zwanger en werk zoeken

2 jaar geleden werd mijn contract niet verlengt omdat er niet genoeg werk was in de zorg.( lokatie waar ik toen werkte)
op een gegeven moment werdt ik gebeld door een verzorgingshuis bij ons in het dorp en vroeg of ik nog gesolliciteerd had. ik zei nee maar dat ik wel opzoek was naar werk. die zelfde week kon ik op gesprek komen. ik was toen bijna 3 maanden zwanger van ons 1ste kindje.
je kon het ook al zien en ik heb het tijdens het gesprek ook gezegd, een week later was is aangenomen.

als ze echt personeel nodig hebben dan maakt het niet uit of je zwanger bent

succes dames,

liefs
 
Toch nog een positief berichtje....
Alleen ben ik techneut en zit in een mannenwereldje. Voor mij 10 anderen die niet met verlof gaan. En parttime (32 uur) is ook zelfs een probleem.....

Ik vind het vooral nog moeilijk te accepteren dat je toch niet aangenomen wordt, ook al snap ik het wel. Misschien moet ik me daar toch maar even overheen gaan zetten en zoals hierboven meermalen beschreven is ervan gaan genieten...
 
Hoi,
Ik had hetzelfde bij de oudste, ik wilde na mijn zwangerschap niet teruggaan, maar werd helaas ontslagen door bezuinigingen, om mijn recht op ww te behouden moest ik solliciteren, heb ik netjes gedaan, maar er wel direct bij vermeld dat ik zwanger was, je raad het al, geen enkele uitnodiging voor een gesprek gehad.
Dus als je de mogelijkheid hebt, blijven solliciteren en ondertussen genieten van je zwangerschap, na de geboorte vind je wel weer een baan!
Succes Liefs MJ
 
Hoi,

Ik hoor hier niet, ben niet zwanger, maar ik las dit toevallig en heb precies hetzelfde meegemaakt bij de zwangerschap van mn dochter. Ik kwam met 12 wk in ziekenhuis door teveel braken, dus uitdroging. Heb daar 3 dagen gelegen en hoorde toen ik thuis kwam dat ik niet meer terug hoefde te komen. Zat nog via het uitzendbureau dus ze konden dit maken. Ik ben toen de ww ingegaan en heb na een anntal weken tevergeefs solliciteren met mijn coach overlegd dat ik werd vrijgesteld van de sollicitatieplicht. Dat kun je dus ook aanvragen. Ik heb dus ipv 6 wk 6 mnd voor de bevalling verlof gehad en heb me geen minuut verveeld haha!

Succes met alles en je zwangerschap!! (ook voor alle andere dames in hetzelfde schuitje!)
 
Hier nog (bijna) eentje.

Was tot juli student (laat terug naar school gegaan) en per augustus mijn eerste echte baan !!! jippie.
Nou laat ik me in augustus zwanger raken van de 2de.......
Gelukkig een leuke bazin die me een half jaar contract wilde geven. Daardoor heb ik tenminsten recht op een ww uitkering. Maar 1 februari is dus mijn contract afgelopen. Ik heb mijn bazin gevraagt of ik nog 2 maanden kan blijven......helaas geen reactie.

Ik ben 1 mei uitgeteld (nu 25 weken) en het lijkt me heerlijk om nu al thuis te zitten. Het is al druk genoeg ook zonder mijn baan.
Maar finacieel gezien is het beter als ik nog even mag doorwerken.

Ik heb recht op het minimale ww uitkering van 3 maanden. Dus als ik nu thuis kom te zitten ga ik de ww in voor 2 maanden. Dan op zwangerschapsverlof.....dan houd ik erna nog maar 1 maand over om een nieuwe baan te vinden anders geen geld meer.

@ MV1
Hoe bedoel je ??? 100% uitkering tijdens zwangerschapsverlof ????
Zodra ik de ww inga krijg in 70 % van mijn huidige loon. Is mijn zwangerschapsuitkering niet hetzelfde als de ww ???? Of krijg ik dan weer mijn gewone loon uitgekeerd ???

Ik hoop echt dat ik nog even mag blijven !!! Duim maar voor me mee.
Want solisiteren lijkt me idd zinloos. Wie wil er nou een vrouw aannemen voor 2 maanden (misschien zelfs minder) die ook nog vaker verlof moet hebben voor controles en zo ???

Leuk agendapunt voor de regering : zwangere vrouwen die hun baan kwijt zijn meteen een zwangerschapsuitkering en geen ww.

Maar mocht ik geen contract verlening krijgen dan hoop ik dat ik ziek wordt.....klinkt stom hé.....maar zo behoud ik mijn uitkering.

iedereen veel succes
 
@ jeanine, volgens mij is het zo dat je ww 75% is de eerste 2 maanden, daarna word dat 70%
Je zwangerschapsverlof krijg je 100% van je loon uitgekeerd, dit is volgens mij gelijk aan de ziektewet.

Eigenlijk is het ook nog zo, dat je baas je niet mag ontslaan omdat je zwanger bent. heel veel bazen gooien het daarom op een andere boeg. Geen werk genoeg meer, je bevalt niet goed genoeg... of in mijn geval omdat ik straks niet meer 40 uur wil werken. Erg jammer.....
Mocht ze je zwngerschapgsgeraleeerd onstlaan kun je de bond of iets dergelijks inschakelen. want dat mag ze niet doen.

Wens je veel succes en hoop dat je nog 2 maand mag blijven....

Ik kreeg van mijn baas nog wel de optie om een maand te blijven om iemand anders in te werken. maar dat wou ik zelf niet. (kreeg ook pas anderhalve week voor einde contract te horen dat ik niet hoefde terug te komen) dus heb ik direct mijn vakantiedagen opgenomen... nog 2 dagen gewerkt en toen zat ik thuis....
 
hey..

ik wou toch even een positief verhaal neerzetten hiero.. ik ben aangenomen terwijl ik 16 weken zwanger was (moet ik wel zeggen dat het bij mijn oude stageplek was... waar ik al wel een paar jaar weg was geweest) en heb tijdens mijn verlof een verlenging gehad van mn contract!

ook iemand van de gym bij mij is tijdens haar zwangerschap aangenomen voor een nieuwe baan.. die ging wel pas na dr zwangerschapsverlof in.. maar het kan dus wel!!

we werkten trouwens beide in de psychiatrie..

en nu.. ben ik lekker gastouder.. in mn eigen huisje.. met mn eigen kleine.. en de ene week 2 dagen.. de andere 1.. dus er komt wel geld binnen.. maar ik kan mn kleintje thuis houden en zelf genieten van mn zwangerschap..

liefs!
 
@ anne-lovely
helaas heb ik geen inbreng op mijn werk....einde contract en hoeven ze geen rede te geven waarom het niet verlengt word. Ik was al blij dat mijn bazin me een 6-maanden-contract had gegeven. Was eerst 3 maanden de bedoeling maar dan had ik helemaal geen recht op een uitkering.

@ sjaar
geweldig dat het jou wel gelukt is en je vriendin. Ik ben 27,5 weken als ik (waarschijnlijk) mijn ontslag heb. Zelf wilde in pas 4 weken van te voren op verlof maar dan nog kan ik dan nog geen 8 weken meer werken. Dat doet geen baas meer. jij had nog 20 weken. Is iets aantrekkelijker.

Ik weet eigenlijk ook niet of het zin heeft om al te soliciteren ???? Meestal hebben ze direct iemand nodig en niet over 16 weken (zwangerschapsverlof) of vinden jullie het wel de moeite waard om al te gaan kijken ???
 
Terug
Bovenaan