zwanger en werk zoeken

Ik ben pas begonnen toen ik verplicht werd. Maar nou had ik ook een heel stresvolle tijd achter de rug en kon solliciteren er echt even niet bij hebben. Ik moest echt tot rust komen (ook op advies van de verloskundige).

 
hoihoi,

Heb een beetje hetzelfde, mijn contract loopt af tijdens mijn zwangerschapsverlof (9 maart ben 16 feb uitgerekend) en wordt waarschijnlijk niet verlengd. Had bij mijn baas aangegeven dit graag voor mijn laatste werkdag te willen weten, maar dat heeft ze niet gedaan. Heb net een hele mooie brief naar haar opgesteld waarin ik al mijn frustraties heb geuit, echt heerlijk. Ze hebben het me namelijk heel moeilijk gemaakt sinds ik had verteld zwanger te zijn....echt zielig...
Maar goed, krijg gewoon 100% uitbetaald tijdens mijn verlof en hoef me gelukkig pas 2 weken voor het einde van mijn verlof als werkzoekende aan te melden. Krijg dan inderdaad iets van 75% de eerste twee maanden en dan 70%, maar dat hangt wel af van je arbeidsverleden.
Om positief af te sluiten ken ik wel meerdere verhalen van zwangere vrouwen die gewoon zijn aangenomen bij een bedrijf.

Succes dames met het zoeken naar een baan.
Ik ga nu genieten van mijn zwangerschapsverlof.

groetjes,

Marijke
 
Hoi hoi ,
 
ik heb al een heleboel gelezen en ik wil toch een berichtje achter laten en hoop op reacties ! 
Ik ben nu bijna 13 weken zwanger bij 10 weken zwanger heb ik het op mijn werk verteld omdat ik dit met ze wilde delen en eerlijkheid duurt het langst ! Daarvoor heb ik contact opgenomen met juridisch locket om een beetje informatie op te doen .. zij gaven aan dat ik dit niet hoef te melden en dat ze me adviseren om het pas te doen als mijn contract verlengt is. Een paar weken ervoor is er tegen mij al gezegt dat mijn contract verlengt zou worden dus als ze dit nu zouden veranderen ivm zwangerschap zou ik sterk staan ! Nu 2 dagen erna werden een collega en ik bij elkaar geroepen en werd er verteld dat ze de zaak waar wij werk gaan verkopen of fallied gaan laten verklaren en dat onze contracten dus niet verlengt gaan worden.. lastig dus.. nu heb ik begrepen dat als ik mij aanmeld bij het uwv dat ik recht heb op 70% van mijn laatste salaris en sollicitatie plicht heb.. ik vind het dit echt een domper ! Ten eerste 70% is niet veel en dan ben je ook nog eens zwanger .. ( aanschaf en het zorgen voor een kindje en jezelf , huis ) en dan ook nog onlogisch sollicitatie plicht aangezien niemand zo gek is om je aan te nemen.. heeft iemand nog tips of misschien ook zo een situatie meegemaakt en misschien nog een andere aanpak. Ik voel me machteloos in deze situatie en ik vind het oneerijk hoe dit in zijn werk gaat. Hoop dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
groetjes ! 
 
Hai!! Mag ik vragen hoe dit is afgelopen? Ik ben nu 10 weken zwanger (werkgever weet het ook) en in Maart loopt mijn contract af. Geen idee of ze dit gaan verlengen. Maar ik ben pas in Juli uitgerekend. Maar ik dacht dat ik dan tussen Maart en Juli geen sollicitatieplicht zou hebben? Én krijg je echt maar 70% betaald?! Gr Natasja 
 
Terug
Bovenaan