Zwanger, Ma vriend wilt t absoluut niet

<p>Beste dames,</p><p>Hierbij in het kort mijn verhaal, omdat ik eigenlijk echt niet weet wat ik moet doen.. </p><p>Ik heb + -   anderhalve maand geleden echt een leuke jongen leren kennen,  en  ben zwanger geworden (raar omdat ik dacht dat ik moeilijk zwanger kon worden)  </p><p>Nu is het zo dat hij het absoluut niet wil en dat hij het er echt niet bij kan hebben.    Omdat hij een eigen bedrijf aan het opstarten is, en hij vind dat we elkaar daar te kort voor kennen </p><p>We hadden t er wel over gehad paar weken geleden als het zou gebeuren dat we t weg zouden laten halen. Ma nu het zover is weet ik niet of ik dat kan..   maar hij wil perse dat ik me aan me "belofte" hou,  en dat ik een abortus doe.</p><p>Het is inderdaad heel kort omdat we elkaar ook maar net kennen,  </p><p>Maar als ik het kindje hou ben ik hem kwijt     Dilemma.!!     </p><p>Iemand tips of adviezen want ik weet het eigenlijk niet meer wat nu het beste is </p>

Lastig om hier tips of adviezen te geven. Je moet goed naar je gevoel luisteren en voor jezelf op een rijtje zetten wat voor joi belangrijk is en zelf haalbaar. Geen keuzes maken omdat iemand iets van je verwacht. 
Sterkte met het maken van de beslissing! ??

Het is inderdaad een beslissing die je moet maken op basis van je eigen gevoel. In elk geval absoluut niet op basis van wat anderen zeggen, ook je vriend niet. Want de zwangerschap gebeurt in jouw lichaam, dus jij bent degene die mag beslissen wat je het liefste wilt! Luister goed naar jezelf. Succes meid! 

[quote quote=10174134]Waarom geen voorbehoedsmiddelen gebruiken? Vooral bij iemand die je net kent..[/quote]
Snap je reactie aan een kant wel, maar heeft ze hier op dit moment iets aan. Gebeurd is gebeurd. Laten we elkaar vooral niet veroordelen ieder zijn eigen situatie. 

Even hoor... waarom gebruiken jullie geen voorbehoedsmiddelen als jullie 'afspraak' is dat jullie bij een zwangerschap een abortus laten plegen? Blijkbaar zijn jullie niet toe aan een kind als dat een (overigens belachelijke) afspraak is. Neem dan je maatregelen. Er groeit een mensje in je! Ik snap het echt niet. Sorry. 
Maar goed... mijn advies. Als jij het kindje wil houden, doe dat dan. Als je een abortus wil, oké. Ga dan wel voorbehoedsmiddelen gebruiken asjeblieft. 

Hi Shaar,
Ongeveer net zo’n situatie mee gemaakt. 
Een zwangerschap is iets moois en zo vervelend dat je nu in zo’n dilemma zit. Wat ik je als tip mee kan geven is proberen voor jezelf duidelijk te krijgen wat wil ik. Daarin niet rekening houden met beloftes aan andere of je omgeving. Kan je er met iemand anders dan de vader over praten? Dat heeft mij in ieder geval geholpen. 
De eerste weken naar mijn keuze waar niet tof en erg heftig. Voelde me een egoïstisch persoon want mijn kindje zou zijn/haar vader nooit leren kennen en ik was tegen de wil van de vader in gegaan. Nu een tijdje verder ben ik dol blij! Ik weet t gaat zwaar worden alleen maar ik vertrouw er op dat het mij gaat lukken. Ik ontvang steun van mensen uit mijn omgeving en eigenlijk alleen maar positieve reacties als ik het vertel. 
Heel veel sterkte met je keuze en als je er over wilt praten laat maar weten. 
Oh en nog een tip hoe lastig ook probeer met elkaar er over in gesprek te blijven en de verbinding te zoeken. Uiteindelijk zijn wij in goede harmonie uit elkaar gegaan en respecteren we elkaars keuze. 

Ik snap de reacties van de andere vrouwen hier boven heel goed. 
Nu is het echter te laat en ben je al zwanger. Ik snap dat die jongen/man zegt dat jullie een afspraak hadden maar hij was er zelf bij en en had ook een condoom kunnen gebruiken. Dit is allemaal achter af maar hij moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen. 
De keuze abortus is geen makkelijke keuze, je haalt echt een baby/kind weg. Die keuze kan alleen jij of jullie maken. 
Je moet je ook afvragen als je besluit het wel te houden wat voor een leven het word voor het kindje en voor jou. Wil je alleen moeder worden? Red je het financieel? Heb je een eigen huis? Het kindje heeft er niet om gevraagd.. Het kindje heeft dan misschien geen papa, in het begin niet zo erg maar als het groter word, gaat het toch vragen stellen en wil het antwoorden.. Het blijft je hele leven achter volgen. 
Ik wens je veel sterkte en succes in het maken van je keuze!! 

Terug
Bovenaan