zwanger na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap!!

hoi hoi,

Leuk om weer een berichtje van je te lezen. Ja, ik tel de dagen echt af, hoor.
Gelukkig heb ik een goede afleiding thuis rondlopen ( zoontje van 2 1/2 ) en zo hobbelen en stuiteren wij de dagen door. Wonen heerlijk bij de bossen dus overdag met dit mooie weer veel naar buiten toe.

Hoe gaat het nu met jou? Kan je het nog een beetje volhouden? Laten we maar heerlijk positief blijven en hopen dat het nu allemaal goed gaat. Zelf heb ik er echt een goed gevoel over, maar durf nog niet echt dolenthousiast te reageren. Ben nog steeds een beetje huiverig dat ik er flink naast zit, ken jij dat ook?

En die site met alles over baby's en aanverwante artikelen, neem ik zeer  zeker door.

liefs mamabinck.

Hoi Mamabinck,

Ja, ik heb dat ook. Ik ben heel erg blij en zou het het liefst tegen iedereen willen vertellen maar durf het nog niet goed. Ik heb het wel tegen een aantal verteld gewoon omdat ik wel moest!!! Ik heb er ook een goed gevoel over. Ik voel zo af en toe een steekje en een pijntje maar dat is normaal. Ik heb wel het idee dat ik het minder voel dan bij de eerste! Dit is misschien omdat je baarmoeder al eens opgerekt is, wat denk jij? Ik krijg hier straks allerlij testen omdat ik 35 ben. Daar ben ik wel een beetje bang voor hoor. Hoop maar dat alles goed is!

Hier is het inmiddels, sinds gisteren, lente geworden.  22 graden. Zalig hoor. Dat ga ik wel missen als we weer in Nederland wonen maar het is ook weer lekker om in Nederland te wonen. Lekker met de kinderen naar het speeltuintje en zo, dat kan hier niet zo makkelijk. Maar ik kom deze week ook wel door met lekker in de hangmat liggen of zo. Nou, ik spreek je wel weer.

Groetjes Fenna, doeiiiii

hoi fenna,

Leuk om je berichtje te lezen. Ik denk zelf ook dat we minder "doorhebben" omdat de baarmoeder al eens uitgerekt is. Wat ik nu wel heb, is dat mijn buikje al een stukje boller is dan bij mijn vorige zwangerschappen. Voor de rest voel ik me prima. Ik vergeet de kwaaltjes en geniet van deze prille weekjes. Nog een 1 1/2 week wachten en dan weten we meer.

Wat heerlijk dat de lente bij jullie al begonnen is. Tenminste geen winterjas meer aan en lekker buiten in het zonnetje zitten. Daar krijg je zoveel energie van. En ooooooh........een hangmat. Ik zou gewoon een beetje jaloers worden.

Ik hoop dat verder alles goed met je gaat.

Liefs mamabinck.

Hoi hoi, daar ben ik alweer. Ik had nog een vraagje. Ben jij al misselijk? En was je misselijk bij de eerste? Ik was n.l. heel misselijk van week 5 tot 13 en nu ben ik dat nog niet. Dan ga ik gelijk weer denken, is alles dan wel goed. Ik weet dat als ik van de week misselijk word dat ik ervan baal maar ja. En ik heb soms ook al een jeukende huid, van mijn buik.

Nou, hoop dat alles goed gaat met je. Ik hoor het wel weer. Doeiiii
Groetjes Fenna.

hallo meiden,

van harte met jullie zwangerschap!

ik ben ook zwanger. nu 5 weken en 5 dagen. ben vandaag langs de vk geweest. moet over 3 weken voor een echo.

