Zwanger? Kan iemand meekijken ? ?

Die digitale test geeft echt niet meer duidelijkheid dan zo'n streepjestest hoor, zou daar geen geld aan uitgeven. Maar misschien wel een paar dagen wachten voor je weer opnieuw test. De zekerheid die je krijgt met 'niet zwanger' zegt in dat geval ook niet dat je echt niet zwanger bent, alleen dat de test (nog) niet genoeg hcg gedetecteerd heeft om met zekerheid te kunnen zeggen dat je dat wel bent...
Een vriendin van mij testte 2 weken overtijd nog steeds negatief met urinetesten, maar daar was de zwangerschap in bloed wel duidelijk aantoonbaar, en helemaal niet laag voor de termijn. Kennelijk breken sommige vrouwen hcg erg efficient af voor het in de urine terechtkomt, waardoor ze dus niet (of alleen rond de piek van hcg) positief kunnen testen met urine, maar al die tijd kan hun bloed het wel verklappen. (Geldt wel maar voor een erg kleine groep, de overgrote meerderheid test inderdaad veel sneller duidelijk positief.) Ik vind een bloedtest dus helemaal geen gekke optie. Bovendien zegt die met oplopen/aflopen na enkele dagen veel meer dan urine, omdat je bloed niet zo sterk verdund/geconcentreerd kan raken als urine afhankelijk van hoeveel je gedronken hebt etc. ;) 

Ik zie ook lichte streepjes op de test. Het zou natuurlijk ook kunnen dat je om wat voor reden dan ook toch een latere eisprong hebt gehad dan verwacht en daardoor nu pas positief test, maar dat zal dan ook wel uit de echos blijken. ;)
 
Hoi hoi , heb je inmiddels al een nieuwe test gedaan en is die wel duidelijker? 
mijn eisprong was rond 8/9 maart en ik heb in middels ook positieve testen. Deze zijn alleen wel iets duidelijker. Wat nog steeds twijfels geeft hoor haha, daarom vind ik clear blue wel fijn, dan staat er letterlijk zwanger. 
 
Het voordeel van een digitale test is dat er staat zwanger/niet zwanger, in plaats van dat je zelf loopt te turen of je wel of geen streepje ziet. Het kan natuurlijk zo zijn dat je 1 van de zeldzame gevallen bent die weinig hcg in haar urine heeft, maar dat komt echt heel weinig voor. Aangezien je je eisprong alleen hebt ingeschat obv je kalender (en niet met ovulatietesten hebt bevestigd), is het waarschijnlijker dat je deze cyclus een latere eisprong hebt gehad, om wat voor reden dan ook. Je zou kunnen afwachten en eventueel om de zoveel dagen nog een test kunnen doen, of je kan de huisarts bellen. Kan wel zijn dat zij ook zeggen dat je nog even moet wachten.
 
Ik zie niet echt streepjes als ik eerlijk ben. Clearblue digitale heeft maar heel weinig hormoon nodig, dus als die zwanger zegt dan is het sowieso zwanger. Succes 
 
Terug
Bovenaan