Zwanger: hoe voorzichtig zijn jullie met corona?

Ik ben afgelopen november bevallen van een gezonde zoon. Ik heb nergens rekening mee gehouden betreft corona. Stress en angst is niet goed. Ik heb gewoon geleefd zoals altijd.
Natuurlijk is er altijd een kleine kans dat....maar dan ook maar geen auto rijden? 
Ga gewoon genieten van het leven!

Niet, ik kan me er echt niet meer druk om maken met alle vaccinaties en corona al gehad. Maar weet je, het blijft gevoel volgen. Stress is echt slecht voor jou en je baby dus maak je eigen keuzes op basis van wat voor jou goed voelt!

Ik denk dat je daarin helemaal je eigen gevoel moet volgen. Ik ben in juni 2020 bevallen van de eerste, tijdens de Corona golf. Ik vond het heel pittig dat mijn ouders niet meteen mochten komen en uiteindelijk onze zoon pas 2 dagen na de bevalling mochten zien en pas na anderhalf week op arm hebben gehad. Dit heeft mij persoonlijk meer aangegrepen dan uiteindelijk de angst van Corona. Ik ben nu weer zwanger en heb voor mezelf nu ook al afgesproken wat er ook gebeurd als dit kindje geboren is wil ik dat mijn ouders hem meteen lekker kunnen bewonderen. Op dit moment hou ik eigenlijk helemaal geen rekening met Corona. Maar iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt.

Op je vraag wat de verloskundige zegt: 
Geen idee, want we hebben t er niet over. Ik vraag er ook niet naar. Geef gewoon handjes, ook weer in m'n werk. Zoals al gezegd wordt, angst en paniek is minstens net zo schadelijk. Vanuit m'n werk moet ik tijdens zwangerschap op een andere afdeling werken ivm agressie/stress.. dan laat ik Corona al helemaal geen oorzaak van die stress zijn. 

Terug
Bovenaan