zwanger en werk zoeken

Hoi hoi,

Vorig jaar ben ik boventallig verklaard en eigenlijk gelijktijdig zwanger geworden. Met als gevolg dat ik per 1 januari in de ww zit.
Ben inmiddels 25 weken zwanger en heb een flinke buik (kan het dus niet meer verbergen). Heb nu al 2 keer te horen gekregen dat ik een te groot risico ben. Maarja dat verbaast me ook niks.

Zelf zit ik er niet zo heel erg mee, maar ik moet volgens de solicitatie verplichting elke week een sollicitatie activiteit doen. Dat vind ik wel een beetje zonde van mijn energie, aangezien het toch erg weinig oplevert.

Ik vroeg me af of er meer zijn die in soortgelijke situatie zitten of zaten? Ben benieuwd naar ervaringen.

groeten, Kabo
 
Ja bij mijn tweede zwangerschap zat ik ook in dat schuitje. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon in de soll. brieven gezet dat ik zwanger was, wordt je ook niet uitgenodigd voor een gesprek. Ik heb altijd gewerkt en toen heb ik het er maar even van genomen. Als je straks bevallen bent dan maar weer serieus aan de slag nu maar even lekker genieten van deze bijzonder periode, ja toch? En ja die soll. brieven moet je blijven schrijven, het is niet anders.
 
By mij was het andersom.. ik kon nergens werk krijgen vanwege zwangerschap, het mag niet .. maar ze nemen je echt niet aan voor een paar weken.. en ik kon ook geen ww krijgen. zwaar in de shit dus.. nu zit ik in 1 of ander project van werken leren.. ben nu 30 weken en moet cursussen volgen zodat ik straks goed aan werk kan beginnen.. helaas laten ze het nu van hun kant afweten dus geniet ik lekker van me vrije dagen =) Als ik jou was zou ik idd gewoon zeggen dat je zwanger bent.. no way dat ze je uitnodigen voor een gesprek.. lekker genieten nu het nog kan..
 
Ik ben mijn baan kwijt geraakt, mijn contract is niet verlengd omdat ik straks niet meer 40 uur wil werken. Dus eigenlijk puur omdat ik zwanger ben.
Ook ik in de ww. en de weekselijke sollicitatieplicht. Volgens het uwv hoef je niet te melden dat je zwanger bent, maar jah op een gegeven moment zien ze het toch.... en dus allemaal afwijzingen omdat ik niet meer een half jaar kon werken omdat dan mijn verlof inging.

Helaas zit ik nu in de ziektewet.. ivm veel te lage bloeddruk en ijzer tekort. Zwangerschapsgebonden dus (eignelijk gelukkig voor mij, ik hoef niet te solliciteren en krijg straks paar maand extra ww)

Ik zit dus al vanaf week 14 thuis en heb daarvoor nooit langer dan een week zonder werk gezeten. ik had ook echt nog wel een paar maand kunnen en willen werken. maar helaas zijn bedrijven minder entausiasht als je zwanger bent. Nu geniet ik wel van alle extra vrije tijd. en ben in huis alles lekkr aan het poetsen, schoonmaken, mooi maken en lekker leuke dingen met vriendinnen doen, waar ik anders eigenlijk nooit aan toe kwam (werkte van half 10 tot 6 en was pas half 7 thuis dan nog eten maken en voor jet het weet is het 8 uur)

Na de bevalling ga ik weer volop opzoek naar werk. en hoop dan een leuke baan te krijgen voor 2 of 3 dagen per week. ook ga ik in september beginnen met een avondopleiding 1 avond per week. ik heb mijn vrije weken dus ook goed gebruikt om me te orienteren wat ik graag wil doen.

Succes en geniet van je vrije tijd! en 1 sollicitatie per week is niet veel.. zet anders direct erin dat je zwanger bent. scheelt je een hoop moeite met gereis, maar je doet wel je plicht.

Liefs Anna-lovely
 
ojah.. tip.. ga elke week langs 1 uitzendbureau om je in te schrijven, geld namelijk ook als sollicitatie :D en aangezien er wel 20 uitzendbureaus zijn ben je alweer 20 week verder dan.

Je verlof gaat nu wel automatisch 6 week van te voren in. dus als je nu 25 week bent hoef je nog maar 19 week te solliciteren. in je verlof hoeft dat niet.

Liefs
 
Hoi Anna,

Lage bloeddruk heb ik ook, met als gevolg dat ik duizelig ben (vooral 's ochtends). Als ik wel aan het werk geweest was, zou ik me al gedeeltelijk ziek gemeld hebben. 32 uur is voor mij nu niet meer haalbaar.
Dit kan dus een reden zijn om me ziek te melden?

Volgende week heb ik weer een gesprek bij het UWV, wilde dit al wel aankaarten.

Ik ben nu ook vooral bezig met te onderzoeken wat ik wil en de markt verkennen. Ik volg een traject bij Randstad HR solutions.
Het is voor het eerst in mijn leven dat ik in de ww zit, vind het dus nog wel even wennen.
 
Hoi,

Ook ik zit in het zelfde schuitje. Ik ben nu ook 25 weken zwanger en zit sinds juli in de ww. Ik heb ook altijd gewerkt en heb ook echt mijn best gedaan om werk te vinden. Dit is tot op heden niet gelukt. Ik heb nu met mijn werkcoach afgesproken dat ik 2 keer per 4 weken moet solliciteren. En ik heb in mijn cv vermeld dat ik zwanger ben. Ik ga ervanuit dat ik geen werk vind voordat mijn verlof ingaat. Ik neem het er nu ook maar van. Ik doe niet meer dan dat er van me gevraagd wordt en geniet er nog maar van. Werken kan altijd nog. Onder je sollicitatieplicht kan je niet uitkomen, maar ze zijn bij het UWV ook niet gek. Die snappen ook wel dat het heel moeilijk is om nu aan de bak te komen.

Ja zwangerschapsverlof kan 6 tot 4 weken voor de uitgerekende datum ingaan. En in die tijd krijg je ook gewoon 100% uitbetaald ipv 70%.

Succes met alles!!

Groetjes Natasja
 
Ook ik zit sinds mei in de WW en ben nu 38 weken zwanger. Ik had eigenlijk net een nieuwe baan toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, maar die proeftijd ben ik dus niet doorgekomen. Solliciteren was niet moeilijk. Ik moest 4 tot 6 keer per maand een sollicitatie verzenden, wat zo gedaaan was. Maar aannemen: ho maar. Eigenlijk had ik me er al heel snel bij neergelegd dat ik tijdens de zwangerschap niet meer aan het werk zou komen en had al heel snel het idee opgevat om vooral heel erg te gaan genieten van de zwangerschap. En dat heb ik dus dubbel en dwars gedaan (en nog steeds...). Straks, na het verlof ga ik weer volop aan het solliciteren. Maar nu probeer ik er maar zo min mogelijk aan te denken dat ik werkeloos ben..
 
Terug
Bovenaan