Zwanger en roken help!

Nee hoor,

het heeft niets te maken met hoeveel je rookt. Ik rookte voordat ik wist dat ik zwanger was 2 pakjes per dag!! (ja, heb een donorcodicil, maar denk niet dat ze m'n longen kunnen gebruiken) Dat heb ik toen teruggebracht naar max. 10 per dag, maar na een tijdje werd het stiekem toch weer steeds meer. Ja, en wie neem je dan in de maling?  

Mijn voordeel was wel dat mijn vriend tegelijkertijd is gestopt. Dat maakte het een stukje makkelijker.

groet
kameraadsel

Ik vind dat het wel degelijk uit maakt hoeveel sigaretten je per dag rookt.
Het is een heel verschil voor het kindje of de moeder 10 sig rookt of maar 3..
Ik heb het er ook best moeilijk mee om niet meer te roken sinds ik zwanger ben, maar daar moet ik ff doorheen dan maar , ik doe het voor mijn kinde..

heey.
ik rookte ook maar ik wist dat ik zwanger was bij 5.5 week en binnen   een   week afbouwen ben ik gewoon gestopt en raar maar waar ik heb er geen last van gehad.Ben nu 8 weken.
en wat zij het beste kan doen is gewoon alsnog stoppen.
Elke peuk is er één he!
dan heb je altijd nog minder risicos dan als je blijft roken tot het eind....
groetjes moniek

hey meiden,

ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap gerookt ik praat het absoluut niet goed wat ik gedaan heb maar stress is erger dan roken tijdens de zwangerschap zei mijn verloskundigen. na de bevalling moest mijn placenta eruit en ik dacht van ojee maar hij was hartstikke schoon en er was absoluut niet te zien dat ik gerookt had. en mijn zoontje woog 3480 gram dus hartstikke goed dus. hij is in 13 maanden tijd nog geen 1 keer ziek geweest. terwijl bij mmijn buurvrouw die   niet gerookt heeft een kind had die 2500 gram woog en elke maand wel een keer ziek is.
dus het verschilt volgends mij zo erg.
nogmaals ik praat het niet goed maar zo zie je wel een verschil.
xxx
sabrine

Hé, meiden wat Sabrine zegt klopt helemaal, ik keur het ook echt niet goed dat roken. Ik rook zelf ook, en ja ik ben ook zwanger. Ik weet het, het is niet goed voor jezelf en al helemaal niet goed voor je kindje. Ik heb geprobeerd te stoppen, en ben bijna twee dagen gestopt geweest, en natuurlijk had ik er nog maar drie hoeven te gaan voordat ik er lichamelijk af was, maar ik liep van het moment dat ik m'n ogen open deed tot ik ze weer sloot alleen maar te denken aan roken. Bovendien werd ik er ontzettend strontvervelend van. Ik snauwde op alles en iedereen en liep met m'n hoofd tegen het plafond aan. Als ik in iets rustiger vaarwater zit ga ik zeker weer proberen om te stoppen. En ik weet het nogmaals, roken is echt heel erg schadelijk voor iedereen, of je nu wel of niet zwanger bent, maar ik denk dat je maar beter een paar sjekkies kunt roken, dan je de hele dag gek lopen maken. Het scheelt inderdaad ook hoeveel je rookt, mijn verloskundige zei tegen mij dat als ik niet kon stoppen, dat ik er vijf per dag mocht roken, omdat je lichaam vijf sigaretten per dag af kan breken.  
Ik hoop dat het me gaat lukken en zo niet heb ik er ook vrede, ik zal wel moeten.  Succes allemaal X  

Knap van je vriendin dat ze toch gestopt is. Ik ben zelf ook net 10 dagen gestopt en het is heel moeilijk.  

Jammer dat reacties als hierboven nodig zijn. Als het echt zo makkelijk zou zijn dan was deze discussie waarschijnlijk niet opgestart en zou iedereen vanaf de eerste dag gestopt zijn.  

allereerst goed dat je zomaar gestopt ben.
ik ben nu 10 weken zwanger en voor mijn zwangerschap rookte ik meer als een pakje per dag. nu ben ik vermindert naar 8 sigaretten per dag.
mijn verloskundige heeft mij aangeraden om af te bouwen. want stress is slechter dan roken. ik   vind het heel moeilijk om te stoppen.

Terug
Bovenaan