Zwanger en Wintersport

ik wil niemand bang maken. ik mis het dit jaar ook mooi. maar ik ben al 33 weken zwanger. misschien gaan we een weekend in april met de kleine erbij.

Mijn zus heeft met 14 weken na een vervelende val op de ski's een miskraam gehad.
Als je het rustig aandoet, is er niet zoveel aan de hand. Alleen je hebt ook altijd andere idioten op de pistes. Het blijft een risico, die ieder zelf moet nemen.

Sterkte met de beslissing.

groetjes,

Marjo

Toch blijft mijn vk erbij dat een miskraam niet door een val kan komen.
Ik heb trouwens heerlijk geskied! Voelde geen angst, alleen bij de eerste bochtjes schoot het door me heen: oh ja, ik ben zwanger... daarna was dat over! En nu weer volop aan het werk! Ook wel weer leuk hoor!

Hoi,

Ik weet niet of mijn reactie nog op tijd is voor je vakantie..maar toch.
Ik kan je vertellen, dat ik aan de gynocoloog heb gevraagd of skien tijdens de zwangerschap gevaarlijk kan zijn. Hij gaf aan dat het in de begin periode totaal geen kwaad kan aangezien het vruchtje dan ingekapseld zit in je baarmoeder, waardoor het goed beschermd wordt. In een later stadium is het echter gevaarlijker omdat er dan schade door stoten ed. van buitenaf kan optreden. Zelf ga ik wel gewoon skien, ( tegen die tijd 16wk) hoogstens wat rustiger aan doen!

Uiteraard is de keuze aan jou en als je echt bang bent moet je het misschien niet doen, omdat je dan te geforceerd op de latten staat, waardoor je juist zal vallen.

Ik hoop dat je eruit zal komen en als je gaat.. relax en geniet!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan