zwanger met een medische achtergrond.... wie schrijft er mee?

Hallo dames, ik ben nu bijna 15 weken zwanger en ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die door een medische achtergrond een ander soort zwangerschap beleven dan normaal en/of zich anders voorbereiden op de bevalling hierdoor.

Ik heb hier zelf mee te maken en het lijkt mij fijn om ervaringen te delen. Zal als hier interesse voor is ook mijn verhaal delen maar wacht even af of dit van de grond komt!

Gr Joss

Hoi Joss,

Dat heb ik ook! Ik zie als een dijk op tegen de 20 weken echo.... Bij mijn vorige zwangerschap veranderde die alles ( prachtig dochter, waren hoop zorgen om verhoudingsgewijs bijna niets... Nu zes jaar later zwanger van de tweede... Ik voel mij net zo als bij de eerste... Heel erg goed zonder kwalen... Aan de ene kant heel fijn maar nu die 20 weken echo dichterbij komt... Toch wel spannend...

<p style="text-align: left;">Hoi Maaike, dat is inderdaad heftig, dus ze zagen dingen bij de 20 weken echo en gelukkig bleek achteraf weinig aan de hand te zijn?</p>
Mijn verhaal gaat vnl over zelf niet helemaal gezond zijn en daardoor een totaal andere zwangerschap beleven dan normaal. Ik heb moeten stoppen met veel medicatie waardoor ik veel klachten ernaast heb. Daarnaast zal normaal bevallen uitdagend worden qua houdingen etc. Ruggeprik is uit den boze....

Iemand hier ook ervaringen mee?

<p style="text-align: left;"></p>

Hoi

Ik ben nu 10 wkn zwanger van de tweede en moest stoppen met medicatie voor mijn astma en geloof me die had ik echt altijd heel hard nodig en ik heb net als in mijn vorige zwangerschap wederom hoge bloeddruk en al heel vroeg zwangerschapsdiabetes :-(

Het gaat echt hetzelfde als bij mijn dochtertje dus nu weer met 38 wkn gehaald en weer keizersnede.

Dus in de medische molen wel 1 voordeel heb al 3 echo 's gehad en krijg donderdag de vierde :)

Groetjes petra

Hoi allemaal,

Tijdens mijn eerste zwangerschap 4 jaar geleden had ik erg veel last van instabiele bekken, nu ben ik 22 weken zwanger en begin ik weer meer last te krijgen. Ben benieuwd hoe het zich dit keer zal ontwikkelen.

Maar nog spannender vind ik de aankomende bevalling. Bij de eerste bleef mijn placenta zitten tijdens de bevalling en heb ik toen zeer veel bloed verloren. Nu zullen er tijdens de komende bevalling meer voorbereidingen worden getroffen om dat te voorkomen, maar het blijft erg spannend hoe het zal lopen.

Liefs

@Petrahof; dus jij bent niet gezegend met minder klachten door hormonen? Hoor vaak dat astma verminderd tijdens de zwangerschap bij jou dus niet pffff heftig!

@mama: ook erg vervelend zeg! Ben je door de complicaties bij je bevalling nu onder controle bij de gynaecoloog??

Ik heb zelf een pijn syndroom en ernstige allergie zonder dat ik medicatie kan nemen. De allergie is nu het heftigste, erg benauwd vooral in de nachten, veel slijm aanmaak neus en keel. Vaak bloedneuzen etc. Mijn pijn is ook heftiger (rechter arm schouder en pols), ik werk nu 50%dat is redelijk te doen. Ben de eerste weken behoorlijk ziek geweest 30 x per dag overgeven gemiddeld. Maar dat zakt iets af gelukkig.... In blijde verwachting he dames, !!! ;)

Hallo Joss,

Wat vervelend om te lezen dat je allergie en de pijn zo heftig zijn geworden. Misschien lees ik eroverheen maar is dit je eerste zwangerschap of heb je het tijdens eerdere zwangerschappen ook al op deze manier meegemaakt?

Ik ben op dit moment nog onder controle bij een reguliere verloskundige praktijk. In het begin van mijn zwangerschap is in overleg met een gyno besloten dat het voor de controles tijdens mijn zwangerschap niets uitmaakt. Vanaf 35 weken zal ik wel worden overgedragen naar de gyno. Dit keer zal er rekening gehouden worden met het feit dat er een hogere kans bestaat dat mijn placenta opnieuw zal vast blijven zitten. Met de complicatie dat je dan veel bloed kan verliezen. Dus zodra de weeën beginnen moet ik direct naar het ziekenhuis. Tijdens de bevalling zullen al maatregelen genomen worden om te voorkomen dat de placenta weer blijft zitten. Daarnaast zal een OK team al op de hoogte zijn en klaar staan voor het geval het toch weer nodig blijft. Alles is erop gericht op zo min mogelijk bloed verlies.

Liefs

<p style="text-align: left;">@mama: wel goed voorbereid zo zeg! Hoe voelt dat? Kan je beetje ontspannen met die gedachte!??  Voor mij is</p>
het mijn eerste zwangerschap dus totaal nieuwe ervaring....

Terug
Bovenaan