Zwanger na eerste keer proberen?

M'n vriendin heeft al jaren geen anticonceptie oid gebruikt, we zijn een vrouwen koppel en dan is dat natuurlijk overbodig, wat ook heel fijn is. Ze heeft alleen niet echt een vaste cyclus dus we waren heel verbaasd dat ze vorige week haar eisprong had. 
De donor heeft twee kinderen, en bij beide kinderen was het in 1 keer raak, maar we zouden het zo bizar vinden als dat bij ons ook het geval zou zijn. Gisteren was ze af en toe misselijk, maar dat kunnen we dan heel goed relativeren dat ze gewoon even wat moet eten. Ze geeft alleen wel aan dat ze toch vaker snel chagrijnig is en dat is ze nooit. We hebben samen nieuwe gordijnen opgehangen, we zijn al bijna 9 jaar samen en gisteren schold ze voor het eerst dat we samenzijn met godver. Haha! 
En haar borsten doen inmiddels zoveel pijn dat elk hobbeltje met fietsen niet prettig is! 
Als ze vorige week maandag haar ovulatie heeft gehad, zouden we in theorie aankomende woensdag kunnen testen toch? 

Ik dacht al dat jullie een vrouwenkoppel waren, maar dacht dat ze misschien toch anticonceptie had vanwege andere redenen (pijnlijke menstruatie o.i.d). Maar nu is het juist gunstig dat ze niet hoeft te 'ontpillen' :)
Ik zelf had 12 dagen na de positieve ovulatietest een zwangerschaps test gedaan en die was toen positief. Er zijn ook extra gevoelige tests waarmee je dus eerder zou kunnen testen.
Maar dat kan ook voor teleurstelling zorgen (negatieve uitslag die een paar dagen later dan toch positief is!). Het beste is om inderdaad minimaal 14 dagen te wachten na de eisprong met testen, ik kon zelf alleen gewoon echt niet wachten ?

Oehh dat van die sjacherijnigheid (en het voor het eerst schelden met dat woord haha) en de super pijnlijke borsten die ze anders nooit heeft, klinken toch wel apart hoor! Het zou zo maar eens kunnen dat het raak is. Het is aan jullie wanneer je wil testen. Ik deed het zelf nooit voor mijn NOD meer, omdat ik meerdere malen een positieve test in handen had en dit dan toch eindigde in een vroege miskraam. Misschien inderdaad 14 dagen na de eisprong aanhouden? En als jullie te nieuwsgierig zijn (Hihi kan het me helemaal voorstellen) een vroege zwangerschapstest proberen. Ik heb goede ervaringen met de Sensitest dipsticks extra vroeg. Ik testte steeds 5 dagen voor ik ongesteld moest worden al positief met die testen. 

We gaan het morgen toch testen, we wilden het eigenlijk uitstellen tot woensdag, maar m'n vriendin geeft aan dat ze toch wil testen omdat ze bang is dat haar lijf aan de haal gaat met haar gevoelens en symptomen. 
Ze heeft nog steeds pijnlijke borsten en steekjes in haar buik, maar is niet chagrijnig oid meer. Haar gevoel zegt dat ze zwanger is, maar dat is een mentale mindfuck natuurlijk! 
Dankjewel voor al jullie reacties! Super lief :) 

Spannend! Ik was ook de eerste keer gelijk zwanger (zelfs na jaren aan de pil gezeten te hebben). Ik testte zelf ook binnen 2 weken nadat ik mijn menstruatie verwachtte, eerste was negatief en 2 dagen later toch positief. 
Succes! ?

Ohh heel spannend!! Ik gun ieder koppel een positieve test maar jullie net een beetje meer (niet verkeerd bedoelt naar de rest!) omdat het soms al moeilijk kan zijn en je soms toch door een proces heen moet van donor zoeken enz. 

pijnlijke borsten had ik zelf niet.. dat had ik echt zelf pas later in m’n zwangerschap.. ze zijn ook toen ik t eenmaal kreeg in een rap tempo gegroeid.. 2 cupmaten groter en zitten onder de Stria.. maar dat heb ik er voor over ondanks ik het natuurlijk zonde vind.
weet wel dat je lichaam een spelletje met je kan spelen! Dus probeer niet te veel te hopen.. soms is het goed om te denken het is niet zo en als ik een test doe krijg ik vast geen 2e streepje.. gebeurt het dan wel is het extra leuk! 

heb zelf eind vorig jaar / begin dit jaar verschillende symptomen gehad.. indd niet lekker voelen, misselijk, pijnlijke borsten enz enz.. en dacht toen echt hoe dan want ik ben netjes aan de prikpil.. bleek achteraf een schijn zwangerschap te zijn omdat ik t nog niet wou, ik wou eigelijk nooit kids.. maar een schijn zwangerschap kan ook gebeuren omdat de wens zo groot is.. dus wees aub wel op je hoede hiervoor! 

hou ons op de hoogte en succes met testen! 

Ze is vanmorgen ongesteld geworden! Gisteravond had ze al een klein beetje bloed, dus we dachten, gewoon aankijken of het aanzet. Maar het is nu wel veel meer en ze heeft meer menstruatiepijn inmiddels. Vier dagen voor haar nod, is dat raar? 
Het is eventjes balen, tegelijkertijd kan ze nu vanavond lekker een wijntje drinken op een verjaardag, dus we gaan door naar de volgende ronde! :) 

Terug
Bovenaan