meerdere fronten onbetrouwbaar te zijn. Het lijkt me zeer lastig om dan nog je kind aan hem toe te vertrouwen.

Misschien die gesprekken uitstellen tot de baby er is, als het zoveel stres oplevert?
Of overstappen op een advocaat, als het met mediaton niet goed werkt?

Ik neem aan dat je dat van dat geld aan kan tonen?

Dat ineens gaan drinken is waarschijnlijk omdat hij het zelf ook spannend vondt, en er tegen op zag.
Ik heb zoiets bij mijn man ook gezien, hij wilde supergraag vader worden, maar toen ik zwanger was, had hij ineens extreem veel stress. (Niet echt een excuus om vreemd te gaan uiteraard. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.)

Afspraken maken met iemand die vanalles beloofd en niks nakomt, lijkt me niet zeer nuttig. Heb je ook met de mediator besproken wat er op het gebied van afspraken handhaven mogelijk is?

Heel veel sterkte.
 
Nu merk ik dat ik het steeds moeilijker vind om alles aan te kunnen. Constant komt er wat nieuws bij en ben zo verdrietig. Heb zo een vertrouwensbreuk gekregen. Wil de vader van mn kind liefst nooit meer zien en hem niet in de buurt van mijn kind. Iemand tips hoe ik het beste met deze emoties om kan gaan en wat ik het beste kan doen? Merk dat ik behoefte heb aan een luisterend oor van buitenaf of iemand met een soort gelijke situatie die misschien advies kan geven. Ben nu 30 weken zwanger en hebben binnenkort weer afspraak bij een mediator (waar ik enorm tegen op zie overigens).
Ik heb zelf zoiets nog nooit meegemaakt. Maar heb wel misschien advies waar je iets aan hebt.

Ik zou in ieder geval voor de afspraak met de mediator heel goed voor jezelf opschrijven wat jij uit het gesprek wil halen. Ga voor het einde van het gesprek nog even over je lijstje, zodat je zeker weet dat alles is langsgekomen. Ik zou ook een brief schrijven om voor te lezen, om jouw kant van het verhaal zo duidelijk mogelijk te kunnen overbrengen. Ter plekke goed uit je woorden komen is moeilijk als de emoties zo hoog oplopen. Dan krijg je ook alles voor jezelf duidelijker op een rijtje.

Laat hem goed horen (als jij dat zo voelt) dat je graag hebt dat hij er voor jullie kindje is, maar dat jij met al die leugens geen vertrouwen in hem hebt. Ik zou niet gaan dreigen, maar hou goed in je achterhoofd, dat totdat jij toestemming geeft dat hij het kind mag erkennen, hij eigenlijk geen rechten heeft over het kind. Wil hij het kind erkennen? Dan mag jij daar de regie in nemen. Maar aangezien hij beschuldingen van overspel naar jouw hoofd slingert, is hij daar vast nog niet aan toe.
 
Wat een vreselijk verhaal. Het is erg vervelend dat hier ook nog eens een kind bij betrokken gaat zijn. Hij toont op meerdere fronten onbetrouwbaar te zijn. Het lijkt me zeer lastig om dan nog je kind aan hem toe te vertrouwen.

Misschien die gesprekken uitstellen tot de baby er is, als het zoveel stres oplevert?
Of overstappen op een advocaat, als het met mediaton niet goed werkt?

Ik neem aan dat je dat van dat geld aan kan tonen?

Dat ineens gaan drinken is waarschijnlijk omdat hij het zelf ook spannend vondt, en er tegen op zag.
Ik heb zoiets bij mijn man ook gezien, hij wilde supergraag vader worden, maar toen ik zwanger was, had hij ineens extreem veel stress. (Niet echt een excuus om vreemd te gaan uiteraard. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.)

Afspraken maken met iemand die vanalles beloofd en niks nakomt, lijkt me niet zeer nuttig. Heb je ook met de mediator besproken wat er op het gebied van afspraken handhaven mogelijk is?

