Zwanger geworden na corona

Ik heb in december 2020 Corona gehad, en in maart 2021 nog een keer. De eerste keer milde klachten, tweede keer alleen geur- en smaakverlies. Wat overigens voor een langere periode heeft aangehouden. In mei zwanger middel icsi, helaas liep dit uit in een miskraam met 5 weken. In juni mijn eerste vaccinatie gehad. En in augustus weer middels icsi zwanger geworden. Afgelopen week een goede 20-weken echo gehad. Nu bijna 21 weken zwanger!

Mijn partner en ik hebben beide begin januari 2021 corona gehad en beide long covid. We zijn nu bijna hersteld en verwachten eind maart ons 2e kindje (nu 24 weken zwanger). Ik was vrij snel zwanger en zwangerschap verloopt goed. Eerlijk gezegd vond ik het wel spannend allemaal vanwege onze blijvende klachten, maar tot nu toe verloopt alles goed.

Mijn man en ik hebben in november 2019 allebei Corona gehad. Vanaf januari geprobeerd om zwanger te worden. Dat is in februari meteen gelukt en eind oktober is onze tweede gezonde dochter geboren.

Ik heb oktober 2020 Covid gehad met flinke nasleep.. Toen in januari vaccinatie gehad. April gestopt met de pil en in mei was ik zwanger. Nu inmiddels bijna 32 weken en alles gaat goed ?

Hoi
Ik had corona maar wist dit dus nog niet. Had geen klachten. Nadat ik positief testen op covid kreeg ik daarna een innestelingsbloeding. Dus bij mij is de infectie net ervoor onstaan en ondanks 40 graden koorts ben ik nog gelukkig wel zwanger. Ik had verwacht dat het miss zou gaan rond nod. 

Vorig jaar in september hadden mijn partner en ik allebei corona. Ik had er meer last van dan hem. (geen smaak/reuk, hoofdpijn, flinke koorts gehad, verkouden, hoesten en vooral heel moe) Na 4 weken mocht ik uit quarantaine. In juni heb ik mij laten vaccineren en een paar weken later was ik zwanger, inmiddels 24 weken. 

April 2021 corona gehad. In die maand ook gestopt met anticonceptie. Juli 2021 zwanger. Nu 22 weken en alles prima. Tweede kindje. Voor de eerste miskraam gehad en 8 maanden over gedaan zwanger te raken. Dus nu veel sneller zwanger.
Er is geen bewijs dat corona of vaccineren je minder of meer vruchtbaar maken. Dat is namelijk ook bijna niet te testen. Want misschien had je wel een miskraam gehad zonder corona of had het wel 2 jaar of 1 maand geduurd. Je weet dat gewoon niet van je lijf. Ook als je bij de eerste na 1 maand zwanger was en bij de tweede het langer duurt is dat iets wat veel vaker voorkomt. Zonder dat er sprake was van corona!

Terug
Bovenaan