Zwanger en roken help!

hoi

ik wil er ook even wat op zeggen als eerst iedereen die gestopt is vind ik ontzettend knap. want mij is het niet gelukt. en ik keur dat zeker niet goed en ben er ook niet trots op daarom rook ik ook niet in het openbaar.
maar als ik ook eerlijk moet zijn ik heb bij de eerste ook gerookt en ze heeft er niks aan over gehouden ze was bijna 7 pond en is zelden een keer ziek. pas zij iemand tegen mij al die verhalen zijn een klein beetje overdreven soms maar waar jij rekening mee moet houden is dat je kind na de geboorte moet afkikken en dat dat ook heel erg kan zijn voor je baby en dat geloof ik ook

groetjes marieke

Ook ik had het moeilijk.. kon niet helemaal stoppen. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik geminderd, van een pakje per dag naar 3 sigaretten. Langzaamaan ging dat toch richting 5 soms 6   sigaretten. De gedachte  van 'morgen stop ik dus nu neem ik er nog een'  kwam steeds vaker in me op. Ik kreeg de schrik te pakken toen ik 2 weken geleden een weekend lang zeurderige buikpijn kreeg, en zocht toen echt een reden om te stoppen (die buikpijn en mijn kindje waren blijkbaar niet genoeg).

Toen kwam ik een artikel tegen, van een onderzoeker die vertelde over de werking van de placenta t/m maand 3: dat de foetus in feite juist zuurstof onthouden wordt, omdat dat schadelijk zou zijn. Ik heb dat toen vertaald naar dat het roken in die eerste paar maanden qua zuurstofgehalte dus nog niet zo kwalijk was en besloot dat het nog niet te laat was om echt te stoppen en met een schone lei te beginnen.

Het zal vast niet de bedoeling zijn geweest van dat artikel (tenslotte blijft naast zuurstofgehalte ook nog het probleem van de giftige andere stoffen in sigaretten), maar het heeft mij de zet in de goede richting gegeven. Ik ben al eerder voor een paar jaar gestopt geweest, maar kon nu niet de moed opbrengen om te stoppen, terwijl ik er nu meer reden voor heb dan ooit (het kindje)! Ik ben dan ook heel blij dat ik dat artikel heb gelezen, dat heeft me echt de moed gegeven om sterk te zijn nu. Vandaag is dag 2, en ik heb er geen moeite mee (een wonder!) Ik heb er alle vertrouwen in dat ik ook niet meer zal roken tot in ieder geval einde van de zwangerschap.

Ik wens echt iedereen succes! Zeggen dat het slecht is, heeft weinig nut, net als zeggen dat het niet slecht is (daarmee verschaf je iemand excuses). Waar t in zit dat dit bij mij wel werkte, en de rest van alle verstandelijke dingen en kennis niet, weet ik niet.
Hierbij de link naar het artikel. Hoop dat het voor jullie net zo'n gunstige uitwerking heeft! (even de spaties weghalen in de link!)

http://www.zonmw.nl/nl/home/   mediator/archief-mediator/   mediator-2-2005/   mensenleven-begint-zuurstofarm.html

ik vind het ook moeilijk, ben van 25 sigaretten naar 3 gegaan.

sommige mensen weten dit en de meesten niet, ik heb een vriendin die zegt dat het fout is en een die zegt dat ze dit al heel erg stoer en lief van me vindt dat ik nu zo weinig rook.

die vriendin die het zo fout vindt die rookt nooit, drinkt nooit en werd zwanger, toen ging ze roofbouwend door met trainen voor de marathon en kreeg een miskraam. toen ben ik wel anders tegen dingen aan gaan kijken, ik voel me persoonlijk niet schuldig bij die 3 per dag, ik rook alleen als ik echt niet meer anders kan voor mijn gevoel en volg mijn gevoel.

ik denk dan laat me maar! maar ik snap heel goed waarom anderen het veroordelen en als je kunt stop dan ook!

het blijft moeilijk!

maar wat denk je, zou jij graag alle stiekume rokers die zwanger zijn de kost willen geven?????? ik denk dat hier zoveel over gelogen wordt dat je het niet wilt weten!!!!

Hartstikke goed popje. Dat heb ik de eerste 3 maanden ook gedaan, omdat ik het ook echt niet anders kon. Ik heb het nu ook nog steeds ontzettend zwaar en weet ook nog niet of ik het wel vol ga houden.

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat er een hoop stiekeme rokers bij zitten. Waarschijnlijk de mensen die het hardste roepen dat je moet stoppen. Ik vind dat dat voor iedereen persoonlijk is en dat niemand je daarvoor hoeft te veroordelen. Er zullen ook vast bij de niet rokers wel mensen bij zitten die teveel koffie drinken....

zeker Danique! we blijven nu eenmaal mensen, zwanger of niet ;-)

vrouwen die alleen maar gelukkig zijn tijdens de zwangerschap geloof ik eigenlijk ook niet meer sinds ik zelf zwanger ben, hihi!

Terug
Bovenaan