zwanger en stoppen met roken

A

Anoniem

Guest
Hoi dames...
Ik probeer zwanger te worden en tegelijkertijd probeer ik te stoppen met roken... Vind het af en toe wel onwijs moeilijk vooral met dit mooie weer als ik in de tuin zit... Vandaag heb ik een halve sigaret gerookt, tis niet veel maar ik voel me wel schuldig want stel je voor dat ik al zwanger ben, wat ik betwijfel, maar toch...
Wie is er ook gestopt met roken of probeert te stoppen?
Misschien kunnen we elkaar steunen...

hoi mammie!

ik ben zelf ook gestopt onder het mom; ik wil zwanger worden (zit ook in de eerste ronde, haha)
maar ik hoorde van een collega die zwanger is en een verstokte roker dat het niet verstandig is om te stoppen met roken als je al zwanger bent, stress is nl erger voor het kindje dan roken. (zo vertelde ze het mij). Ik rookte gelukkig niet zo heeel veel dus ik ben nu vanaf juni gestopt. Succes ermee!

Ik zit in ronde 5 nu en ben niet gestopt....ik was 3 dagen gestopt en ik werd helemaal gek van de stress....volgens mijn dokter was dat niet goed en was af en toe een sigaret beter dan de stress van het stoppen. als ik zwanger ben, wil ik het weer proberen, maar als het teveel stress geeft, rook ik door

eigenlijk iedereen in mijn omgeving (moeder, vriendinnen enz enz) zijn allemaal door blijven roken en hebben allemaal gezonde kids.

Niet roken is gewoon veel beter natuurlijk, maar niet als het teveel stress geeft

ook ik heb bij de 1ste kind echt 5 sigaretten gerookt.
kwam uiterlijk tot de 9.toen mijn baas mij onder druk zette dat ik moest komen werken.kon niet eens me ogen open doen,zo moe.
bij de 2de heb ik ook geprobeerd op het laatste had ik veel pijn,veel slechte nachten,midden in de verhuizing.ook mij raden ze het aan.stress is veel slechter.kijk rookte geen pakje per dag.
kwam nooit boven de 10 per dag uit.
nou me 2de kind was zelfs groter en zwaarder te wereld gekomen.54cm en 7,5 pond.
ik ben begin van het jaar nadat ik de griep kreeg 1 maand gestopt,maar ik bleef door gaan,gaf me zelf geen rust momenten meer.met een peuk neem ik automatisch me rust momenten.tijdens me werk maar ook tijdens het schoonmaken.
nu twijfel ik of ik weer zo gaan stoppen,nu ik nog niet zwanger ben,zodra je zwanger bent,verdwijn je in de stress.
nicotine verslaving is na 5 dagen uit je lichaam daarna is het geestelijk.
die blijf je gedeelte altijd wel houden.me man is al meer dan een jaar gestopt hij mist het soms nog weleens.
gr marjan

Ja, roken en zwangerschap is en blijft een gevoelig onderwerp! Ik ben van mening dat iedereen het zelf moet weten. Je weet hoe slecht het voor jezelf is en nog belangrijker voor je ongeboren kindje. Volgens mij werkt het ook averechts als er telkens maar gezegd wordt stoppen nou!! Ik ben met mijn eerste vantevoren gestopt. Geen enkele moeite mee, wist waarvoor ik het deed. Nu gaat het echter een stuk moeilijker. Ik rook niet veel, zo'n 5 sigaretten per dag, maar elke is er 1 teveel. Wel stop ik gelijk zodra ik weet dat ik weer zwanger ben.Dat gaat me 100% zeker lukken, daar ben ik echt niet bang voor. Wel te laat maar daar ga ik ook geen excuses voor verzinnen. Het wil gewoon op het moment niet...

Dames,

Als jullie echt willen stoppen, en nog niet zwanger zijn. Probeer lasertherapie!!

Ik heb 3 maanden geleden lasertherapie laten doen, omdat ik wilde stoppen, gezien we een kindje wilden. Ik ben er zo meteen vanaf gekomen, ik had geen trek meer in een sigaret, geen behoefte en vond het zelfs vies ruiken!!!

Ik ben nu dus 3 maanden gestopt en 7weken zwanger!
Ik denk toch dat het helpt... Ik had trouwens ook geen ontwenningsverschijnselen.

Terwijl ik 9 jaar gerookt heb, meer dan een pakje per dag!! Dus het werkt echt, als je tenminste wil!

Succes meiden

Terug
Bovenaan