Zwanger: hoe voorzichtig zijn jullie met corona?

Ik gaf alleen mijn meest dierbare mensen een knuffe/kusl. Onze ouders eigenlijk alleen maar. Ging ik een dagje met een vriendin op stap dan deden ze een testje. Gewoon voor de zekerheid en vonden ze helemaal geen probleem. Verder deed ik alles wel gewoon. Probeerde indien mogelijk wel wat afstand te houden in bijvoorbeeld het OV. Maja dat kon ook niet altijd...

Vooral doen zodat jij je er goed bij voelt!

Ik ben er niet mee nezig maar zoek drukke ruimtes ook niet op ik heb corona  gehad met 10 weken en echt maand lang longe uit me lijf gehoest en kreeg er niks tegen, daar heb ik geen zin meer in dus als ik weet dat iemand verkouden is of wat dan ook blijf ik ff uit de buurt. Vooral omdat je gewoon qua medicijnen bijna niks mag

2020
Ik ben in 2020 bevallen en heb me toen aan alle regels gehouden. Aanbevolen advies van RIVM strict opgevolgd.
Wij hebben een aantal dierbaren zien lijden en sterven in onze familie en vriendenkring door Corona. We waren heel erg voorzichtig. Dit voelde goed voor ons en dat hebben we zo gedaan. 
Zo ook met ontvangst van bezoek met onze baby. Normaal zou iedereen mogen vasthouden en bezoeken, nu niet. Handen wassen bij binnenkomst en zonder klachten mochten ze een bezoek brengen aan de baby. Anders niet.. 
Was wel een gekke tijd, maar als je alle sterfgevallen in nabijheid meemaakt dan ben je wel bewust van je eigen gezondheid en het belangrijkste de prille longetjes van je eigen baby.
We hadden een vrij kleine bubbel. Ik woon in BE, daar was het net wat strikter dan in NL. Wij hebben geen moeite met aanpassen gehad, het was anders maar het was zo. 
2022
Nu ben ik wederom in verwachting en ik doe alles wat voor mij goed voelt. Als ik met het vliegtuig zal reizen dan doe ik dat met mijn mondkapje op, puur vanwege de drukte van de mensen.
Drie zoenen doe ik niet meer. Gwn een knuffel/ een omhelsing met mijn dierbaren. Rest is gwn een groet / of box / vuistje.
Mensen in drukte etc.. Als er gehoest of geniest wordt, dan voelt het niet altijd prettig. Ben net wat allerter en bewuster van mijn omgeving tegenwoordig dan voor Corona. Ik vermijd drukte en zoek deze niet op. Dat is een keuze. 
Belangrijkste is dat jij datgeen doet, wat voor jou en je partner prettig is en goed aanvoelt. Niets is goed of niet goed.. Je mag het zelf bepalen en je eigen regels maken, zolang jij maar alles doet zonder stress oid. Probeer ook dingen los te laten en te genieten dat is minstens zo belangrijk.
Heel veel succes en lekker genieten van je zwangerschap ?

Allereerst: doen wat je zelf wil! 

Daarnaast: zwangerschap 2020 enkel helemaal in begin kort wat voorzichtiger geweest, maar al snel losgelaten. 
Deze zwangerschap niet eens over nagedacht dat het bij anderen dus blijkbaar wel nog leeft.. Ik leef mn leven zoals altijd ;) 

Ik ben in 2020 bevallen in de eerste coronagolf. Toen heel voorzichtig gedaan en bijna niemand gezien. Dat viel me zwaar, ik hou van mensen om me heen.
In maart 2022 opnieuw bevallen en nu dus ook zwanger geweest tijdens corona. Ik heb me aan alle gewone maatregelen gehouden. Dat wat op dat moment mocht deed ik, ik was niet extra voorzichtig. Met mijn familie ben ik altijd gewoon af blijven spreken. Wel heb ik altijd goed op afstand gelet, te dicht bij mensen (vooral onbekenden) komen vond ik wel spannend. Met 32 weken zwangerschap heb ik corona gehad. Het was bij mij niet meer dan een flinke verkoudheid. De baby heeft er niks aan overgehouden.
De laatste weken voor de bevalling zijn we in quarantaine gegaan. De oudste thuis gehouden van het kinderdagverblijf en niet meer in groepen mensen komen. Enkel afgesproken met onze naaste familie. Ik ben bevallen met een geplande keizersnede en wilde niet dat ik met corona het ziekenhuis in zou gaan om te bevallen.

Ik doe hier niks mee. Heb 2x corona gehad, waarvan 1x tijdens mijn zwangerschap, en ik heb liever corona dan dat vaccin.
Ik heb het er ook niet met mijn verloskundige over gehad.

+ Een beetje antistoffen kan ook geen kwaad toch? Hoeveel baby's lagen er afgelopen jaar wel niet in het ziekenhuis met andere virusjes, omdat er zo spastisch word omgegaan met alles?

Vooral niet teveel naar t nieuws kijken zou ik zeggen, dan is er helemaal niks aan de hand

Terug
Bovenaan