maar nu heb ik sinds vanmiddag last van een raar gevoel bij mijn lies. het kan zijn dat het mijn eileider is...
heb het wel gelijk ook gemeld bij de vk.
ze zei dat ik het ff aan moest zien. als ik erg twijfelde moest ik gelijk bellen voor een echo. kijken waar het kindje zit.
het is voor mij de eerste keer.dus alles voelt nieuw.
maar als op ga staan dan trekt het wat bij mijn lies/ zijkant buik.
en als ik loop ook een beetje. hebben jullie hier ook last van gehad?
ik hoop dat alles goed mag gaan natuurlijk. maar je weet het maar nooit.
hebben jullie de bbz aan komen voelen?? misschien een rare vraag hoor! maar misschien heb ik daarom wel van die trekken steeds. mocht di aan houden dan krijg ik gelijk vrijdag og morgen al een echo/ spoed. om te kijken of alles goed zit!
hoop het...

xx dd ps: nu ik op de bank zit zeurt het een beetje. en trekt wat naar mijn rechter been?

hoi fenna,

Om je gerust te stellen: toen ik zwanger was van mijn zoontje ben ik totaal NIET misselijk geweest. Ik was alleen heel moe en duizelig. (laag hb en lage bloeddruk)!
Ik kan me voorstellen dat je "kwaaltjes" zoekt ivm zekerheid van je zwangerzijn.

Ikzelf ben nu ook weer heel moe en gevoelige borsten, rug en af en toe steekjes in de buik. Voor de rest voel ik me wel goed. Vindt het superspannend en durf stiekum al een beetje te genieten. En jij?

Nog een week, meid dan krijgen we de eerste echo. Dan weten we gelukkig een stuk meer! Laten we voor elkaar duimen!!!

Liefs mamabinck.

Dank je Mamabinck! Ik durf nog niet zo te genieten maar ik merk dat ik af en toe wel doe!! Het zal vast wel goedkomen!

En dagdromertje,
Bij mij begon het met bloeden toen ik net 6 weken was. Ik heb toen een echo gehad drie dagen later en toen dacht de vk dat het een miskraam was.  Mijn borsten waren op de avond voor het bloeden ineens niet meer gevoelig ( daarom voel ik nu steeds aan mijn borsten!! word wel een beetje gek van mijzelf hoor!). Pas twee weken na het beginnen met bloeden kreeg ik heftige buikpijn aan de linkerkant, onderin. Het klopte heel erg en was heel erg pijnlijk. Ik heb niet het "trekkerige" gevoel gehad wat jij beschrijft.   Ga gewoon morgen naar de vk want die onzekerheid is niet fijn. Ik weet hoe het is!!

Veel sterkte. Maak je maar niet te druk hoor, zolang je geen bloed verliest en/of buikpijn hebt (heftige buikpijn) is er waarschijnlijk niets aan de hand.

Liefs Fenna, doeii

Hoi dag droomertje,

Allereerst, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb je berichtje gelezen en ik zou als ik jou was het volgende doen:

net wat de vk zegt, even aankijken, maar meid, als jij er geen goed gevoel over hebt dan moet je echt bellen, hoor. Op de echo kunnen ze gelijk zien of het vruchtje netjes in de baarmoeder is genesteld. Dit neemt voor jouw een heleboel stress weg en dan ben je ook een stuk gerustgesteld. Voor hun is het even kijken en klaar en het is toch grote onzin dat jij dagen lang met die onzekerheid en stress rond moet lopen terwijl een echo zo gepiept is.

Ik kreeg in het ziekenhuis pas te horen dat ik een bbz had. ( na de operatie zelfs ). Ik had al bloedverlies en hevige buikpijn toen ik werd opgenomen in het ziekenhuis. Op de echo konden ze niet goed zien wat het was en daarom ben ik diezelfde dag nog geopereerd. Mijn gyn wilde het zekere voor het onzekere nemen. Een grote klap en daarna een hele emotionele tijd achter de rug.

Gelukkig ben ik nu een prille 6 weken in verwachting en voelt het ditmaal goed!!!

Liefs mamabinck en laat je even weten hoe het vrijdagmorgen gegaan is.

Terug
Bovenaan