Heel veel sterkte.
Bedankt voor je advies en woorden!
Met advocaat is inderdaad optie maar ben dan bang dat er een hoge omgangsregeling wordt toegewezen en op juridisch gebied heeft hij natuurlijk wel veel rechten omdat het de bio vader is en er geen acute onveiligheid is bij hem. Ben bang dat ik dan minder sterk sta en mijn kind juist meer kwijt raak door een hoge omgangsregeling. Heb je ervaring met zulke familierechtzaken toevallig? Liefs
 
Ik heb zelf zoiets nog nooit meegemaakt. Maar heb wel misschien advies waar je iets aan hebt.

Ik zou in ieder geval voor de afspraak met de mediator heel goed voor jezelf opschrijven wat jij uit het gesprek wil halen. Ga voor het einde van het gesprek nog even over je lijstje, zodat je zeker weet dat alles is langsgekomen. Ik zou ook een brief schrijven om voor te lezen, om jouw kant van het verhaal zo duidelijk mogelijk te kunnen overbrengen. Ter plekke goed uit je woorden komen is moeilijk als de emoties zo hoog oplopen. Dan krijg je ook alles voor jezelf duidelijker op een rijtje.

Laat hem goed horen (als jij dat zo voelt) dat je graag hebt dat hij er voor jullie kindje is, maar dat jij met al die leugens geen vertrouwen in hem hebt. Ik zou niet gaan dreigen, maar hou goed in je achterhoofd, dat totdat jij toestemming geeft dat hij het kind mag erkennen, hij eigenlijk geen rechten heeft over het kind. Wil hij het kind erkennen? Dan mag jij daar de regie in nemen. Maar aangezien hij beschuldingen van overspel naar jouw hoofd slingert, is hij daar vast nog niet aan toe.
Wat een goed advies, bedankt!
 
Wat een heftige situatie waar je in zit. Mijn advies is om contact op te nemen met de praktijkondersteuner van je huisarts, die kan je vast verder helpen.

Ondanks dat je zelf natuurlijk heel boos bent op de vader van je kind, is het ook wel wat om je kind straks weg te houden bij hem. Ik snap dat je handelt uit emotie, maar voor je kind is het ook belangrijk dat het een vader heeft.
Hopelijk kunnen jullie een manier vinden om met de situatie om te gaan waar jullie beiden vrede mee hebben.

Veel sterkte en hopelijk kun je ook een beetje genieten van je zwangerschap, het is ook erg bijzonder!
Ja is inderdaad een idee. Bedankt voor je advies! X
 
Bedankt voor je advies en woorden!
Met advocaat is inderdaad optie maar ben dan bang dat er een hoge omgangsregeling wordt toegewezen en op juridisch gebied heeft hij natuurlijk wel veel rechten omdat het de bio vader is en er geen acute onveiligheid is bij hem. Ben bang dat ik dan minder sterk sta en mijn kind juist meer kwijt raak door een hoge omgangsregeling. Heb je ervaring met zulke familierechtzaken toevallig? Liefs
Nee, sorry, geen ervaring mee.
Wat ik wel ervaren heb, is dat tijdens de zwangerschap er veel emoties meespelen. En de wereld er anders uitziet, wanneer je kind er werkelijk is. Dat ervoer ik op o.a. het gebied van werk, en parttime willen werken. Dus misschien is het ook verstandig, de afspraken nog voor niet te ver vooruit te maken. Op dat gebied is het dus wellicht een idee eerst afspraken te maken voor het eerste jaar, en wanneer de baby 1 wordt, nog eens goed te kijken waar jouw belangen liggen
Wel natuurlijk nu alvast duidelijk vastleggen waar je nu tegenaan loopt bij je ex. (Ik heb geen ervaring op juridisch gebied.)
 
Terug
Bovenaan