2020
Ik ben in 2020 bevallen en heb me toen aan alle regels gehouden. Aanbevolen advies van RIVM strict opgevolgd.
Wij hebben een aantal dierbaren zien lijden en sterven in onze familie en vriendenkring door Corona. We waren heel erg voorzichtig. Dit voelde goed voor ons en dat hebben we zo gedaan.
Zo ook met ontvangst van bezoek met onze baby. Normaal zou iedereen mogen vasthouden en bezoeken, nu niet. Handen wassen bij binnenkomst en zonder klachten mochten ze een bezoek brengen aan de baby. Anders niet..
Was wel een gekke tijd, maar als je alle sterfgevallen in nabijheid meemaakt dan ben je wel bewust van je eigen gezondheid en het belangrijkste de prille longetjes van je eigen baby.
We hadden een vrij kleine bubbel. Ik woon in BE, daar was het net wat strikter dan in NL. Wij hebben geen moeite met aanpassen gehad, het was anders maar het was zo.
2022
Nu ben ik wederom in verwachting en ik doe alles wat voor mij goed voelt. Als ik met het vliegtuig zal reizen dan doe ik dat met mijn mondkapje op, puur vanwege de drukte van de mensen.
Drie zoenen doe ik niet meer. Gwn een knuffel/ een omhelsing met mijn dierbaren. Rest is gwn een groet / of box / vuistje.
Mensen in drukte etc.. Als er gehoest of geniest wordt, dan voelt het niet altijd prettig. Ben net wat allerter en bewuster van mijn omgeving tegenwoordig dan voor Corona. Ik vermijd drukte en zoek deze niet op. Dat is een keuze.
Belangrijkste is dat jij datgeen doet, wat voor jou en je partner prettig is en goed aanvoelt. Niets is goed of niet goed.. Je mag het zelf bepalen en je eigen regels maken, zolang jij maar alles doet zonder stress oid. Probeer ook dingen los te laten en te genieten dat is minstens zo belangrijk.
Heel veel succes en lekker genieten van je zwangerschap ?