Zwanger en relatiebreuk

In juli deed ik een zwangerschapstest. Jahoor 2 streepjes. Na een aantal testen geloofde ik het pas echt. Bij de laatste van clearblue was ik aan het bellen met de vader en moest heel hard huilen. Hoe dan? Ik ben 22, student en woon nog thuis.De vader en ik waren een half jaar samen. Hij had een eigen huisje (nog in verbouwing) en hij stelde me gerust dat we het gingen doen. Hij wilde het absoluut houden. Wij zijn beide christelijk opgevoed en waren niet getrouwd, dus om het te delen was soms even slikken. We waren beide overtuigd te willen trouwen en dit besloten we te regelen. Mede omdat zijn moeder op sterven lag en dit dan nog mee zou kunnen maken. Het was een drukke periode. Bruiloft regelen, verbouwing, kind op komst en studeren. Hiernaast had ik veel last van hormonen en misselijkheid. Na een aantal weken ging onze relatie steeds slechter. De vader begon overmatig te drinken en ik voelde me niet gehoord. Dit escaleerde tot flinke ruzies. We probeerde het daarna wel weer opnieuw, omdat we er van overtuigd waren dat het kon werken tussen ons en we een kind krijgen.
Midden oktober wou de vader van mijn kind praten op neutraal terrein. Ik schrok, ik vroeg wil je niet meer trouwen? Hij wilde absoluut wel trouwen maar vertelde een maand geleden vreemd te zijn gegaan. Ik was toen 15 weken zwanger. Ik blokkeerde. Hoe, wat, wie? Hij vertelde dit en dit betrefde een vrouw waar ik al eerder slechte ervaringen mee had op het gebied van vriendschap en vorige relaties. Extra pijnlijk dus. Ze vroeg een paar weken voor de daad ook nog om babyspullen te lenen en had ons nog gefeliciteerd met de zwangerschap. De vader gaf aan niks van haar te willen verder en verbrak het contact met haar(zo gaf hij aan).‘S avonds ben ik langsgegaan en trof ik niet meer de man waar ik een relatie mee had. Hij vond dat het vreemdgaan kwam door mijn gedrag en reageerde naar mijn idee erg koud. Heb de relatie die avond verbroken.